Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door satefan »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!
Ja, en dat beetje extra cloud-storage kost tegenwoordig ook niets meer. Kan makkelijk uit!
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Led »

Shadow schreef:
Led schreef:
Shame on me maar ik gebruik een Chromecast Audio en Spotify Premium, en eerlijk gezegd vind ik het prima klinken - ook al zou Chromecast Audio voor Spotify Premium slechts 256kbit gebruiken... :-/

Ik ben langzaam een praktische audiofiel geworden - goed genoeg is goed genoeg, en mijn 43-jaar oude oren hebben sowieso te vaak dicht naast grote speakers gestaan op feestjes / festivals, dus ik heb niet de illusie dat ik gouden oren heb :-P
Hier hetzelfde hoor, maar premium is iets hogere bitrate dacht ik, ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Spotify Premium is 320kbit, maar Chromecast Audio gebruikt die niet - CA pakt een 256kbit AAC stream voor zover ik weet.
Naar ik heb Vernomen is die best goed, maar het is dus niet de standaard premium 320kbit stream.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Henkjan schreef:
Ik gebruik het met de Squeezebox plugin, dan doettie een LMS na, kan ik ook de squeezeboxen er aan koppelen en gewoon blijven bedienen met m'n geliefde Squeezecommander
Hier een NUC met Daphile en een telefoon met Squeezecommander.
Muziek komt van een 2Tb schijf en Spotify Premium.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!
Denk zo maar van niet. Het gros van de mensen is niet zo met de kwaliteit bezig.

Co gelooft niets.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Bovendien moet je alle mp3tjes upsampelen naar Flac ofzoiets. #-o
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door satefan »

John P schreef:
Bovendien moet je alle mp3tjes upsampelen naar Flac ofzoiets. #-o
Volgens mijn moeten ze 'gewoon' de originele FLAC's (die ze door hun codecs trekken) beschikbaar maken voor mensen met een dergelijk subscription. Als ze die hebben uiteraard? Wellicht dat de rechtenhouders van de bestanden alleen maar gedownsamplde bestanden beschikbaar stelt aan Spotify?

MP3 upsamplen is nogal nutteloos lijkt me? De data die verloren is gegaan tijdens het downsamplen krijg je er niet mee terug.

Satefan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Goed, vanmiddag eindelijk weer ‘ns tijd voor de hobby! Heb de Raspberry Pi 4 voorzien van een Hifiberry Digi+ Pro maar even geïnstalleerd icm. Volumio. Eerlijk gezegd ben ik enigzins verrast, dit is met afstand de beste streamer tot nu toe! Speelt alles via Volumio app en bit-perfect in resoluties tot 24bit/192kHz via de digitale uitgangen.
382D6CFC-5F32-415D-96F8-528E2C043494.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Ik gebruik al jaren de Pi3 met de digiberry icm met Roon. Meer heb je niet nodig....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Morgen krijg ik de Allo Digione binnen, da’s de creme de la creme voor SPDIF op de RPI en een stapel onderdelen voor een zeer nette lineaire voeding die ik even in de simulator geklopt heb vanmiddag ... #TheShitIsOn #LetsDoThis #InPursuitOfExcellence #TheresNoStoppingMeNow ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

:lol: Een zeer nette lineaire voeding zonder opsmuk?

Met welke ic?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
:lol: Een zeer nette lineaire voeding zonder opsmuk?

Met welke ic?
Volledig discreet met opamps en een nette (gefilterde) referentie, ruis in de simulatie is rond de 0.5uV, uitgangsimpedantie van 0Hz tot 200kHz rond de 5mOhm (milli).
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Mooi, maar daarna pleurt de Pi weer een hoop rotzooi op de voedingslijn....
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door holco »

Die Hifiberry Digi+ Pro zit ook in mijn Mano Ultra, prima ding :D maar wel met een wat aangepaste voeding :mrgreen:
magna_hifi_-_i2s-xtreamer_14.jpg
20181004-163117.jpg


SSassen schreef:
Goed, vanmiddag eindelijk weer ‘ns tijd voor de hobby! Heb de Raspberry Pi 4 voorzien van een Hifiberry Digi+ Pro maar even geïnstalleerd icm. Volumio. Eerlijk gezegd ben ik enigzins verrast, dit is met afstand de beste streamer tot nu toe! Speelt alles via Volumio app en bit-perfect in resoluties tot 24bit/192kHz via de digitale uitgangen.

382D6CFC-5F32-415D-96F8-528E2C043494.jpeg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan. :lol: :lol: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Ach, hij heeft bakken vol van tijd nu hij zijn bedrijf heeft verkocht....
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door democles »

De Allo digi one heeft al goede regelaars on bord.

Bij mij klinkt het beter dan de digi+ pro.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

democles schreef:
De Allo digi one heeft al goede regelaars on bord.

Bij mij klinkt het beter dan de digi+ pro.
Hallo, ding moet alleen maar bitjes uitpoepen en het liefst met een constante klokfrequentie. Voeding maakt geen donder uit, wel de gebruikte klok ( jitter) maar aangezien meestal het opvolgende apparaat een ASRC heeft doet dat er ook niet meer toe. De klok van de ASRC is dan bepalend. In de Mola Mola dac zit gewoon een:

https://www.raspberrypi.org/products/co ... le-3-plus/

als (Roon)streamer....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan. :lol: :lol: :mrgreen:
Morgen haal ik de spectrum analyzer en de microvolt meter van de plank, eens kijken hoe ‘vies’ de diverse voedingsspanningen zijn en hoe we die viezigheid weg kunnen poetsen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Ach, hij heeft bakken vol van tijd nu hij zijn bedrijf heeft verkocht....
Valt het op? :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Mooi, maar daarna pleurt de Pi weer een hoop rotzooi op de voedingslijn....
Owwww, maar da’s juist de uitdaging, eens kijken hoe we die rotzooi weg kunnen poetsen ... :goeie:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan. :lol: :lol: :mrgreen:
Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders. :lol:

Die Allo digione is een prima ding trouwens.

Copa
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

cve schreef:
hannesie schreef:
Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan. :lol: :lol: :mrgreen:
Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders. :lol:

Die Allo digione is een prima ding trouwens.

Copa
Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ... :shock: :sure: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
cve schreef:
hannesie schreef:
Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan. :lol: :lol: :mrgreen:
Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders. :lol:

Die Allo digione is een prima ding trouwens.

Copa
Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ... :shock: :sure: :mrgreen:
Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op! :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Das wel een vergelijking die nieuwe opties biedt. :rock:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”