TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Je hebt twee CA18 drivers van Seas, eentje, de H1215, CA18RNX is een lange slag woofer. De H1217, CA18RLY is inderdaad meer een middentoner en is geen lange slag woofer.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
De U18RNX/P?hardbats schreef:Visueel oogt dit wel heel lekkerSSassen schreef:5B0F3FF1-097A-4A31-994D-114B50DBA409.jpeg
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Je zou denk ik de eerste zijn die een U18RNX lekker spelend krijgt, die U16 is veel gemoedelijker. Het laag van de U18 is echt niet bruikbaar.SSassen schreef:Potverdikkeme jongens, lastig hoor, gaan we voor de Dayton DSA175-8, of toch een Seas, die U18RNX/P oogt wel heel erg sexy en ‘high-end’ die ademt gewoon ‘driver-porno’ en ook de CA18RNX
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Ik weet het. Ik heb 4 stuks H1215-8 CA18RNX.SSassen schreef:Je hebt twee CA18 drivers van Seas, eentje, de H1215, CA18RNX is een lange slag woofer. De H1217, CA18RLY is inderdaad meer een middentoner en is geen lange slag woofer.
De onderste op jouw foto's
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Mja, exact waarom hij nog steeds op de plank ligt, het is meer een middentoner.wouter schreef:Je zou denk ik de eerste zijn die een U18RNX lekker spelend krijgt, die U16 is veel gemoedelijker. Het laag van de U18 is echt niet bruikbaar.SSassen schreef:Potverdikkeme jongens, lastig hoor, gaan we voor de Dayton DSA175-8, of toch een Seas, die U18RNX/P oogt wel heel erg sexy en ‘high-end’ die ademt gewoon ‘driver-porno’ en ook de CA18RNX
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Hier inderdaad ook nooit echt super mooi aan t spelen gekregen. Laag bleef sompig. De U16 is echt een klap beter idd.SSassen schreef:Mja, exact waarom hij nog steeds op de plank ligt, het is meer een middentoner.wouter schreef:Je zou denk ik de eerste zijn die een U18RNX lekker spelend krijgt, die U16 is veel gemoedelijker. Het laag van de U18 is echt niet bruikbaar.SSassen schreef:Potverdikkeme jongens, lastig hoor, gaan we voor de Dayton DSA175-8, of toch een Seas, die U18RNX/P oogt wel heel erg sexy en ‘high-end’ die ademt gewoon ‘driver-porno’ en ook de CA18RNX
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Maar de U18RNX klinkt niet slecht...zoals in de IDUNN....maar de U16 was inderdaad beter.
Maar goed ik heb hier dus nog een setje U18RNX liggen die niets doen....dus Sander....ik zou voor de U18RNX gaan...dan kan ik die ook nog een keer in gaan zetten door jouw project na te bouwen....
Voor het uiterlijk vind ik de U18RNX ook het mooist...zwarte dikke faseplug (die je er niet af kunt schroeven)
Moeilijk die keuzes....suc6
Maar goed ik heb hier dus nog een setje U18RNX liggen die niets doen....dus Sander....ik zou voor de U18RNX gaan...dan kan ik die ook nog een keer in gaan zetten door jouw project na te bouwen....
Voor het uiterlijk vind ik de U18RNX ook het mooist...zwarte dikke faseplug (die je er niet af kunt schroeven)
Moeilijk die keuzes....suc6
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Mja, dan blijven er drie opties over:
1) 1x Dayton DSA175-8 met PR.
2) 2x Dayton DSA175-8, gesloten kast.
3) 1x Seas CA18RNX met PR.
Twee stuks CA18RNX gaat helaas niet, totale Q zit dan rond de 0.8. Ik neig naar 2) met 2.5-weg filtering. Waarom? Simpelweg omdat ik door de kastvorm weinig tot geen last zal hebben van bafflestep, normaal een reden om voor een 2.5-weg te kiezen. De tweede DSA175-8 kan, met een flinke serie-spoel, dan dus zorgen voor meer output in het laag. Kwa afstemming kom ik niet zo laag als een enkele DSA175-8/CA18RNX met PR, maar de Q is laag en door de gesloten kast met impuls gecompenseerde woofers kan het wel eens verrassend goed gaan klinken.
1) 1x Dayton DSA175-8 met PR.
2) 2x Dayton DSA175-8, gesloten kast.
3) 1x Seas CA18RNX met PR.
Twee stuks CA18RNX gaat helaas niet, totale Q zit dan rond de 0.8. Ik neig naar 2) met 2.5-weg filtering. Waarom? Simpelweg omdat ik door de kastvorm weinig tot geen last zal hebben van bafflestep, normaal een reden om voor een 2.5-weg te kiezen. De tweede DSA175-8 kan, met een flinke serie-spoel, dan dus zorgen voor meer output in het laag. Kwa afstemming kom ik niet zo laag als een enkele DSA175-8/CA18RNX met PR, maar de Q is laag en door de gesloten kast met impuls gecompenseerde woofers kan het wel eens verrassend goed gaan klinken.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Om diezelfde reden zou ik die andere middentoner nemen. Daar heeft Sander er trouwens ook nog zeker 10 van op de plank liggen. Bij een succesvol resultaat kan hij die misschien aan geïnteresseerde nabouwers kwijt.tonvandeacker schreef:...ik heb hier dus nog een setje U18RNX liggen die niets doen....dus Sander....ik zou voor de U18RNX gaan...dan kan ik die ook nog een keer in gaan zetten door jouw project na te bouwen....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Veertien stuks volgens mijn Excel sheet (krabt zich eens achter z’n oor) ...pappaleo schreef:Daar heeft Sander er trouwens ook nog zeker 10 van op de plank liggen. Bij een succesvol resultaat kan hij die misschien aan geïnteresseerde nabouwers kwijt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Uhm, volgens mij heb ik gisteren ergens een foutje gemaakt met het invoeren van de parameters, want 2x CA18RNX gaat prima, Q~0.6 en een F3~90Hz. Kortom, ook die optie ligt nog op tafel ... 
