TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Moderator: Beheerdersteam
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.ray5150 schreef:Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Een flare is voor nabouwbaarheid toch niet echt een bezwaar... de afstemfrequentie is op meerdere manieren wel te fixen, en 3d printen is nu nog minder gebruikelijk maar dat zal niet heel lang meer duren. Op dit forum zal dat vast met correct opgeslagen data wel beschikbaar blijven.
Voor de technieklessen op school heb ik er net afgelopen week 1 geleverd gekregen, daarmee kan ik zelfs een complete speakerbox printen
Als ik het in de vingers heb, qua bereik kan het.
1 februari komt rap dichterbij, ook ik start deze week weer op. Alleen twijfels over mijn mic en ijking. Valt ook wel eens op de grond, nu even bedenken wat ik kan reproduceren met een unit die ik eerder gemeten heb.
Voor de technieklessen op school heb ik er net afgelopen week 1 geleverd gekregen, daarmee kan ik zelfs een complete speakerbox printen
1 februari komt rap dichterbij, ook ik start deze week weer op. Alleen twijfels over mijn mic en ijking. Valt ook wel eens op de grond, nu even bedenken wat ik kan reproduceren met een unit die ik eerder gemeten heb.
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
3D printen is voor bijna iedereen wel haalbaar tegenwoordig.
Blijf het altijd mooi vinden als het wordt toegepast in speakerdesign en daar de uiteindelijke resultaten van te zien!
Blijf het altijd mooi vinden als het wordt toegepast in speakerdesign en daar de uiteindelijke resultaten van te zien!
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Okee, geen punt. als het afwijkende afmetingen oid zou hebben zou het nabouwbaarheid niet ten goede komen.SSassen schreef:Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.ray5150 schreef:Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Als je wat gereedschap hebt zou je de flare in de kast kunnen frezen en het andere einde ook met een houten blokje.ray5150 schreef:Okee, geen punt. als het afwijkende afmetingen oid zou hebben zou het nabouwbaarheid niet ten goede komen.SSassen schreef:Komt goed Ray, flares waren niet leverbaar en ik wil verder, dus dan maar even zelf printen adhv. de maatschets.ray5150 schreef:Maar, wat als iemand in de toekomst dit ontwerp wil nabouwen ?
Het is zonder printen ook wel te maken maar niet zo makkelijk.
Rob
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Dat gereedschap heeft Sander ook wel en hij heeft daar in een ver verleden ook ervaring mee opgedaan en hier gepost. Dat liep niet goed af toenRob Dingen schreef:Als je wat gereedschap hebt zou je de flare in de kast kunnen frezen en het andere einde ook met een houten blokje.
Het is zonder printen ook wel te maken maar niet zo makkelijk.
Rob
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Oh, ik heb een 16mm afrondfrees (met meelooplager) gebruikt voor de kast, intern dus een 3D geprinte flare. Pijp zelf is 50mm grijs PVC uit de bouwmarkt, simpel edoch effectief. Kant en klaar pijpje kan ook, maar die zijn flinterdun!
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Hmmm, zou toch een recht-toe-recht-aan kastje worden van 6 plankjes? Nou mot er al een 3D printer bij... Zo blijf je nooit binnen budget van de 2020 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Nee joh, de doorsnee zelfbouwer steekt er gewoon een stuk PVC in zonder afronding en een flare, of zo’n kant en klaar pijpje, het luistert allemaal niet zo nauw. Ik kon ‘t gewoon niet laten, je kent mij inmiddels ... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
3D printer is nog lekker bezig, dus als ik morgenochtend op de zaak kom zijn de flares wel klaar
...
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Lijkt me eerder een pak Framm luchtfilters wat dat ding aan het printen is...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Dat is de support onder het overhangende deel van de flare, een 3D printer kan niet in het luchtledige printen maar stapelt laag op laag, dus daarom heb je support nodig. Dit zit niet, of zeer minimaal, vast aan het werkstuk en breek je er als het werkstuk klaar is gewoon af.Shadow schreef:Lijkt me eerder een pak Framm luchtfilters wat dat ding aan het printen is...
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Als je met het brede stuk zou beginnen met printen hoeft er niets overhangends geprint te worden toch? Of mis ik iets?
Ben heel benieuwd naar het resultaat. De teaser in de beginpost ziet er goed uit:)
Ben heel benieuwd naar het resultaat. De teaser in de beginpost ziet er goed uit:)
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Dat klopt, maar het brede stuk is de kant die in het zicht komt en daar wil ik dus geen supports, want de kwaliteit is daardoor toch altijd minder.grimoire schreef:Als je met het brede stuk zou beginnen met printen hoeft er niets overhangends geprint te worden toch? Of mis ik iets?
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Een goede printer kan best een flinke overhang hebben als de printkoeling goed is. Zeker op een kleine laaghoogte kun je nog best tot 60graden gaan
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Leeuwarden schreef:Wel graag even hier een foto van de taart plaatsen met op diezelfde foto duidelijk zichtbaar, maar wel zo dat de taart ook nog tot zijn recht komt, de krant van die dag als bewijs...pappaleo schreef:Flares voor een reflexpijp?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Zover is dat nu ook weer niet, een ritje van Purmerend naar Leidschenveen…
Kan die gelijk eens een paar knappe luidsprekers beluisteren.
Kan die gelijk eens een paar knappe luidsprekers beluisteren.
