Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Ik ga in deze tijden ook weer wat knutselen, zie onderstaand filmpje van kast ontwerp. Fusion 360 heeft in zijn library geen zwart MDF, dus heb ik hiervoor even het gewone MDF gebruikt voor de rendering. De buitenkant wordt zwart MDF en de voorkant wordt gemaakt van twee bamboe snijplanken van de Ikea op elkaar. Deze zijn 16 mm dik, dus front word in totaal 32 mm dik. Zal foto’s maken van het project en posten, als de kast in elkaar zit, dan zal ik metingen gaan doen, als input voor het filter ontwerp/simulatie. Filter zal dit keer een passief filter worden. Heb al wel wat losse metingen van impedantie gedaan en van de tweeter in mijn grote baflle van 122x61 cm, maar dat was nog zonder inspelen drivers. Dus word vervolgd.
Filmpje van kast ontwerp https://www.dropbox.com/s/3tsp3evgbhwybll/View.MP4?dl=1
Voor wat betreft de drivers, dat was bij mijn vorig project budget en word nu super budget!
De midwoofer https://stx.pl/en/w-18-200-8-mcx-v2.html
En tweeter https://stx.pl/en/t-10-200-8-alx.html
Inclusief verzendkosten kwamen de drivers op net meer als 100 euro in totaal.
Verder ook een waveguide WG148, die heel makkelijk aan te passen is voor gebruik op deze tweeter.
In een bruine doos zaten deze dozen met de drivers.
In een bruine doos zaten deze dozen met de drivers.
Uitgepakt zien de drivers er zo uit.
Uitgepakt zien de drivers er zo uit.
Ik vind het persoonlijk jammer dat de schroeven om de midwoofer mee vast te zetten niet verzonken in de ring geplaatst kunnen worden.
Hieronder wat foto's hoe de waveguide en tweeter eenvoudig is aan te passen, zodat die past op de tweeter.
De aluminium frontplaat is eenvoudig van te tweeter te verwijderen
De aluminium frontplaat is eenvoudig van te tweeter te verwijderen
De schroefgaten op waveguide staan net iets verder uit elkaar dan die op de tweeter. Door de gaten op te boren van 4 naar 6 mm gaat het passen.
De schroefgaten op waveguide staan net iets verder uit elkaar dan die op de tweeter. Door de gaten op te boren van 4 naar 6 mm gaat het passen.
De plaat van de tweeter kan nu op de waveguide geschroefd worden en de positie van de andere 4 gaten worden overgenomen.
De plaat van de tweeter kan nu op de waveguide geschroefd worden en de positie van de andere 4 gaten worden overgenomen.
De positie van de gaten is overgenomen. Met kolomboor met 6mm boor gat overnemen en iets inboren.
De positie van de gaten is overgenomen. Met kolomboor met 6mm boor gat overnemen en iets inboren.
Met 6 mm frees de gaten vlak maken en voldoende diep.
Met 6 mm frees de gaten vlak maken en voldoende diep.
De schroeven waarmee frontplaat van tweeter vast zit, kunnen nu verzinken in de waveguide.
De schroeven waarmee frontplaat van tweeter vast zit, kunnen nu verzinken in de waveguide.
Tweeter op waveguide geschroefd, er zijn zwarte schroeven meegeleverd, die zijn bij het proef passen nog niet gebruikt.
Tweeter op waveguide geschroefd, er zijn zwarte schroeven meegeleverd, die zijn bij het proef passen nog niet gebruikt.
En zo ziet het er uiteindelijk van voren uit. Bij de uiteindelijke montage zal er wat siliconenkit gebruikt worden tussen frontplaat tweeter en waveguide, zodat het zeker luchtdicht is.
En zo ziet het er uiteindelijk van voren uit. Bij de uiteindelijke montage zal er wat siliconenkit gebruikt worden tussen frontplaat tweeter en waveguide, zodat het zeker luchtdicht is.
STX.pdf
De werktekening van de hout onderdelen
(2.72 MiB) 65 keer gedownload
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door SSassen »