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
In eerste instantie wou je toch gebruik gaan maken van de SB16PFCR25-04 icm met een passieve radiator? Waarom ga je nu (naar een voor mij) voor een complex systeem/andere opzet met andere drivers als ik vragen mag? (Ik vind het trouwens wel een mooi kast-ontwerp, ziet er netjes uit.)
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Omdat ik weinig vertrouwen heb in de SB16PFCR25-04 nadat ik de drivers heb binnengekregen, het is echt een budget driver en dat zie je aan de opbouw, de gebruikte materialen en de afwerking. Bij de andere drivers die ik nu overweeg heb ik daar geen twijfels over.Rick76 schreef:In eerste instantie wou je toch gebruik gaan maken van de SB16PFCR25-04 icm met een passieve radiator? Waarom ga je nu (naar een voor mij) voor een complex systeem/andere opzet met andere drivers als ik vragen mag? (Ik vind het trouwens wel een mooi kast-ontwerp, ziet er netjes uit.)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Je hebt deze (en broertjes/zusjes) in Hengelo toch in een aantal ontwerpen kunnen horen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
De wedstrijd luidspreker van Rudy had de 13cm variant, da’s volgens mij de enigste luidspreker waar deze driver in werd gebruikt?Henkjan schreef:Je hebt deze (en broertjes/zusjes) in Hengelo toch in een aantal ontwerpen kunnen horen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
in een kast met dit fineer en deze complexe opbouw is een Podszus Gorlich, Accuton of AudioTechnology niet misplaatst. Voor mooi laag is een Seas L18 mijn medium budget keuze. Of een oude Eton...
Wavecor zit met 182 mm net buiten je gatdiameter, maar groter maken kan altijd
Dayton RS serie vond ik gesloten mooi met de 4" versie.
De budget serie in een mooie kast stoppen is wel inspirerend. Maar wie steekt zoveel tijd in een kast nabouwen, om vervolgens een paar tientjes te gaan besparen...
Oké, jij bent Sander... doe deze dan maar:
https://audioxpress.com/news/seas-launc ... nx1-woofer
Wavecor zit met 182 mm net buiten je gatdiameter, maar groter maken kan altijd
Dayton RS serie vond ik gesloten mooi met de 4" versie.
De budget serie in een mooie kast stoppen is wel inspirerend. Maar wie steekt zoveel tijd in een kast nabouwen, om vervolgens een paar tientjes te gaan besparen...
Oké, jij bent Sander... doe deze dan maar:
https://audioxpress.com/news/seas-launc ... nx1-woofer
Laatst gewijzigd door wouter op do 05 mar 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Oh oke, ik heb zelf een beetje geexperimenteerd met een bookshelf speakertje en gebruik gemaakt van een Dayton dsa 135-8 en ook een versie met een sb13pfc25-8. Ik vind de sb13 soundwise duidelijk de betere. En wat materiaal keuze betreft, die Dayton die ik heb gebruikt zijn stalen korf was/is compleet magnetisch zelfs waar de schroefjes in moeten voor montage (weet niet of dat van invloed op iets kan zijn), en daar heeft die kunstof versie van de sb dan weer geen last van.SSassen schreef:Omdat ik weinig vertrouwen heb in de SB16PFCR25-04 nadat ik de drivers heb binnengekregen, het is echt een budget driver en dat zie je aan de opbouw, de gebruikte materialen en de afwerking. Bij de andere drivers die ik nu overweeg heb ik daar geen twijfels over.Rick76 schreef:In eerste instantie wou je toch gebruik gaan maken van de SB16PFCR25-04 icm met een passieve radiator? Waarom ga je nu (naar een voor mij) voor een complex systeem/andere opzet met andere drivers als ik vragen mag? (Ik vind het trouwens wel een mooi kast-ontwerp, ziet er netjes uit.)
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Hmm ja, moet ook nog uitkomen in het beschikbaar volume. Ik begrijp dat er nu een 17cm speaker gecombineerd is met een 17 cm PR. Een 13cm speaker combineren met een 17cm PR zou meer voor de hand liggen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Ha! Ik had naar de L19RNX gekeken maar schrok behoorlijk van de prijs ...wouter schreef:in een kast met dit fineer en deze complexe opbouw is een Podszus Gorlich, Accuton of AudioTechnology niet misplaatst. Voor mooi laag is een Seas L18 mijn medium budget keuze. Of een oude Eton...
Wavecor zit met 182 mm net buiten je gatdiameter, maar groter maken kan altijd
Dayton RS serie vond ik gesloten mooi met de 4" versie.
De budget serie in een mooie kast stoppen is wel inspirerend. Maar wie steekt zoveel tijd in een kast nabouwen, om vervolgens een paar tientjes te gaan besparen...
Oké, jij bent Sander... doe deze dan maar:
https://audioxpress.com/news/seas-launc ... nx1-woofer
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
deze ook gezien? Rohacell
Helaas 171mm, ook een keramiek broertje van beschikbaar.
L19 prijs is belachelijk.
Kun je ook de 12ohm Seas Excel van Hobby Hifi overwegen
L19 prijs is belachelijk.
Kun je ook de 12ohm Seas Excel van Hobby Hifi overwegen
Laatst gewijzigd door wouter op do 05 mar 2020, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty 2.0 - high-end monitor
Ik ga morgen gewoon het experiment wagen, dus het wordt dan of de CA18RNX met PR, or twee stuks CA18RNX als 2.5-weg.
