Bah, bah en nog eens bah! De Chromecast Audio werkt niet met Qobuz, he-le-maal niet bedoel ik dan, wordt niet herkend en speelt ook geen muziek af dus. Nu heb ik een Tibo Bond 3 gekocht, en die mag ook gelijk weer retour, want die downsampled alles naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang. Even contact gehad met de helpdesk van Tibo en die geven ook aan dat dat een beperking is van al hun streamers.
Kortom, d'r zijn zo langzamerhand weinig betaalbare opties over, wie heeft er nog een suggestie? Ik zit nu te kijken naar een Bluesound Node 2i, maar da's weer 549 euro voor iets wat in mijn optiek echt een basis feature hoort te zijn > de stream zoals ontvangen zonder downsampling doorsturen naar de digitale output, optisch of coaxiaal.
Ik heb een Bluesound Node 2, daar komt via Tidal 24bit/48kHz uit (via de coaxiale uitgang). Hoger heb ik ook nog niet gezien.
Is een simpel NUC'je met USB dac niet het simpelste om het maximale eruit te halen? Ik zal eens checken wat Tidal via mn mediaPC doet op een Amanero + AFDAC 2.
van alles waar een squeezebox server op kan draaien, kan je naar de chromecast mee af spelen (wel juiste plugin aanvinken). en qobuz kan je afspelen via de sb...
Als je kijkt naar het geheel aan de achterkant, dan kun je wel wat aflezen over de functies die hier worden aangedragen.
Voor specifiek de LS1 toch een uitbreiding voor die eigenaren.
Het mooiste van het geheel is voor mij dan het ontwerp van de zeer originele kast, suggestief een LP.
Goed, schiet mij maar lek. De Yamaha stuurt 16bit/44.1kHz uit via de optische uitgang en ik krijg de MusiCast app niet werkende, hij vind m’n WiFi netwerk niet. Als ik dat (SSID/network key) handmatig allemaal inklop via de afstandsbediening dan werkt hij wel als streamer maar niet via de app.
En ook van de Audiolab 6000N wordt ik niet enthousiast ...
Hello,
I just purchased a 6000N audio streamer, hoping to make full use of my Qobuz Sublime+ subscription. I’m however disappointed to find out that the 6000N refuses to play high-res files. Even albums that are >16bit/44.1kHz are played back at 16bit/44.1kHz MP3 quality both through the analog audio outputs as well as the optical digital out. This despite the 6000N brochure claiming to offer up to 24bit/192kHz support natively and via the digital output.
Obviously this is not what I bought the 6000N for! I have already gone over all the settings with a fine toothed comb, but can’t seem to find any setting that would affect this. I have also updated the unit to the latest version, ruling out the option of running on older firmware.
On top of that it doesn’t allow me to use the Qobuz app when using Apple devices, and I must say the Play-Fi app is somewhat underwhelming in terms of the user interface and how user friendly it is to use.
I would love to hear from you how to tackle these two issues as otherwise I have no option but to return the 6000N.
Waar stream je vandaan? Kan het zijn dat je mediaserver het bestand converteert, omdat hij niet weet of je streamer het aankan? Dat heb ik al eens mee gemaakt.
Waar stream je vandaan? Kan het zijn dat je mediaserver het bestand converteert, omdat hij niet weet of je streamer het aankan? Dat heb ik al eens mee gemaakt.
Vanaf m’n telefoon (Apple), tablet (Apple) of m’n PC (niet Apple) en daar gaat het niet mis want daar zie ik dat er netjes high-res wordt afgespeeld.
Als je chromecast wel high res ontvangt, zal het inderdaad niet in de instellingen
naar de renderer zitten.
Hoewel, ben je dan met chromecast niet aan het casten i.p.v. streamen?
Als je chromecast wel high res ontvangt, zal het inderdaad niet in de instellingen
naar de renderer zitten.
Hoewel, ben je dan met chromecast niet aan het casten i.p.v. streamen?
Ik cast inderdaad naar de CCA, zie cast icoontje linksonder in de screenshot. Da’s hetgeen gisteren op geen enkele manier wilde werken ondanks dat ik de CCA op een gegeven moment heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd.