Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!Shadow schreef:... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ja, en dat beetje extra cloud-storage kost tegenwoordig ook niets meer. Kan makkelijk uit!SSassen schreef:Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!Shadow schreef:... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Spotify Premium is 320kbit, maar Chromecast Audio gebruikt die niet - CA pakt een 256kbit AAC stream voor zover ik weet.Shadow schreef:Hier hetzelfde hoor, maar premium is iets hogere bitrate dacht ik, ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...Led schreef:Shame on me maar ik gebruik een Chromecast Audio en Spotify Premium, en eerlijk gezegd vind ik het prima klinken - ook al zou Chromecast Audio voor Spotify Premium slechts 256kbit gebruiken... :-/
Ik ben langzaam een praktische audiofiel geworden - goed genoeg is goed genoeg, en mijn 43-jaar oude oren hebben sowieso te vaak dicht naast grote speakers gestaan op feestjes / festivals, dus ik heb niet de illusie dat ik gouden oren heb
Naar ik heb Vernomen is die best goed, maar het is dus niet de standaard premium 320kbit stream.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hier een NUC met Daphile en een telefoon met Squeezecommander.Henkjan schreef:Ik gebruik het met de Squeezebox plugin, dan doettie een LMS na, kan ik ook de squeezeboxen er aan koppelen en gewoon blijven bedienen met m'n geliefde Squeezecommander
Muziek komt van een 2Tb schijf en Spotify Premium.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Denk zo maar van niet. Het gros van de mensen is niet zo met de kwaliteit bezig.SSassen schreef:Ab-so-luut, kwa verdienmodel ook een no-brainer, je rekent 5-10 euro per maand meer voor high-res en doet wat marketing links en rechts en binnen no time wil iedereen alleen nog maar high-res!Shadow schreef:... ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Co gelooft niets.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bovendien moet je alle mp3tjes upsampelen naar Flac ofzoiets. 
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Volgens mijn moeten ze 'gewoon' de originele FLAC's (die ze door hun codecs trekken) beschikbaar maken voor mensen met een dergelijk subscription. Als ze die hebben uiteraard? Wellicht dat de rechtenhouders van de bestanden alleen maar gedownsamplde bestanden beschikbaar stelt aan Spotify?John P schreef:Bovendien moet je alle mp3tjes upsampelen naar Flac ofzoiets.
MP3 upsamplen is nogal nutteloos lijkt me? De data die verloren is gegaan tijdens het downsamplen krijg je er niet mee terug.
Satefan
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Goed, vanmiddag eindelijk weer ‘ns tijd voor de hobby! Heb de Raspberry Pi 4 voorzien van een Hifiberry Digi+ Pro maar even geïnstalleerd icm. Volumio. Eerlijk gezegd ben ik enigzins verrast, dit is met afstand de beste streamer tot nu toe! Speelt alles via Volumio app en bit-perfect in resoluties tot 24bit/192kHz via de digitale uitgangen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik gebruik al jaren de Pi3 met de digiberry icm met Roon. Meer heb je niet nodig....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Morgen krijg ik de Allo Digione binnen, da’s de creme de la creme voor SPDIF op de RPI en een stapel onderdelen voor een zeer nette lineaire voeding die ik even in de simulator geklopt heb vanmiddag ... #TheShitIsOn #LetsDoThis #InPursuitOfExcellence #TheresNoStoppingMeNow ... 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Volledig discreet met opamps en een nette (gefilterde) referentie, ruis in de simulatie is rond de 0.5uV, uitgangsimpedantie van 0Hz tot 200kHz rond de 5mOhm (milli).Leeuwarden schreef:Een zeer nette lineaire voeding zonder opsmuk?
Met welke ic?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Mooi, maar daarna pleurt de Pi weer een hoop rotzooi op de voedingslijn....
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Die Hifiberry Digi+ Pro zit ook in mijn Mano Ultra, prima ding
maar wel met een wat aangepaste voeding
SSassen schreef:Goed, vanmiddag eindelijk weer ‘ns tijd voor de hobby! Heb de Raspberry Pi 4 voorzien van een Hifiberry Digi+ Pro maar even geïnstalleerd icm. Volumio. Eerlijk gezegd ben ik enigzins verrast, dit is met afstand de beste streamer tot nu toe! Speelt alles via Volumio app en bit-perfect in resoluties tot 24bit/192kHz via de digitale uitgangen.
382D6CFC-5F32-415D-96F8-528E2C043494.jpeg
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ach, hij heeft bakken vol van tijd nu hij zijn bedrijf heeft verkocht....
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
De Allo digi one heeft al goede regelaars on bord.
Bij mij klinkt het beter dan de digi+ pro.
Bij mij klinkt het beter dan de digi+ pro.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hallo, ding moet alleen maar bitjes uitpoepen en het liefst met een constante klokfrequentie. Voeding maakt geen donder uit, wel de gebruikte klok ( jitter) maar aangezien meestal het opvolgende apparaat een ASRC heeft doet dat er ook niet meer toe. De klok van de ASRC is dan bepalend. In de Mola Mola dac zit gewoon een:democles schreef:De Allo digi one heeft al goede regelaars on bord.
Bij mij klinkt het beter dan de digi+ pro.
https://www.raspberrypi.org/products/co ... le-3-plus/
als (Roon)streamer....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Morgen haal ik de spectrum analyzer en de microvolt meter van de plank, eens kijken hoe ‘vies’ de diverse voedingsspanningen zijn en hoe we die viezigheid weg kunnen poetsen.hannesie schreef:Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan.![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Valt het op?ds23man schreef:Ach, hij heeft bakken vol van tijd nu hij zijn bedrijf heeft verkocht....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Owwww, maar da’s juist de uitdaging, eens kijken hoe we die rotzooi weg kunnen poetsen ...ds23man schreef:Mooi, maar daarna pleurt de Pi weer een hoop rotzooi op de voedingslijn....
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders.hannesie schreef:Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan.![]()
![]()
Die Allo digione is een prima ding trouwens.
Copa
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ...cve schreef:Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders.hannesie schreef:Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan.![]()
![]()
![]()
Die Allo digione is een prima ding trouwens.
Copa
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op!SSassen schreef:Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ...cve schreef:Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders.hannesie schreef:Sander is op ontdekkingsreis, het werd wel tijd zachiesan.![]()
![]()
![]()
Die Allo digione is een prima ding trouwens.
Copa![]()
![]()
