Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door jeroen_d »

De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.

Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Laatst gewijzigd door jeroen_d op wo 15 jan 2020, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door jeroen_d »

Hier de presentatie. Heerlijke techneut :)

https://www.youtube.com/watch?v=ewunkfdLY8w
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Fedde »

Dat is ook wel weer waar. Zie bv deze:
https://voxativ.berlin/products/acxhb

Ik vond de Voxativs op de Xfi overigens wat tegenvallen, niet helemaal mijn geluid.

Met die Airblades moet je toch vrij makkelijk een hele goede twee weg kunnen maken. Zou wel willen weten hoe goed hij matcht met een Purifi 6.5 incher...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Pjotr »

jeroen_d schreef:
De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.

Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.

Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose :twisted:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef:
jeroen_d schreef:
De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.

Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.

Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose :twisted:
Ja en: je brengt een driver naar voren die totaal niet doet wat de airblade beoogt. Op geen enkel vlak, behalve dat hij breedbandig is.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door dre »

Maar een setje bestellen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door SSassen »

dre schreef:
Maar een setje bestellen? :mrgreen:
Zijn ze te koop ergens dan? En nee, ik heb nog genoeg op de plank liggen dus ik sla even over.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Pjotr »

jeroen_d schreef:
Pjotr schreef:
jeroen_d schreef:
De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.

Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.

Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose :twisted:
Ja en: je brengt een driver naar voren die totaal niet doet wat de airblade beoogt. Op geen enkel vlak, behalve dat hij breedbandig is.
Daar ging het ook helemaal niet over. Het ging om de forse prijs waarop ik reageerde met wat voorbeelden ter relatievering. Niet om vermeende acoustische eigenschappen.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Fedde »

Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Fedde »

Overigens denk ik dat de integreerbaarheid en looks misschien nog wel grotere obstakels zijn dan de prijs...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door anonamemouse »

Fedde schreef:
Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.

https://www.instagram.com/aryaaudiolabs/

https://www.instagram.com/p/B7RF42yprp8/

Het lijkt er inderdaad op dat de Airblade nog steeds in ontwikkeling is.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door SSassen »

anonamemouse schreef:
Fedde schreef:
Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.
Het lijkt erop alsof oma haar kunstgebit kwijt is? :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door anonamemouse »

:-&
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door ds23man »

Het is dat dit een audioforum is, anders zou je bijna gaan denken dat dit de prijs is voor de tandtechnicus van het jaar... :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door WrineX »

jeroen_d schreef:
De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.

Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Ik heb ze een keer gehoord en was ook niet bepaald onder de indruk :(
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door jeroen_d »

SSassen schreef:
anonamemouse schreef:
Fedde schreef:
Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.
Het lijkt erop alsof oma haar kunstgebit kwijt is? :mrgreen: ...
Nu je het zegt, op die foto's. O jee, dat beeld gaat nu niet meer uit mijn hoofd. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door pappaleo »

Het is meer een alien. Zo'n gedrocht kan je met goed fatsoen toch niet in je kamer neerzetten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door ray5150 »

Tja, mooi is anders... :roll:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door dre »

Mooi is onbelangrijk als ze fantastisch klinken.......
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door Shadow »

Frontje ervoor...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door anonamemouse »

dre schreef:
Mooi is onbelangrijk als ze fantastisch klinken.......
Ik vind de Nautilus ook spuuglelijk. Maar ze klinken toch wel erg lekker...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door pappaleo »

Groot vind ik niet erg, maar het mag er best wel een beetje uit zien. Laatst nog in Brussel geweest bij de new music hifi salon en daar Wilson Audio gehoord. Komt er bij mij ook niet in, al had ik het pakhuis van Dagobert Duck. Gewoon te lelijk.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 17 jan 2020, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door AatV »

Je moet die airblade ook niet midden voorop een vierkante doos plakken.
Dat kan een stuk beter/creatiever.

groet,
Aat
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door hsmeets »

Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.
En die drivers van Purifi maken het er ook niet mooier op :think:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade

Bericht door anonamemouse »

Zullen we met ons allen een beetje investeren en er een group buy van maken? Dan kunnen we met wat teamwork er een leuk luidsprekertje van maken!
Plaats reactie