Ha! Lekker low-budget, ben benieuwd hoe die Poolse drivers het doen, ze zien er kwa looks prima uit in ieder geval.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door SSassen »

P.s. frontplaat tweeter even zwart spuiten, zo’n randje alu met zwart oogt zo low-budget?
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

De dome zelf is ook alu en daar past het wel bij, maar een ieder mag zijn eigen mening hebben natuurlijk. Als de dome zwart zou zijn, dan geef ik je zeker gelijk. Tevens is er vaak ook verschil in de beleving real life of via een foto.

Wat zou er gebeuren als je de dome zelf ook zwart zou spuiten? De SB26ADC-C0004 die ik ander project gebruikt heb heeft ook een alu dome, maar is zwart. Zag er niet direct als geanodiseerd uit. Dus als het een verflaagje is, wat doet dat dan? De massa gaat wat omhoog, dus Fs iets naar beneden, maar wat gebeurt er verder met de frequentierespons? Dus als mensen hier ideeën over hebben of ervaring mee hebben, laat maar komen de info!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door SSassen »

Zwart spuiten kan, maar je FR gaat zeker veranderen, hoeveel hangt af van de dikte van de verflaag. Meerdere dunne lagen terwijl de tweeter ronddraait is het devies!
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door toetertje »

Leuk, steeds meer projectjes met een waveguide.
Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar. Ik zag laatst
speakers van amphion, en daar was het net of de dome
een stukje achter de waveguide zit.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door Douwe84 »

Ah tof je hebt ze besteld! Succes er mee ik volg :)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Ja drivers zijn er al een tijdje, hout van opmaatzagen zou vandaag afgeleverd worden, maar dat heeft depot niet verlaten. Gisteren wel mailtje gehad dat het vandaag geleverd zou worden, maar dus niet.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Hout is, binnen, de bamboe snijplanken van Ikea, had ik al een tijdje. Echter zijn een aantal plankjes beschadigd aangekomen, heb al bericht met foto naar opmaatzagen gestuurd. Met deze beschadigingen kun je lastig er iets moois van maken.
foto - H2.jpeg
foto - H3.jpeg
De beschadigingen.
De beschadigingen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door Henkjan »

ai. dat is kliko.
je zou toch denken dat ze daar wel weten dat je pakje zo markeren betekent dat er extra mee gegooid wordt?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door SSassen »

Tja, hadden ze maar helder rode tape met dikgedrukte witte letters moeten gebruiken? Hoe weet de koerier anders dat het pakket kwetsbare inhoud bevat? ... :shock:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Ja doos was anders redelijk duidelijk, lijkt me.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Aan de uiteinden van de lange zijde, zat heel veel en dus wel genoeg demping wel 10 cm. Boven en onderkant is meestal niet zo'n probleem. Bij een zijkant zaten er twee plankjes ook voor, maar de andere zijde was dus de kartonnen doos met een stuk extra karton, daar is het denk ik fout gegaan, of iemand heeft wat uit zijn handen laten vallen met inpakken en het er toch ingestopt.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Bericht gehad, gaan 4 planken opnieuw sturen, komen donderdag aan. Dus verder wel netjes, jammer dat je er wel weer op moet wachten, want bepaalde sleuven frezen, wil je in een keer bij allemaal met dezelfde instelling doen. Dus dat moet dan wachten totdat ze binnen zijn. Maakt verder niet zoveel uit, hebben denk ik toch voorlopig voldoende klustijd thuis, voordat we weer allemaal onbeperkt buiten mogen spelen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door ds23man »

