RPi 3 of 4
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Die ladder is me eigenlijk te duur voor een experimentje. Dan blijft toch die Khadas in beeld.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Iemand nog tips voor nette, betaalbare voedingen? Ik zat zelf te denken aan zo'n lt3045 voedingkje voor de dac. De RPi heeft uiteraard iets zwaarders nodig...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: RPi 3 of 4
Ik heb zelf iets geknutseld, op basis van een Meanwell 30W 12V SMPS met medische specs en dan een common mode CLC filter naar een nette discrete 5V regelaar.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
De 2 voedingen met R core trafo (Audiophonic) zijn van DIYINHK, en het kleine kastje die de streamer van sap voorziet is de
MeanwellRS 15 5
Ik heb verschillende uitvoeringen in een gezelschap laten horen, en men hoorde geen echte verschillen in de combinatie met een streamer.
MeanwellRS 15 5
Ik heb verschillende uitvoeringen in een gezelschap laten horen, en men hoorde geen echte verschillen in de combinatie met een streamer.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 08 apr 2020, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: RPi 3 of 4
Heb veel gemeten aan mijn Pi4. Die zit op max 3A, en lijkt minstens 0,7A nodig te hebben om lekker te booten. Zonder randapparatuur krijg ik hem niet hoger dan 1,2A met wat CPU stress.Leeuwarden schreef:Iemand nog tips voor nette, betaalbare voedingen? Ik zat zelf te denken aan zo'n lt3045 voedingkje voor de dac. De RPi heeft uiteraard iets zwaarders nodig...
Moet zelf ook nog een voeding maken, spullen heb ik al in huis. Ik heb de LT1963 gekozen, die levert max 1,5A, heeft een low noise van 40μVRMS. Geen idee of die low noise zoveel zin heeft op die Pi, maar dan heb ik mijn best gedaan
Voor mijn DAC (HifiBerry DAC+) de LP2985. Deze is max 150 mA (DACje lijkt ruim binnen de 50 mA te blijven), en heeft een low noise van 30 μVRMS.
In vergelijk met die LT3045 met 0.8µVRMS is die 30 natuurlijk nog een hoop, maar een stuk betaalbaarder
Re: RPi 3 of 4
Met die Khadas heb je maar 1 voeding nodig voor de RPI,de RPI voed dan weer de Khadas via USB.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Klopt, maar je kan hem ook los voeden als je hem via spdif aanstuurt...democles schreef:Met die Khadas heb je maar 1 voeding nodig voor de RPI,de RPI voed dan weer de Khadas via USB.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Volgens dit document kan je gewoon een externe PS aansluiten en nog steeds de USB gebruiken.
https://www.khadas.com/post/khadas-tone-board
https://www.khadas.com/post/khadas-tone-board
Re: RPi 3 of 4
Dan kun je dus ook 2x een module als dit voor gebruiken.
https://www.reichelt.nl/snt-module-10-w ... ol_7&nbc=1 Die gebruikt Soekris ook.
https://www.reichelt.nl/snt-module-10-w ... ol_7&nbc=1 Die gebruikt Soekris ook.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Dat kan,maar dan moet je wel een usb splitter kabel hebben,anders voed je nog via de usb.Leeuwarden schreef:Volgens dit document kan je gewoon een externe PS aansluiten en nog steeds de USB gebruiken.
https://www.khadas.com/post/khadas-tone-board
Even zoeken naar mijn bevindingen toen.
viewtopic.php?f=66&t=26262&hilit=Khadas&start=50
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Ik zag voor het Khadas dacbordje volgende voeding:
https://www.audiophonics.fr/en/linear-r ... _search=fs
Bij de technische gegeven zeggen ze dat de transformator minimaal 9VAC moet leveren. Is dat niet wat veel voor een output van 5VDC?
https://www.audiophonics.fr/en/linear-r ... _search=fs
Bij de technische gegeven zeggen ze dat de transformator minimaal 9VAC moet leveren. Is dat niet wat veel voor een output van 5VDC?
Re: RPi 3 of 4
Zo'n voedingkje gebruikte ik ook voor de Hifiberry DAC en had er ook een trafo van 9V AC aan hangen ging erg goed.
Een andere trafo had ik niet liggen en het voedingkje had ik via Ali laten komen, dit voedingkje ga ik nu aanpassen zodat die 3,3V gaat leveren voor de bestelde USB > I2S converter.
Een link naar Ali https://nl.aliexpress.com/item/40000469 ... 1165.pic_8
Een andere trafo had ik niet liggen en het voedingkje had ik via Ali laten komen, dit voedingkje ga ik nu aanpassen zodat die 3,3V gaat leveren voor de bestelde USB > I2S converter.
Een link naar Ali https://nl.aliexpress.com/item/40000469 ... 1165.pic_8
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Thanks, als het ding niet gaat gloeien als een kookplaat schaf ik hem ook maar aan...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Heb jij uiteindelijk de khadas toneboard besteld?Leeuwarden schreef:Ik zag voor het Khadas dacbordje volgende voeding:
https://www.audiophonics.fr/en/linear-r ... _search=fs
Bij de technische gegeven zeggen ze dat de transformator minimaal 9VAC moet leveren. Is dat niet wat veel voor een output van 5VDC?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Nee, moet ik nog doen. Eerst even een begrafenis, dat is een beetje drama om te regelen op dit moment...
