Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Moderator: Beheerdersteam
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Laatst gewijzigd door jeroen_d op wo 15 jan 2020, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Dat is ook wel weer waar. Zie bv deze:
https://voxativ.berlin/products/acxhb
Ik vond de Voxativs op de Xfi overigens wat tegenvallen, niet helemaal mijn geluid.
Met die Airblades moet je toch vrij makkelijk een hele goede twee weg kunnen maken. Zou wel willen weten hoe goed hij matcht met een Purifi 6.5 incher...
https://voxativ.berlin/products/acxhb
Ik vond de Voxativs op de Xfi overigens wat tegenvallen, niet helemaal mijn geluid.
Met die Airblades moet je toch vrij makkelijk een hele goede twee weg kunnen maken. Zou wel willen weten hoe goed hij matcht met een Purifi 6.5 incher...
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.jeroen_d schreef:De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Ja en: je brengt een driver naar voren die totaal niet doet wat de airblade beoogt. Op geen enkel vlak, behalve dat hij breedbandig is.Pjotr schreef:Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.jeroen_d schreef:De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Zijn ze te koop ergens dan? En nee, ik heb nog genoeg op de plank liggen dus ik sla even over.dre schreef:Maar een setje bestellen?
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Daar ging het ook helemaal niet over. Het ging om de forse prijs waarop ik reageerde met wat voorbeelden ter relatievering. Niet om vermeende acoustische eigenschappen.jeroen_d schreef:Ja en: je brengt een driver naar voren die totaal niet doet wat de airblade beoogt. Op geen enkel vlak, behalve dat hij breedbandig is.Pjotr schreef:Ja en? Kwestie van persoonlijke smaak. Dat is een heel andere discussie. Geldt overigens ook voor breedbanders zoals b.v. https://www.cubeaudio.eu/ Prijs is ook niet misselijk.jeroen_d schreef:De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Eerst die Airblades maar eens horen. Misschien klinken ze wel als Bose
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Overigens denk ik dat de integreerbaarheid en looks misschien nog wel grotere obstakels zijn dan de prijs...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.Fedde schreef:Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
https://www.instagram.com/aryaaudiolabs/
https://www.instagram.com/p/B7RF42yprp8/
Het lijkt er inderdaad op dat de Airblade nog steeds in ontwikkeling is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Het lijkt erop alsof oma haar kunstgebit kwijt is?anonamemouse schreef:Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.Fedde schreef:Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Het is dat dit een audioforum is, anders zou je bijna gaan denken dat dit de prijs is voor de tandtechnicus van het jaar... 
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Ik heb ze een keer gehoord en was ook niet bepaald onder de indrukjeroen_d schreef:De Mangers zijn naar mijn idee zwaar overschat. Ze hebben een mooie impulsrespons en klinken mooi bij klokkenspel als demo. Maar verder, nou nee.
Troels heeft ze ook onder handen genomen. Als je zijn metingen ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een zeer middelmatige driver is.
http://www.troelsgravesen.dk/Manger.htm
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Nu je het zegt, op die foto's. O jee, dat beeld gaat nu niet meer uit mijn hoofd.SSassen schreef:Het lijkt erop alsof oma haar kunstgebit kwijt is?anonamemouse schreef:Op hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.Fedde schreef:Volgens mij zijn er alleen nog evaluatie samples. En misschien al OEM, hoewel ik nog geen speakers heb gevonden met deze units......
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Het is meer een alien. Zo'n gedrocht kan je met goed fatsoen toch niet in je kamer neerzetten.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Ik vind de Nautilus ook spuuglelijk. Maar ze klinken toch wel erg lekker...dre schreef:Mooi is onbelangrijk als ze fantastisch klinken.......
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Groot vind ik niet erg, maar het mag er best wel een beetje uit zien. Laatst nog in Brussel geweest bij de new music hifi salon en daar Wilson Audio gehoord. Komt er bij mij ook niet in, al had ik het pakhuis van Dagobert Duck. Gewoon te lelijk.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 17 jan 2020, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Je moet die airblade ook niet midden voorop een vierkante doos plakken.
Dat kan een stuk beter/creatiever.
groet,
Aat
Dat kan een stuk beter/creatiever.
groet,
Aat
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
En die drivers van Purifi maken het er ook niet mooier opOp hun instagram account staat een foto van een luidspreker met een airblade.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Leuk nieuw speeltje: de Airblade
Zullen we met ons allen een beetje investeren en er een group buy van maken? Dan kunnen we met wat teamwork er een leuk luidsprekertje van maken!
