Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

Online staat een behoorlijk uitgebreide handleiding Sander
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

cve schreef:
Online staat een behoorlijk uitgebreide handleiding Sander
Ongetwijfeld, maar ik hoor, en leer, graag van ervaringsdeskundigen! :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Moest vanmiddag even naar Numansdorp, dus heb alleen vanochtend even de NAS in elkaar kunnen zetten en configureren, maar ik heb zojuist Ropiee op de Pi gezet en de boel geconfigureerd, alles werkt nu naar behoren ... :mrgreen:
2F2E7A07-C55B-46B6-AF7F-4F69DA266730.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Kijk Sander,

Zo makkelijk kan het zijn.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Heerlijke interface! Integratie met Qobuz werkt foutloos! Ik zit te genieten hier :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Dark theme, prachtig! Once you go black! :kwijl: :goeie: :yeah: ...
ABD58CF0-DAC4-486C-8DCB-B2272AA6BE10.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Heerlijke interface! Integratie met Qobuz werkt foutloos! Ik zit te genieten hier :mrgreen: ...
En ongetwijfeld zal je wel hebben gezien dat je een berg informatie over de artiest, album, uitvoerenden, andere uitvoeringen enz krijgt. Alles wat maar bekend is staat tot je beschikking zonder dat je zelf in Googel hoeft te duiken...

En elk apparaat ( pc, laptop, tablet, smartphone) waar je de remote app opzet, is gelijk ook weer een endpoint. Gewoon totale integratie zonder poespas.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Zou trouwens even wachten met het updaten naar build 521, zie op het Roon forum een heleboel crashende remote apps voorbij komen.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

SSassen schreef:
Besteld ... :shock: :shock: :shock:
Al binnen? En spelende?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

ds23man schreef:
Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
Ik wacht het geduldig af. Die drone blijft vast niet eeuwig in de lucht.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

cve schreef:
ds23man schreef:
Sander heeft het veel te druk met het oppoetsen van zijn drone voor morgen...
Ik wacht het geduldig af. Die drone blijft vast niet eeuwig in de lucht.
Nee, twee tot drie minuten per accu, dan moet ik weer landen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

cve schreef:
SSassen schreef:
Besteld ... :shock: :shock: :shock:
Al binnen? En spelende?
Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

SSassen schreef:
cve schreef:
SSassen schreef:
Besteld ... :shock: :shock: :shock:
Al binnen? En spelende?
Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.
Nog altijd geen tijd?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

cve schreef:
SSassen schreef:
cve schreef:

Al binnen? En spelende?
Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.
Nog altijd geen tijd?
Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik neem het maar voor waar aan. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hardbats »

Sander wat is uiteindelijk de setup geworden?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Rpi4 met Allo Digione en custom voeding.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Marp »

Hoe is het gesteld met de warmte-ontwikkeling van de RPi4?

Bij de 3B+ was deze dusdanig hoger dat menigeen gewoon de 3B bleef gebruiken. Op zich niet problematisch: de werkfrequentie terugschroeven (waarom zou je?) of een heatsink toevoegen lost dit op, maar ik kan me indenken dat een RPi4 out-of-the-box nog wat meer warmte ontwikkelt.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

De 4 doet het op z’n sloffen, het enigste wat warm wordt is het koellichaam met de uitgangstransistor van m’n discreet opgebouwde voeding.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Marp »

Da's dan in elk geval goed om te horen. Wat ook wel zal meespelen is dat sommigen zo'n boardje in een geprint, minuscuul huisje stoppen, met soms bedenkelijk weinig ventilatie-openingen.
Madrox
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 20:39

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Madrox »

Hallo Mannen!

zit met hetzelfde probleem wat hier besproken word; Met de Yamaha streamer/dac kan ik niet genieten van de apps van Deezer en Tidal in volle glorie.
Zit je vast aan de Musiccast app "browser" en die is, zoals jullie weten, saai en beknot; zoals niet door kunnen "spoelen" binnen de songs.

Kan je apps van Tidal en Deezer met de Roon software wel gewoon streamen naar de dac van de Yamaha?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door pappaleo »

Ik stream nu ook eindelijk. Abonnementje op Qobuz genomen, gisteren even goed uitgeprobeerd.

Nu valt mij op dat, met name bij wat oudere platen, er soms alleen maar een sample wordt afgespeeld van een paar seconden en dan springt de app naar het volgende nummer waar dan ook maar 30 sec van wordt afgespeeld.
Voorbeelden: Fleetwoot Mac met Peter Green (Oh Well) Golden EarringS (Golden years).
Iemand dit verschijnsel ook waargenomen?

Edit: ik zie dat dit alleen binnen musicCast is. In de Qobuz app op de telefoon zijn de betreffende tracks aangeduid met "sample" en spelen helemaal niet af :think:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Kwestie van copyrights. In de instellingen kun je aanvinken of je de samples kunt/wilt horen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Nieuwe uitdaging. Ik heb een Tidal HiFi abonnementje afgesloten. Maar Daphile/LMS spelen alleen maar 320 af.
Dat wordt vanavond even puzzelen.

Edit:
De laatste Daphile bèta moet de oplossing zijn
Laatst gewijzigd door FR_Aad op ma 30 nov 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”