Heel professioneel afgewerkt
Ik hoop voor jou dat de verdere afbouw goed verloopt, dan heb je een prachtige testvoeding voor buizenschakelingen.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Ja Dankje WillyWilly_61 schreef:Dat ziet er erg mooi uit![]()
Heel professioneel afgewerktdat noemen we "de kers op de taart" !!!
Ik hoop voor jou dat de verdere afbouw goed verloopt, dan heb je een prachtige testvoeding voor buizenschakelingen.
Ik dacht dat die potmeter 1k moest zijn ?Bert61 schreef:Op een instel Potmeter van 2 K Mag dit ook een 500 Ohm zijn![]()
![]()
![]()
het is de Potmeter welke de stroom bepaald door de Zeners
Zal ik een 1K in serie opnemen met die Potmeter ? En dan meten of er X Ma looptAh!buis schreef:Ik dacht dat die potmeter 1k moest zijn ?Bert61 schreef:Op een instel Potmeter van 2 K Mag dit ook een 500 Ohm zijn![]()
![]()
![]()
het is de Potmeter welke de stroom bepaald door de Zeners
Hoe dan ook, 500Ω kan misschien.Kan ook dat je daarmee de stroom niet laag genoeg krijgt.
In dat geval kun je ook nog de serieweerstand (510Ω) nog vergroten.
Anne
Het is toch alleen maar de stroombron bron instellen met dat potmetertje ?Ah!buis schreef:Het vervelende is dat er nogal wat speiding in die fet's is.Vandaar een ruime regelmogelijkheid, met ong 500Ω ... 1k5. Als je dan 1k en 500Ω potmeter kun je maar 1k ... 1k5 regelen.
Kan meevallen of niet ...
Anne
Begrepen AnneAh!buis schreef:500Ω en 1k ! niet 500k en 1M
En 2mA is 2V over 1k, en groot beginnen.
Anne
De tekening van de print en de foto zijn niet hetzelfde, kan ik niet zien of 't klopt.Bert61 schreef:Anne Helaas er komt niets geen spanning uit er staat wel spanning op de middelste poot van de irfpe050
Ik ga zoeken waarom niet
Op P3 Potmeter staat ook niets
Linker pootje gaat geen stroom door, weerstand zit er enkel om mogelijke oscillaties te voorkomen.Bert61 schreef:Anne moet die Gate dat is de linker poot niet aan gnd komen
Die hangt nu via die 220 Ohm en Potmeter stroombron aan de Zener diodes Die wel aandacht gnd zitten en de Potmeter voor de uitgangs spanning