Volgorde is gewoonlijk trafo-gelijkrichter-hoop elcos-stabilisatie-pearl.
Bij de Pass print zitten de sabilisators erop.Enkel afgevlakte DC nodig.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Lijkt te lukkenik schreef:.... om daar een leerprojectje electronica van te maken![]()
Als je toch bezig bentHenkjan schreef:Lijkt te lukkenik schreef:.... om daar een leerprojectjeelectronicaelektronica van te maken![]()
of deze: https://audioxpress.com/article/shunt-o ... -regulator
Ach, als Pass het niet nodig vond (en die overdrijft vaak nogal) zal het wel meevallenHenkjan schreef:ik wil wel vasthouden aan die 2 kasten opzet.
laat ik dan maar beginnen met een ontwerpje met die 7824 en 7924 (1 stapje tegelijk). of is een andere "3 poter" aan te raden? met lagere rimpel/ruis?
nodig, nodig? wie heeft t over nodig?Ah!buis schreef:Ach, als Pass het niet nodig vond (en die overdrijft vaak nogal) zal het wel meevallenHenkjan schreef:ik wil wel vasthouden aan die 2 kasten opzet.
laat ik dan maar beginnen met een ontwerpje met die 7824 en 7924 (1 stapje tegelijk). of is een andere "3 poter" aan te raden? met lagere rimpel/ruis?![]()
Anne
waarom?ray5150 schreef:Dan zou ik eerder opteren voor een 317/337 met een CRCRC afvlakking.
die is me bekend (bij wie nietAh!buis schreef:Met de 317 & 337 zou je iets kunnen doen zoals dit hier, VoedingAlaPjotr.png Is een, aan de toepassing hier, aangepaste Pjotr voeding.
op tnt audio staat ook wat:ray5150 schreef:Een stuk schoner dan een 78xx/79xx tandem.
Er had iemand eens een paar jaar terug een topic over gemaakt met foto's en metingen, heel helder en duidelijk gebracht.
weet alleen niet meer wie dat was...
Ja die bedoelde ik een paar post terug.Ah!buis schreef:Met de 317 & 337 zou je iets kunnen doen zoals dit hier, VoedingAlaPjotr.png Is een, aan de toepassing hier, aangepaste Pjotr voeding.
Anne
ik loop al bij de gegevens voor het allereerste component vast. de trafo. ik had zo een op t oog: In PSUD2 moet je dan de off-load spanning opgeven (staat in t datasheet, 1.17*24) maar de bron impedantie kan ik nergens vinden, ook niet de weerstanden van de primaire of secundaire kant.Kappa7 schreef:....
verder is http://www.duncanamps.com/psud2/ een goede start om eens een simulatie te maken.
Daar kan je snel zien wat wel of niet zinvol is om te doen.
Bouw die voeding maar eens in de simulator en je kan precies zien wat er er gebeurd.
....
en nee, t ding kopen om het te meten lijkt me voorbij gaan aan t hele idee van simuleren.....The source impedance of the transformer is required in order to simulate the transformer "sagging" under load.
Supply voltage: (VP) The voltage primary supply into the transformer, normally 110/115/220/230/240 volts.
Winding resistance: (RP) The measured resistance of the primary winding.
Off-load voltage: (VS) The measured voltage on the secondary of the transformer before any load is applied.
Winding resistance: (RS) The measured resistance of the secondary winding.
Resistance for simulation: R.equiv = ((VS/VP) x RP) + RS