RJ's daudio C1 luidsprekers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Het is dan eindelijk zover :yeah:

Zoals zoveel dingen bij mij, kunnen ze soms lang duren voordat ik er mee begin en/of afmaak net als dit project dat eigenlijk al veel te lang in de hoek heeft gestaan.
Jaren terug dus ook meegedaan met de inkoop actie om de onderdelen voor de daudio C1 aan te kunnen/mogen schaffen en al die tijd heeft het in de hoek naast de kast gestaan :hide: toch wel heel erg zonde eigenlijk.

Maar daar is dan nu toch verandering in gekomen en ben maar eens begonnen met de bouw van de luidsprekers :)

De baffle’s zijn gezaagd en waar de gaten moeten komen is afgetekend, de schotten zijn afgetekend en moeten nog gezaagd worden.
Het stapeltje MDF
IMG_1375.JPG
Het eerste freeswerk
IMG_1376.JPG
En de eerste met volledige gaten erin en de luidspreker past er ook nog in :rock:
IMG_1377.JPG
Er zijn nog een paar dingen die aangeschaft moeten worden, massief hout, lak en interne bekabeling.

Nu eerst de schuur/werkplaats weer in om verder te gaan met gaten maken :)
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

De steunen zijn ook gezaagd en het geheel maar even met een klem naast elkaar neer gezet
IMG_1379.JPG
Vanavond nog uittekenen waar een gleuf moet komen voor de bekabeling weet ik meteen hoeveel ik daarvan nodig ben en dan ook besteld worden :)

De huidige Infinity Overture 3 met de in aanbouw zijnde C1
IMG_1378.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Barry2001 »

:rock: Als een man zegt dat hij iets doet, dan doet hij dat. Daar hoef je hem niet elk jaar aan te helpen herinneren :rock:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door jeroen_d »

:-#
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Een kleine update:
Bekabeling is besteld en wordt zaterdag meegenomen, voor dinsdag staat een bezoekje gepland aan Masave in Zwolle en voor woensdag staat een afspraak bij een verfhandel.

Morgen de schuur in om verder te gaan mat steunen/schotten.

Gaat wel snel nu bijna eng :lol: maar het is nog niet klaar :hide:
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door CoenvanDongen »

Dat ziet er alvast netjes uit!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door SSassen »

Barry2001 schreef:
:rock: Als een man zegt dat hij iets doet, dan doet hij dat. Daar hoef je hem niet elk jaar aan te helpen herinneren :rock:
Ik ken legio echtgenotes/echtgenoten die daar heel anders over denken hoor! :shock: ...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Barry2001 »

Jaa dit gaat goed komen, goed bezig RJ :goedzo:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

SSassen schreef:
Barry2001 schreef:
:rock: Als een man zegt dat hij iets doet, dan doet hij dat. Daar hoef je hem niet elk jaar aan te helpen herinneren :rock:
Ik ken legio echtgenotes/echtgenoten die daar heel anders over denken hoor! :shock: ...
En daar heb ik dan geen last van :yeah:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Barry2001 schreef:
Jaa dit gaat goed komen, goed bezig RJ :goedzo:
Dat is wel de bedoeling, ik heb mij ook voorgenomen dit jaar een aantal projecten ook maar eens af te ronden tot project klaar.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Maar weer even een update.

Afgelopen dinsdag hout gehaald en het is amouk geworden, woensdag lak gehaald om het geheel af te werken.
2 paneeltjes zijn gelijmd nu nog de gaten erin maken maar ga dit toch eerst even proberen met een stukje mdf voor de zekerheid i.v.m. de maten.
5D17D91F-43BD-467C-BE1D-BAB024CAC813.JPG
Vandaag ook nog op pad geweest om 2 versterker modules op te halen denk dat die wel voldoende vermogen hebben voor de C1 :rock:
Dit zijn ze 2 x Hypes NC500MP
IMG_1393.jpg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Zweitse »

Mooi stukje hout, maar hoe kom je nu aan die Hypex modules, die zijn toch OEM only?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door dre »

Ja,hoe kom je daar aan! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Ja,hoe kom je daar aan! :mrgreen:
Jij weet meer begrijp ik, of komen deze gewoon van een plate Amp?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door dre »

Nee,ik wil het ook weten!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door ray5150 »

Tweedenhandsjes misschien ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Hoeveel willen jullie hebben? 8)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Shadow »

Ik dacht dat Hypex wat strenger geworden was in de OEM hoek?
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Ojee wat een drukte in eens hier :rofl:

Ze zijn niet van een platte af gehaald en zijn ook niet tweedehands maar een setje nieuw in doos.
Waar ik ze van overgenomen heb heeft de NC502MP in gebruik naar volle tevredenheid en had deze ook aangeschaft voor een set mono blokken aangeschaft maar dat project ging niet door en heeft ze te koop aangeboden.

Ik was al wel aan het kijken na de luisterdag naar Hypex en dan de FA252 en dan de versterker module van de plaat af halen of de AUDIOPHONICS MPA-S250NC waar de NC252MP in zit en dan de behuizing er om weg te halen maar deze aanschaf was goedkoper :yeah:
Al wel gekeken wat voor een connectoren ik moet bestellen voor de luidspreker en netvoeding aansluiting en die heeft EOO zag ik al wel, alleen nog kijken/uitzoeken waar ik wat op moet aansluiten om hem dan aan te zetten lieft beide tegelijk (ze komen in 1 kastje) en waar het line signaal op gezet moet worden.

Maar eerst maar de C1 klaar zien te krijgen, morgen eerst weer wat stof maken.
Laatst gewijzigd door rjmulder op za 08 feb 2020, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Wel even goed de manual lezen hoe je de stand-by voeding moet aansluiten...
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Leeuwarden schreef:
Wel even goed de manual lezen hoe je de stand-by voeding moet aansluiten...
Als iemand dat weet hoor ik het graag, voordat me het mis gaat dat zou zonde zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

rjmulder schreef:
Leeuwarden schreef:
Wel even goed de manual lezen hoe je de stand-by voeding moet aansluiten...
Als iemand dat weet hoor ik het graag, voordat me het mis gaat dat zou zonde zijn.
Het is even zoeken maar het staat gewoon in de manual! Het is mij ook gelukt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door Shadow »

Het kwam er op neer dat je er spanning op moest zetten om hem uit te zetten toch?
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door rjmulder »

Even laten weten dat dit project niet stil ligt, hij gaat rustig door :D

Ik had een meet foute gemaakt maar gelukkig nog niet aan het frezen geweest dus de stukjes amouk zijn gaaf.

Voor de Hypex modules heb ik de JST connectoren binnen (voeding en luidspreker), hoe de modules aan gezet moeten worden ben ik ook uit is alleen nog wat voor een aansluiting maak ik er achter op XLR of RCA. Ik heb niks waar een XLR op zit op dit moment.
Maar eerst de luidsprekers verder afmaken.

Nu vroeg ik me af de kabels aan de luidsprekers vast maken kan ik dit het beste solderen of met die schoentjes?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: RJ's daudio C1 luidsprekers

Bericht door wouter »

fastons zitten in luidsprekers van 30.000 euro maar bij zelfbouw krijgen we er de kriebels van haha.

Ben heel benieuwd hoe die OVTR3 speelt, heb een setje bij een kennis gehoord, en mijn OVTR1 is extreem veel rustiger afgestemd. Ik vermoed dat die van hem niet goed zijn, maar alles hebben we nagelopen. Zelfs de onderdelen op de filterprint, alles was binnen spec. Heb jij die van jou wel eens gemeten?

Of sta je daar voor open?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”