Volgens mij is dit de eerste keer dat het bij hen gebeurd, je zou dan toch denken dat je dan de verpakkingsmethode aanpakt.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Even de vorderingen met wat foto's
Vanwege de kosten zijn twee flappen als een parallelogram besteld. Deze moet in tweeën gezaagd worden.
Vanwege de kosten zijn twee flappen als een parallelogram besteld. Deze moet in tweeën gezaagd worden.
De flappen gezaagd uit parallelogram, moet nog wat verder bewerkt worden.
De flappen gezaagd uit parallelogram, moet nog wat verder bewerkt worden.
Boren van de gaten in achter tussenschot, dit schot komt in een gefreesde sleuf in zij en boven en onderkant. Het houd deze kanten bij elkaar en achterwand wordt hier tegenaan geschroefd.
Boren van de gaten in achter tussenschot, dit schot komt in een gefreesde sleuf in zij en boven en onderkant. Het houd deze kanten bij elkaar en achterwand wordt hier tegenaan geschroefd.
De gaten zijn geboord.
De gaten zijn geboord.
Met decoupeerzaag binnen stuk weggezaagd.
Met decoupeerzaag binnen stuk weggezaagd.
Het frezen van de schuine sleuf voor de brace. De zijkant is ingeklemd tussen twee stukken MDF waarop een aluminium hoekprofiel als geleide wordt gebruikt.
Het frezen van de schuine sleuf voor de brace. De zijkant is ingeklemd tussen twee stukken MDF waarop een aluminium hoekprofiel als geleide wordt gebruikt.
De sleuf is gefreesd.
De sleuf is gefreesd.
Front word met duvels op kast gefixeerd, zodat die bij lijmen niet kan verschuiven. Dus op een plank zij hiervoor al gaten geboord. In de ander is gat geboord voor middelpunt om dribvers uit te frezen.
Front word met duvels op kast gefixeerd, zodat die bij lijmen niet kan verschuiven. Dus op een plank zij hiervoor al gaten geboord. In de ander is gat geboord voor middelpunt om dribvers uit te frezen.
Bison woodmax erop
Bison woodmax erop
En dit uitgesmeerd, bleek dat met lijmklemmen erop de twee planken gemakkelijk wilde verdraaien, dus dat vervolgens anders aangepakt.
En dit uitgesmeerd, bleek dat met lijmklemmen erop de twee planken gemakkelijk wilde verdraaien, dus dat vervolgens anders aangepakt.
De gaten als middelpunt voor frezen drivers, zijn nu ook overgenomen in de achterste bamboe snijplank, door hier twee pinnen door te doen tijdens lijmen, kunnen ze niet meer wegdraaien. tov elkaar
De gaten als middelpunt voor frezen drivers, zijn nu ook overgenomen in de achterste bamboe snijplank, door hier twee pinnen door te doen tijdens lijmen, kunnen ze niet meer wegdraaien. tov elkaar
Wat schilders tape over de pinnen heen, zodat die er niet uit kunnen vallen.
Wat schilders tape over de pinnen heen, zodat die er niet uit kunnen vallen.
De pinnen die ik had komen er net niet doorheen, deze komen wel wat vast te zitten met lijmen, maar zijn door hier iets op te zetten er eenvoudig uit te slaan met een hamer.
De pinnen die ik had komen er net niet doorheen, deze komen wel wat vast te zitten met lijmen, maar zijn door hier iets op te zetten er eenvoudig uit te slaan met een hamer.
Detail opname van gat met pin.
Detail opname van gat met pin.
Afplakken met tape, want er komt een plank overheen om de druk van de lijmklemmen te verdelen en er kan dus lijm uit gat komen en de drukplank moet hierdoor niet vastgelijmd worden.
Afplakken met tape, want er komt een plank overheen om de druk van de lijmklemmen te verdelen en er kan dus lijm uit gat komen en de drukplank moet hierdoor niet vastgelijmd worden.
De twee planken worden met lijmklemmen tegen elkaar gedrukt.
De twee planken worden met lijmklemmen tegen elkaar gedrukt.
Frezen van de gaten voor de drivers, door de draadeinden, is de juiste straal eenvoudig nauwkeurig in te stellen.
Frezen van de gaten voor de drivers, door de draadeinden, is de juiste straal eenvoudig nauwkeurig in te stellen.
Laatste stukken worden even met decoupeerzaag gedaan, omdat anders het middelpunt niet meer gefixeerd is.
Laatste stukken worden even met decoupeerzaag gedaan, omdat anders het middelpunt niet meer gefixeerd is.
Resultaat van het frezen, er is ook de nodige camfer aangebracht bij de midwoofer.
Resultaat van het frezen, er is ook de nodige camfer aangebracht bij de midwoofer.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door Douwe84 »

Mooi werk!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door Henkjan »

mooi stripverhaal!
(is een compliment)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

Vervolg van het stripverhaal.
Even een hulpstuk gemaakt uit resthout, om juiste hoek af te schuinen. Hoek is 54 graden, de maximale hoek bij opmaatzagen is 46 graden, wat te weinig is, dus laatste stukje moet geschuurd worden.
Even een hulpstuk gemaakt uit resthout, om juiste hoek af te schuinen. Hoek is 54 graden, de maximale hoek bij opmaatzagen is 46 graden, wat te weinig is, dus laatste stukje moet geschuurd worden.
Het shuren van de juiste hoek.
Het shuren van de juiste hoek.
Proef passen en aftekenen.
Proef passen en aftekenen.
De plaatst van de flap op schuine brace is afgetekend, Binnen de lijnen dus bison woodmax aanbrengen. Breng geen lijm aan bij de uiteinden, want het is niet de bedoeling dat het per ongelijk vast gelijmd word aan het zwarte MDF.
De plaatst van de flap op schuine brace is afgetekend, Binnen de lijnen dus bison woodmax aanbrengen. Breng geen lijm aan bij de uiteinden, want het is niet de bedoeling dat het per ongelijk vast gelijmd word aan het zwarte MDF.
Uitgehard is woodmax een enorm sterke lijm, de aanhecht kracht in begin is niet voldoende om plankje op zijn plaatst te houden. Met lijmpistool even een paar dotjes lijm aangebracht om plankje op zijn plek te houden. Even aanbrengen vasthouden en wachten tot lijm afgekoeld is.
Uitgehard is woodmax een enorm sterke lijm, de aanhecht kracht in begin is niet voldoende om plankje op zijn plaatst te houden. Met lijmpistool even een paar dotjes lijm aangebracht om plankje op zijn plek te houden. Even aanbrengen vasthouden en wachten tot lijm afgekoeld is.
Nog een detail van aangebrachte lijm met lijmpistool boven in. Nadat woodmax voldoende uitgehard is kan lijm van lijmpistool weggesneden worden en naad eventueel afgestreken met woodmax, zoals ook tussen de lijm dotjes in.
Nog een detail van aangebrachte lijm met lijmpistool boven in. Nadat woodmax voldoende uitgehard is kan lijm van lijmpistool weggesneden worden en naad eventueel afgestreken met woodmax, zoals ook tussen de lijm dotjes in.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

