Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Forza »

SSassen schreef:
Bah, bah en nog eens bah! De Chromecast Audio werkt niet met Qobuz, he-le-maal niet bedoel ik dan, wordt niet herkend en speelt ook geen muziek af dus. Nu heb ik een Tibo Bond 3 gekocht, en die mag ook gelijk weer retour, want die downsampled alles naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang. Even contact gehad met de helpdesk van Tibo en die geven ook aan dat dat een beperking is van al hun streamers.

Kortom, d'r zijn zo langzamerhand weinig betaalbare opties over, wie heeft er nog een suggestie? Ik zit nu te kijken naar een Bluesound Node 2i, maar da's weer 549 euro voor iets wat in mijn optiek echt een basis feature hoort te zijn > de stream zoals ontvangen zonder downsampling doorsturen naar de digitale output, optisch of coaxiaal.
Ik heb een Bluesound Node 2, daar komt via Tidal 24bit/48kHz uit (via de coaxiale uitgang). Hoger heb ik ook nog niet gezien.

Is een simpel NUC'je met USB dac niet het simpelste om het maximale eruit te halen? Ik zal eens checken wat Tidal via mn mediaPC doet op een Amanero + AFDAC 2.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

van alles waar een squeezebox server op kan draaien, kan je naar de chromecast mee af spelen (wel juiste plugin aanvinken). en qobuz kan je afspelen via de sb...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Yamaha en Audiolab onderweg, levering morgenochtend! :D ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Yamaha en Audiolab onderweg, levering morgenochtend! :D ...
Ha heerlijk, morgen weer twee mails op hoge poten naar de leverancier..... :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Je zit te genieten he Gerhard? :D ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Je zit te genieten he Gerhard? :D ...
Appie app:

Bier check
Popcorn check
Chips check
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

En vrijdag zei ie nog dat ie boodschappen had gedaan :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Ik doe elke dag boodschappen, op zondag na tenzij er een luisterdag is...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Marp »

SSassen schreef:
Afbeelding
hannesie schreef:
Dat computer boardje komt mij bekend voor, ik zal zien of ik het weer kan vinden, is een soort NUC.
Ander type, maar vermoedelijk uit dezelfde lijn.
nuc7i5dnbe-bottom-angle-16x9.png.rendition.intel.web.978.550.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Dure Lego :shock:

Maar Sander, ik heb de WXC50 van Yamaha en die is ook beperkt in z’n digital out, er zit dan wel weer een fatsoenlijke dac in (ESS) maar goed...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

back.png
Als je kijkt naar het geheel aan de achterkant, dan kun je wel wat aflezen over de functies die hier worden aangedragen.
Voor specifiek de LS1 toch een uitbreiding voor die eigenaren.

Afbeelding
vinyl.png
Het mooiste van het geheel is voor mij dan het ontwerp van de zeer originele kast, suggestief een LP.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Dit geeft de burger moed ... uit de Audiolab 6000N handleiding.
9ACA90E7-C8A1-453C-9293-C95287B0227F.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Leuk ding dus O:)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Goed, schiet mij maar lek. De Yamaha stuurt 16bit/44.1kHz uit via de optische uitgang en ik krijg de MusiCast app niet werkende, hij vind m’n WiFi netwerk niet. Als ik dat (SSID/network key) handmatig allemaal inklop via de afstandsbediening dan werkt hij wel als streamer maar niet via de app.
C3AB4666-F760-44E1-BAC1-FB418332A885.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

je moet hem aansluiten op je LAN, dan instellen O:)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
je moet hem aansluiten op je LAN, dan instellen O:)
Waarom vraagt hij dan om netwerk SSID etc? :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

vrumd, de WXC50 heeft een soort van initialiseer mode, heeft dit ding dat niet?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

En ook van de Audiolab 6000N wordt ik niet enthousiast ... :boos:
Hello,

I just purchased a 6000N audio streamer, hoping to make full use of my Qobuz Sublime+ subscription. I’m however disappointed to find out that the 6000N refuses to play high-res files. Even albums that are >16bit/44.1kHz are played back at 16bit/44.1kHz MP3 quality both through the analog audio outputs as well as the optical digital out. This despite the 6000N brochure claiming to offer up to 24bit/192kHz support natively and via the digital output.

Obviously this is not what I bought the 6000N for! I have already gone over all the settings with a fine toothed comb, but can’t seem to find any setting that would affect this. I have also updated the unit to the latest version, ruling out the option of running on older firmware.

On top of that it doesn’t allow me to use the Qobuz app when using Apple devices, and I must say the Play-Fi app is somewhat underwhelming in terms of the user interface and how user friendly it is to use.

I would love to hear from you how to tackle these two issues as otherwise I have no option but to return the 6000N.

Looking forward to your reply.

Cheers,

Sander.
B06F524B-1FCC-440E-86CD-4F759E1164B1.png
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door toetertje »

Waar stream je vandaan? Kan het zijn dat je mediaserver het bestand converteert, omdat hij niet weet of je streamer het aankan? Dat heb ik al eens mee gemaakt.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Oi! Oi! Jonge! Kiek nu! Watskebeurt!? M’n Chromecast Audio had kennelijk last van maandagmorgen blues want hij speelt nu wel high-res? :goeie: :yeah: ...
7DFD9618-ED07-4BD5-987E-8FF4AE7A0B15.png
58C30F82-A764-4F96-A7C5-33DA005CE546.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

toetertje schreef:
Waar stream je vandaan? Kan het zijn dat je mediaserver het bestand converteert, omdat hij niet weet of je streamer het aankan? Dat heb ik al eens mee gemaakt.
Vanaf m’n telefoon (Apple), tablet (Apple) of m’n PC (niet Apple) en daar gaat het niet mis want daar zie ik dat er netjes high-res wordt afgespeeld.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door toetertje »

Als je chromecast wel high res ontvangt, zal het inderdaad niet in de instellingen
naar de renderer zitten.
Hoewel, ben je dan met chromecast niet aan het casten i.p.v. streamen?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

toetertje schreef:
Als je chromecast wel high res ontvangt, zal het inderdaad niet in de instellingen
naar de renderer zitten.
Hoewel, ben je dan met chromecast niet aan het casten i.p.v. streamen?
Ik cast inderdaad naar de CCA, zie cast icoontje linksonder in de screenshot. Da’s hetgeen gisteren op geen enkele manier wilde werken ondanks dat ik de CCA op een gegeven moment heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd.
96705523-1EDF-44E1-BBD7-782841394631.png
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door toetertje »

Naar de audiolab stream je dus vanaf je telefoon, vanuit de qobuz app?
zitten er in die app geen render instellingen ?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

toetertje schreef:
Naar de audiolab stream je dus vanaf je telefoon, vanuit de qobuz app?
zitten er in die app geen render instellingen ?
Ja en ja, zie screenshot, dat soort instellingen heb ik allemaal al nagelopen, ben uiteraard niet onbekend met deze materie.
Bijlagen
9568EB59-65BA-4EED-AC01-91983354711F.png
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”