welke WIFI router kiezen

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door hannesie »

De problemen met draadloze communicatie,(wifi) had/kan wel eens punt zijn, maar voor de bediening van de server gaat vaak makkelijk met een tablet. Het kan zijn dat de beveiliging als WPA, en varianten niet lekker werken, dan krijg je ook problemen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door anonamemouse »

Marp schreef:
anonamemouse schreef:
Niet alles is duur 8)
Ik heb niet de indruk dat je wil aangeven dat jij "Only US $395" wel vindt aansluiten bij "niet de hoofdprijs", mits Democles het relatief bekijkt. Dit zou een tikkie tegenstrijdig zijn met hoe je "hoofdprijs" interpreteerde toen je zelf een Netgear aandroeg onder het mom: "probleem opgelost voor 2 tientjes". O:)
Oh, nee, niet bepaald. Ik denk dat we dingen niet op dezelfde manier interpreteerden. Wat ik bedoelde was dat de oplossing voor dit datastreamprobleem geen 400 euris hoefde te kosten.
Ik heb best een hoop centen over voor mijn hobby, maar bij zoiets vind ik de kosten/baten toch echt grof uit balans.

Democles heeft in elk geval een lekkerder geluid zonder dropouts, en daar ging het om!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door anonamemouse »

Henkjan schreef:
Dus dan kan je bv de muziek z'n eigen vlan geven? En dan met qos er voor zorgen dat de huisgenoten niet de bandbreedte op netflixen?
Ik heb nu precies hetzelfde gedaan door alle muziek gerelateerde dingen op één switch te zetten. Vanaf die switch alleen een draadje naar een modem, en verder nergens anders naartoe, en je hebt een geisoleerd lan. Scheelt ook een hoop uitzoeken hoe je poorten moet instellen, en een unmanaged switch is behoorlijk goedkoper dan een managed.
Adviesje, koop geen TPLink. Dat werkt alleen maar lekker samen met ander TPLink spul.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door hannesie »

Draait hier met Zyxel samen prima.
Screenshot_20191215-195549.png
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door Marp »

anonamemouse schreef:
Oh, nee, niet bepaald. Ik denk dat we dingen niet op dezelfde manier interpreteerden. Wat ik bedoelde was dat de oplossing voor dit datastreamprobleem geen 400 euris hoefde te kosten.
Ow sorry, je hebt gelijk. Daar zat ik op een dwaalspoor, doordat ik je reactie interpreteerde als dat 399 USD niet noodzakelijk "duur" hoeft te heten. Feitelijk waren we het dus gewoon eens. My bad!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door Kappa7 »

Wat mij opvalt is dat er nu 2 routers achter elkaar staan.
Dit is niet echt een gewenste opstelling zo.
Er wordt nu 2x nat achter elkaar toegepast.
Beter is om de Ziggo doos zo in te stellen dat je met de wan poort van je nieuwe router direct aan het internet hangt.
vanaf daar alles op die nieuwe router zetten, ja dus ook de printer en alle andere hardware die een internet verbinding nodig heeft.
Als je eerder problemen had met lage snelheden direct van de nas dan was de router waar eerst alles achter zal al niet erg lekker.
Een goede router heeft een switch aan boord die het verkeer naar het juiste apparaat stuurt en zal geen pakket sturen naar een apparaat wat dit niet nodig heeft.
gebeurd dat wel dan spreek je over een hub en dat is niet echt een efficiënt apparaat.
Het apart in stellen van Vlans voor elk apparaat is met een goede switch dan ook niet nodig om beïnvloeding van andere apparaten te voorkomen.
Slechts beschermen en beperken van toegang tot delen van het netwerk is wat je doet met het aanmaken van een Vlan.
Ook een voordeel van het het netwerk vereenvoudigen is dat je maar een wifi netwerk hebt.
Dat wifi net werk van de buren stoort al genoeg dus pas op met nog meer vervuiling in de ether.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: welke WIFI router kiezen

Bericht door anonamemouse »

Kappa7 schreef:
Wat mij opvalt is dat er nu 2 routers achter elkaar staan.
Dit is niet echt een gewenste opstelling zo.
Er wordt nu 2x nat achter elkaar toegepast.
Beter is om de Ziggo doos zo in te stellen dat je met de wan poort van je nieuwe router direct aan het internet hangt.
Klopt, het zou inderdaad beter zijn om wat dingen in de basis te veranderen. Dan zal je er even naartoe moeten rijden en het voor hem doen, want zoals Democles zelf al aangeeft is netwerk problemen oplossen niet bepaald zijn sterkste kant.
Dit werkt ook.
Twee keer wifi is inderdaad sterk af te raden. Ik heb een apart wifi boxje en heb de wifi op mijn kpn modem uitgezet.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”