En we zijn weer een stukje verder.
Lijm van lijmpistool is weggesneden en naad is verder afgewerkt met woodmax.
Lijm van lijmpistool is weggesneden en naad is verder afgewerkt met woodmax.
De drivers in front geplaatst
De drivers in front geplaatst
Proefpassen of uitsparing voor magneet ruim genoeg is.
Proefpassen of uitsparing voor magneet ruim genoeg is.
De voorkant van schuine brace is van demping voorzien 2 cmm dik wat stevige persing Polyesterwol
De voorkant van schuine brace is van demping voorzien 2 cmm dik wat stevige persing Polyesterwol
Alle boven en onderkanten voorzien van 4 cm dik polyesterwol van wat lichtere persing.
Alle boven en onderkanten voorzien van 4 cm dik polyesterwol van wat lichtere persing.
De flap aan voorkant is nu ook van wat demping voorzien.
De flap aan voorkant is nu ook van wat demping voorzien.
Zo ziet het er ongeveer uit als je het in elkaar gaat zetten. Extra losse demping kan altijd nog aangebracht worden. Dat wat op wanden gelijmd wordt is aangebracht.
Zo ziet het er ongeveer uit als je het in elkaar gaat zetten. Extra losse demping kan altijd nog aangebracht worden. Dat wat op wanden gelijmd wordt is aangebracht.
Door het achterschot die in sleuf valt en de brace die ook in gefreesde sleuf valt, zet alles zich automatisch goed door de spanband. De hoek klemmen zorgen dat je die goed in hun positie houd.
Door het achterschot die in sleuf valt en de brace die ook in gefreesde sleuf valt, zet alles zich automatisch goed door de spanband. De hoek klemmen zorgen dat je die goed in hun positie houd.
Inkijk aan de voorkant, het front moet er nog opgelijmd worden.
Inkijk aan de voorkant, het front moet er nog opgelijmd worden.
Inkijk aan achterkant, verwijder zoveel mogelijk de lijmresten hier.
Inkijk aan achterkant, verwijder zoveel mogelijk de lijmresten hier.
Plak achterrwand af met glad schilderstape, zodat die niet per ongeluk vast gelijmd word.
Plak achterrwand af met glad schilderstape, zodat die niet per ongeluk vast gelijmd word.
Achterwand kan nu geplaatst worden, zodat je zekker weet dat alles goed haaks staat en achterwand er ook goed inpast.
Achterwand kan nu geplaatst worden, zodat je zekker weet dat alles goed haaks staat en achterwand er ook goed inpast.
Morgen de ander behuizing in elkaar lijmen en het front lijmen op deze.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door Douwe84 »

Moordend tempo, mooie foto's, meer dan degelijk. Gaaf om te zien!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door SSassen »

Vraagje, lijm je nu die bracings erin met smeltlijm? Zo ja, niet doen, gebruik gewoon witte houtlijm, smeltlijm lost namelijk vanzelf weer.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

SSassen schreef:
Vraagje, lijm je nu die bracings erin met smeltlijm? Zo ja, niet doen, gebruik gewoon witte houtlijm, smeltlijm lost namelijk vanzelf weer.
nee, dat was tijdelijk om de brace op zijn plek te houden. Alles is gelijmd met bison woodmax. Is sterker als de witte houtlijm en vult als het moet ook iets. Tevens slaat die niet gelijk vast zoals de witte houtlijm als plank vrij stevig in gefreesde sleuf past. Met witte houlijm zit die gelijk vast en kun je niet meer schuiven. Als je goed kijk en lees, zie je dat de smeltlijm na droging van de woodmax weggesneden is.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door richard »

jvenema schreef:
Bij de uiteindelijke montage zal er wat siliconenkit gebruikt worden tussen frontplaat tweeter en waveguide, zodat het zeker luchtdicht is.
Siliconenkit zou ik niet doen. Kan erg lastig zijn als het weer uit elkaar moet en als er zuur in zit vind de tweeter het misschien niet zo fijn.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Wordt verwacht, passief tweeweg met STX drivers

Bericht door jvenema »

richard schreef:
jvenema schreef:
Bij de uiteindelijke montage zal er wat siliconenkit gebruikt worden tussen frontplaat tweeter en waveguide, zodat het zeker luchtdicht is.
Siliconenkit zou ik niet doen. Kan erg lastig zijn als het weer uit elkaar moet en als er zuur in zit vind de tweeter het misschien niet zo fijn.
Ik kan zien dat de waveguide niet helemaal vlak aansluit op de vlakke alu frontplaat van de tweeter. Is denk ik krip effect van plastic van de waveguide, bij productie. Er is een massief gebogen stuk van ca 4 mm dik en een vlak stuk van 3 mm en daartussen staan wandjes tussen die twee in. Dus plastic is niet massief. Hierdoor is het “vlakke” stuk niet helemaal vlak. Zal dus wel iets moeten doen om dit dicht te krijgen en af te sluiten. Misschien kijken of ik een oude binnenband heb en die opofferen. Andere suggesties zijn ook welkom!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”