Zoietsmtb schreef:Een droge plof vind ik wel stoer en schudt het stof van je woofers !
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Zoietsmtb schreef:Een droge plof vind ik wel stoer en schudt het stof van je woofers !
Hij is geweldig Anne! Nieuw Avatar? Moet wel wat meer naar ZBA-bruin danAh!buis schreef:Zoietsmtb schreef:Een droge plof vind ik wel stoer en schudt het stof van je woofers !![]()
Anne
Waar is die kabouter gebleven?Pjotr schreef:Hij is geweldig Anne! Nieuw Avatar? Moet wel wat meer naar ZBA-bruin danAh!buis schreef:Zoietsmtb schreef:Een droge plof vind ik wel stoer en schudt het stof van je woofers !![]()
Anne
Zo te zien in rook opgegaanAatV schreef:Waar is die kabouter gebleven?![]()
groet,
Aat
Moet jij zijn plaats maar innemenAh!buis schreef:Zo te zien in rook opgegaanAatV schreef:Waar is die kabouter gebleven?![]()
groet,
Aat![]()
Anne
Die Plop, da's niks voor mijPjotr schreef:Moet jij zijn plaats maar innemen
Zolang het hier virtueel is vind ik het prima als Mn fets dat maar niet doenPjotr schreef:Na ruim 60 pagina's wil men eindelijk wel eens ploffen Bert
Ik heb ooit eens voor mijn werk een schakeling van een collega verder uitgewerkt. Hij had het aap-noot-Mies gebruikt als knooppuntnamen in het simulatieschema. Na validatie en herontwerp is er een Engelstalig verslag naar de klant gegaan met daarin de opmerking dat we een condensator aan SCHAPEN gehangen hadden om de vervorming te verlagen.Bert61 schreef:En Willy maar zn best doen om het hier schoon te houden van rand dingetjes
![]()
Wij hadden geen kabouter leesplankjes maar Aap Noot Mies
Alles op de testtafel en aangesloten.
In triode perfecte en zuivere werking maar in pentode krijg ik een rare oscillatie van zo'n 2Hz, tok-tok-tok-tok...
Meetresultaten in triode:
Netspanning 230V in.
HS = +301V
200V lijn = +208V
Neg. 24V = -23.6V
Fazedraaier en drivers:
Linker kanaal:
V1a = 127V
V2a = 120V
Rechterkanaal:
V1a = 127V
V2a = 122V
Bias automaten stabiliseren:
linker kanaal op 0,575V wat betekent: 0,575/18 = 31,9mA ruststroom bij elk van de 4 buizen
rechter kanaal op 0,585V wat betekent: 0,585/18 = 32,5mA ruststroom bij elk van de 4 buizen
Dat is niet erg geschikt met de ruststroom automaat.mtb schreef:Dit is nog handiger dan die van 20-9 j.l.:
De Va-vertraging wordt nu gedaan door S1/Re1
Ik heb hier ook een pakketje onderdelen voor Bas liggenWilly_61 schreef:De aannemer houdt me nu al een week aan lijntje (werken ergens anders lopen onvoorzien uit), het enige wat ik tussentijds kan doen, buiten mijn andere huislijke plichten, is op de computer werken want de werkplaats is nog niet beschikbaar
PS v2.5:
PS v2.5 warm buizen OK.jpg
De RAR-file met daarin de gerbers in bijlage.
Hier is het wel binnen te doen, als ze op de afgesproken dag begonnen waren was het smerigste (de afbraak van plafond, een schouw en de antieke vloer) achter de rug geweest met droog weer. Nu zal het waarschijnlijk in de regen zijn, ik kijk er NIET naar uit maar ben anderzijds het wachten beu.Volgende maand gaat het dak er af en komt er nieuwe isolatie en Dakbedekking en goten regen afvoer
Ben benieuwd of dat met regenachtig weer gaat gebeuren Kan haast niet anders
Gelukkig hoeven ze niet binnen te zijn.