Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ongetwijfeld, maar ik hoor, en leer, graag van ervaringsdeskundigen!cve schreef:Online staat een behoorlijk uitgebreide handleiding Sander
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moest vanmiddag even naar Numansdorp, dus heb alleen vanochtend even de NAS in elkaar kunnen zetten en configureren, maar ik heb zojuist Ropiee op de Pi gezet en de boel geconfigureerd, alles werkt nu naar behoren ...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Heerlijke interface! Integratie met Qobuz werkt foutloos! Ik zit te genieten hier
...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
En ongetwijfeld zal je wel hebben gezien dat je een berg informatie over de artiest, album, uitvoerenden, andere uitvoeringen enz krijgt. Alles wat maar bekend is staat tot je beschikking zonder dat je zelf in Googel hoeft te duiken...SSassen schreef:Heerlijke interface! Integratie met Qobuz werkt foutloos! Ik zit te genieten hier...
En elk apparaat ( pc, laptop, tablet, smartphone) waar je de remote app opzet, is gelijk ook weer een endpoint. Gewoon totale integratie zonder poespas.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Zou trouwens even wachten met het updaten naar build 521, zie op het Roon forum een heleboel crashende remote apps voorbij komen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik wacht het geduldig af. Die drone blijft vast niet eeuwig in de lucht.ds23man schreef:Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee, twee tot drie minuten per accu, dan moet ik weer landen.cve schreef:Ik wacht het geduldig af. Die drone blijft vast niet eeuwig in de lucht.ds23man schreef:Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.cve schreef:Al binnen? En spelende?SSassen schreef:Besteld ...![]()
![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nog altijd geen tijd?SSassen schreef:Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.cve schreef:Al binnen? En spelende?SSassen schreef:Besteld ...![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.cve schreef:Nog altijd geen tijd?SSassen schreef:Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.cve schreef:
Al binnen? En spelende?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik neem het maar voor waar aan.Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hoe is het gesteld met de warmte-ontwikkeling van de RPi4?
Bij de 3B+ was deze dusdanig hoger dat menigeen gewoon de 3B bleef gebruiken. Op zich niet problematisch: de werkfrequentie terugschroeven (waarom zou je?) of een heatsink toevoegen lost dit op, maar ik kan me indenken dat een RPi4 out-of-the-box nog wat meer warmte ontwikkelt.
Bij de 3B+ was deze dusdanig hoger dat menigeen gewoon de 3B bleef gebruiken. Op zich niet problematisch: de werkfrequentie terugschroeven (waarom zou je?) of een heatsink toevoegen lost dit op, maar ik kan me indenken dat een RPi4 out-of-the-box nog wat meer warmte ontwikkelt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
De 4 doet het op z’n sloffen, het enigste wat warm wordt is het koellichaam met de uitgangstransistor van m’n discreet opgebouwde voeding.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Da's dan in elk geval goed om te horen. Wat ook wel zal meespelen is dat sommigen zo'n boardje in een geprint, minuscuul huisje stoppen, met soms bedenkelijk weinig ventilatie-openingen.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hallo Mannen!
zit met hetzelfde probleem wat hier besproken word; Met de Yamaha streamer/dac kan ik niet genieten van de apps van Deezer en Tidal in volle glorie.
Zit je vast aan de Musiccast app "browser" en die is, zoals jullie weten, saai en beknot; zoals niet door kunnen "spoelen" binnen de songs.
Kan je apps van Tidal en Deezer met de Roon software wel gewoon streamen naar de dac van de Yamaha?
zit met hetzelfde probleem wat hier besproken word; Met de Yamaha streamer/dac kan ik niet genieten van de apps van Deezer en Tidal in volle glorie.
Zit je vast aan de Musiccast app "browser" en die is, zoals jullie weten, saai en beknot; zoals niet door kunnen "spoelen" binnen de songs.
Kan je apps van Tidal en Deezer met de Roon software wel gewoon streamen naar de dac van de Yamaha?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik stream nu ook eindelijk. Abonnementje op Qobuz genomen, gisteren even goed uitgeprobeerd.
Nu valt mij op dat, met name bij wat oudere platen, er soms alleen maar een sample wordt afgespeeld van een paar seconden en dan springt de app naar het volgende nummer waar dan ook maar 30 sec van wordt afgespeeld.
Voorbeelden: Fleetwoot Mac met Peter Green (Oh Well) Golden EarringS (Golden years).
Iemand dit verschijnsel ook waargenomen?
Edit: ik zie dat dit alleen binnen musicCast is. In de Qobuz app op de telefoon zijn de betreffende tracks aangeduid met "sample" en spelen helemaal niet af
Nu valt mij op dat, met name bij wat oudere platen, er soms alleen maar een sample wordt afgespeeld van een paar seconden en dan springt de app naar het volgende nummer waar dan ook maar 30 sec van wordt afgespeeld.
Voorbeelden: Fleetwoot Mac met Peter Green (Oh Well) Golden EarringS (Golden years).
Iemand dit verschijnsel ook waargenomen?
Edit: ik zie dat dit alleen binnen musicCast is. In de Qobuz app op de telefoon zijn de betreffende tracks aangeduid met "sample" en spelen helemaal niet af
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Kwestie van copyrights. In de instellingen kun je aanvinken of je de samples kunt/wilt horen.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nieuwe uitdaging. Ik heb een Tidal HiFi abonnementje afgesloten. Maar Daphile/LMS spelen alleen maar 320 af.
Dat wordt vanavond even puzzelen.
Edit:
De laatste Daphile bèta moet de oplossing zijn
Dat wordt vanavond even puzzelen.
Edit:
De laatste Daphile bèta moet de oplossing zijn
Laatst gewijzigd door FR_Aad op ma 30 nov 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
