9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef:
Ik kan wel wat icepowers meenemen
Of die 4kanaals.LM die ik te koop heb staan?
Dat klinkt top. ! wat icepowers.. hahah hoeevel heb je er wel niet dan :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Shadow »

HJ heeft genoeg minidsp's en Icepowers ja :lol:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door jvenema »

Als eenvoudige meetversterker is van de week uit china iets met de TPA3251 binnen gekomen, die zal ik meenemen. Kan ik die wellicht eens beluisteren op passieve speakers, want die heb ik thuis niet ;-). Kunnen andere mensen mede een oordeel geven of het wat is of niet.
Neem dus ook mijn actieve speakers mee, heb wat aanpassingen aangebracht in DSP programmering. De twee AD converter staan nu parallel, zou net weer een paar dB in signaal ruis verhouding moeten opleveren. En tevens nog wat andere afstellingen tov Beetsterzwaag.
Neem ook USB DAC mee met PCM5102, die iets gemod is. Tevens een aantal zelfgebouwde microfoons, met Primo EM258 microfoon kapsels.
En verder een eenvoudige testopstelling om (meet) microfoons, onderling mee te vergelijken. Dus neem je meet microfoon en kalibratie file mee op USB stick, dan kunnen we wat vergelijkingen maken. Een audio interface met phantom voeding gaat dus ook mee.
Dus kortom, ik heb er zin in, alleen de straat is opengebroken, zal wel even sjouwen worden naar de auto die nu dus verderop staat :cry:
Testopstelling met messing ding om microfoon zo goed mogelijk in dezelfde positie te brengen.
Testopstelling met messing ding om microfoon zo goed mogelijk in dezelfde positie te brengen.
Uitricht ding verwijderd, klaar voor de meting.
Uitricht ding verwijderd, klaar voor de meting.
M10 moer is gewoon vastgelijmd met Bison Wood Max
M10 moer is gewoon vastgelijmd met Bison Wood Max
Vergelijk van twee verschillende microfoons
Vergelijk van twee verschillende microfoons
Versterker met TPA3251
Versterker met TPA3251
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Hans Nootdorp »

jvenema schreef:
Als eenvoudige meetversterker is van de week uit china iets met de TPA3251 binnen gekomen, die zal ik meenemen. Kan ik die wellicht eens beluisteren op passieve speakers, want die heb ik thuis niet ;-). Kunnen andere mensen mede een oordeel geven of het wat is of niet.
Neem dus ook mijn actieve speakers mee....
In dat geval is het misschien leuk dat ik ook mijn T-amp versterker van SMSL om die naast jouw versterker met TPA-3251 te zetten. Leuk om te vergelijken en te beoordelen.https://www.amazon.co.uk/TA2021B-High-g ... B00A2QL9IE
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Arno »

Is er nog behoefte aan carpoolen? Ik ga vanuit Dordrecht en kan nog drie mensen oppikken.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door hardbats »

Arno schreef:
Is er nog behoefte aan carpoolen? Ik ga vanuit Dordrecht en kan nog drie mensen oppikken.
Hannesie en ik vertrekken ook vanuit dordrecht, misschien met z'n 3e rijden als hannesie dat ziet zitten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Henkjan »

WrineX schreef:
Henkjan schreef:
Ik kan wel wat icepowers meenemen
Of die 4kanaals.LM die ik te koop heb staan?
Dat klinkt top. ! wat icepowers.. hahah hoeevel heb je er wel niet dan :)
beschikbaar om mee te nemen 2 kastjes met een 2x125W module.
verder in huis nog een 4 kanaals (woonkamer) en een 6 kanaals (bios), en wat subwoofer plate amps
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Shadow »

Ik ben er niet bij helaas, Barry vanmiddag een pm gedaan, ziek en geen zin om iedereen aan te steken, plus 2x3 uur autorijden nu is ook te veel :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Henkjan »

jammer man
maar ook bedankt at je aan ons denkt
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Hans Nootdorp »

Barry: zijn de ruimtes al voldoende gevuld? Ik zou eventueel mijn LM4780-versterker met low-boost + mijn HATT-monitors (Tony Gee) kunnen meenemen.
Maar alleen als er ruimte en tijd voor is.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef:
Ik ben er niet bij helaas, Barry vanmiddag een pm gedaan, ziek en geen zin om iedereen aan te steken, plus 2x3 uur autorijden nu is ook te veel :(
Jammer en beterschap.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door dre »

Shadow schreef:
Ik ben er niet bij helaas, Barry vanmiddag een pm gedaan, ziek en geen zin om iedereen aan te steken, plus 2x3 uur autorijden nu is ook te veel :(
Lekker verhaal! :roll:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door dre »

