TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Mokka lijkt me lekker
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ray5150 »

Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

Wie wil er nou een luchtkasteel nabouwen? :think: :think:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door wouter »

Een flare is voor nabouwbaarheid toch niet echt een bezwaar... de afstemfrequentie is op meerdere manieren wel te fixen, en 3d printen is nu nog minder gebruikelijk maar dat zal niet heel lang meer duren. Op dit forum zal dat vast met correct opgeslagen data wel beschikbaar blijven.
Voor de technieklessen op school heb ik er net afgelopen week 1 geleverd gekregen, daarmee kan ik zelfs een complete speakerbox printen ;-) Als ik het in de vingers heb, qua bereik kan het.

1 februari komt rap dichterbij, ook ik start deze week weer op. Alleen twijfels over mijn mic en ijking. Valt ook wel eens op de grond, nu even bedenken wat ik kan reproduceren met een unit die ik eerder gemeten heb.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hardbats »

3D printen is voor bijna iedereen wel haalbaar tegenwoordig.
Blijf het altijd mooi vinden als het wordt toegepast in speakerdesign en daar de uiteindelijke resultaten van te zien!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ray5150 »

SSassen schreef:
ray5150 schreef:
Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.
Okee, geen punt. als het afwijkende afmetingen oid zou hebben zou het nabouwbaarheid niet ten goede komen.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Rob Dingen »

ray5150 schreef:
SSassen schreef:
ray5150 schreef:
Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.
Okee, geen punt. als het afwijkende afmetingen oid zou hebben zou het nabouwbaarheid niet ten goede komen.
Als je wat gereedschap hebt zou je de flare in de kast kunnen frezen en het andere einde ook met een houten blokje.
Het is zonder printen ook wel te maken maar niet zo makkelijk.

Rob
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Pjotr »

Rob Dingen schreef:
Als je wat gereedschap hebt zou je de flare in de kast kunnen frezen en het andere einde ook met een houten blokje.
Het is zonder printen ook wel te maken maar niet zo makkelijk.

Rob
Dat gereedschap heeft Sander ook wel en hij heeft daar in een ver verleden ook ervaring mee opgedaan en hier gepost. Dat liep niet goed af toen :lol: Beste qua nabouwen blijft toch een kant en klaar toetertje van de speakerboer.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Oh, ik heb een 16mm afrondfrees (met meelooplager) gebruikt voor de kast, intern dus een 3D geprinte flare. Pijp zelf is 50mm grijs PVC uit de bouwmarkt, simpel edoch effectief. Kant en klaar pijpje kan ook, maar die zijn flinterdun!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Pjotr »

Hmmm, zou toch een recht-toe-recht-aan kastje worden van 6 plankjes? Nou mot er al een 3D printer bij... Zo blijf je nooit binnen budget van de 2020 :relax:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Nee joh, de doorsnee zelfbouwer steekt er gewoon een stuk PVC in zonder afronding en een flare, of zo’n kant en klaar pijpje, het luistert allemaal niet zo nauw. Ik kon ‘t gewoon niet laten, je kent mij inmiddels ... :sure:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

3D printer is nog lekker bezig, dus als ik morgenochtend op de zaak kom zijn de flares wel klaar :goeie: ...
F11EE319-1F8B-49FD-B624-EC18E5D3D06D.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Lijkt me eerder een pak Framm luchtfilters wat dat ding aan het printen is...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Lijkt me eerder een pak Framm luchtfilters wat dat ding aan het printen is...
Dat is de support onder het overhangende deel van de flare, een 3D printer kan niet in het luchtledige printen maar stapelt laag op laag, dus daarom heb je support nodig. Dit zit niet, of zeer minimaal, vast aan het werkstuk en breek je er als het werkstuk klaar is gewoon af.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Ah duidelijk!
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door grimoire »

Als je met het brede stuk zou beginnen met printen hoeft er niets overhangends geprint te worden toch? Of mis ik iets?

Ben heel benieuwd naar het resultaat. De teaser in de beginpost ziet er goed uit:)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

grimoire schreef:
Als je met het brede stuk zou beginnen met printen hoeft er niets overhangends geprint te worden toch? Of mis ik iets?
Dat klopt, maar het brede stuk is de kant die in het zicht komt en daar wil ik dus geen supports, want de kwaliteit is daardoor toch altijd minder.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hardbats »

Een goede printer kan best een flinke overhang hebben als de printkoeling goed is. Zeker op een kleine laaghoogte kun je nog best tot 60graden gaan
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Leeuwarden schreef:
pappaleo schreef:
Flares voor een reflexpijp?
Wel graag even hier een foto van de taart plaatsen met op diezelfde foto duidelijk zichtbaar, maar wel zo dat de taart ook nog tot zijn recht komt, de krant van die dag als bewijs...
IMG_20191224_070130__01.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Leeuwarden »

Ai, dramatisch :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ray5150 »

Zover is dat nu ook weer niet, een ritje van Purmerend naar Leidschenveen…
Kan die gelijk eens een paar knappe luidsprekers beluisteren. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Tegenwoordig heb je toptaarten.nl
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

Moet ie wel je adres hebben.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Jôh ! Echt?
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”