Zal ik nog een setje stands meenemen?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28478
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door ds23man »

dre schreef:
Zal ik nog een setje stands meenemen?
Voor de zakdoeken? :think: :think:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door SSassen »

@Joram,

Beterschap, vind het oprecht jammer dat je er niet bij kunt zijn!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
@Joram,

Beterschap, vind het oprecht jammer dat je er niet bij kunt zijn!
Dank, ik heb Erik ook ff een berichtje gedaan, daar zou jij normaal gezien nog spullen voor aannemen dacht ik? Ik heb met hem afgesproken dat ik dat opstuur O:)
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door erik1977 »

Beterschap Joram! Die spullen komen wel, ik moet toch eerst nog een boot opknappen eer ik weer wat tijd heb voor de audiohobby.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door dre »

Koop een boot......
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Shadow »

En werk u dood :lol:
Och, sommigen hier hebben ook voor de rest van hun leven drivers op de plank liggen O:)
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door tonvandeacker »

Joram...beterschap en we zien elkaar in Breda weer hopelijk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door dre »

Shadow schreef:
En werk u dood :lol:
Och, sommigen hier hebben ook voor de rest van hun leven drivers op de plank liggen O:)
Bestaan die? :shock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Barry2001 »

MartienvanB / Hardbats welkom :goedzo: WrineX Joppe mooi dat het toch lijkt te lukken met de planars :rock: Je hebt denk ik wat ruimte nodig? Ik zet je voorlopig in kamer 6 'de Soos', waar ook het meten is. Ik zal de versterkers van Henkjan erbij zetten.
Hans Nootdorp schreef:
Barry: zijn de ruimtes al voldoende gevuld? Ik zou eventueel mijn LM4780-versterker met low-boost + mijn HATT-monitors (Tony Gee) kunnen meenemen.
Maar alleen als er ruimte en tijd voor is.
Uiteraard is er ruimte en tijd voor, en anders maken we die. Joram (nogmaals beterschap en jammer dat je er niet bij kunt zijn) valt uit in kamer 5, ik zet je daar bij.
dre schreef:
Zal ik nog een setje stands meenemen?
Als het niet veel moeite is, kan handig zijn. Ik neem die van mij (die jou wel bekend zijn :mrgreen: ) zowiezo mee voor de wedstrijd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door Barry2001 »

Nog een keer dit, het verzoek om de 5 euris entree gepast mee te nemen, ivm het jaarlijkse drama dat wisselgeld heet. Daarbij komt nog eens dat de pinautomaat in het winkelcentrum onlangs is weggehaald ivm het plofkraakgebeuren. Geen flappentap dus.

Koffie uit de automaat kost 1 euro voor een bakkie, en daar gaat kleingeld in. Dus wat kleingeld in de zak kan ook handig zijn....
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef:
WrineX schreef:
Henkjan schreef:
Ik kan wel wat icepowers meenemen
Of die 4kanaals.LM die ik te koop heb staan?
Dat klinkt top. ! wat icepowers.. hahah hoeevel heb je er wel niet dan :)
beschikbaar om mee te nemen 2 kastjes met een 2x125W module.
verder in huis nog een 4 kanaals (woonkamer) en een 6 kanaals (bios), en wat subwoofer plate amps

2x 2x125 :) mag ik die wellicht tijdens het event van je lenen?


zijn er trouwens mensen die alleen subs gemaakt hebben >? ben ik wel benieuwd naar, zelf geen geld voor subs op het moment hihi maar vraag me af hoe dat werkt als je de grote planar speakers iets eerder weg filtert, kunnen we wellicht 2 setjes in een keer beluisteren. zomaar een idee.

overigens weet ik nog niet hoe ik ga komen hans had al aangeboden te kunnen carpoolen maar ik kan alleen niet naar hem toe gaan ik heb helemaal geen rijbewijs :) ik wacht nog even op zijn reactie. maar voor het geval dat , wellicht dat er iemand anders toevallig langs den haag rijd ? met een lange achterbak haha.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Bericht door WrineX »

Barry2001 schreef:
MartienvanB / Hardbats welkom :goedzo: WrineX Joppe mooi dat het toch lijkt te lukken met de planars :rock: Je hebt denk ik wat ruimte nodig? Ik zet je voorlopig in kamer 6 'de Soos', waar ook het meten is. Ik zal de versterkers van Henkjan erbij zetten.

hihi ik heb geen idee hoe groot die ruimte is :) laatste keer was ik bang dat er niet genoeg laag en power in zat voor een grote ruimte in Breda (ik heb zelf geen giga huiskamer). ging geloof ik wel maar stukje kleiner werkt ook :) heb vrij lang in de keuken gedraaid :) was ook prima te doen :)|

vervoer ben ik nog even aan het kort sluiten :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”