strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Contacteer:
strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Asjemenou....
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Het maakt niet uit of het een jeans is of een t- shirt...
Wat nou?
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Wat nou?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
kreukels accepteren of natter uithangen dan hoef je niet te strijken.
prio's stellen dus
PS: wie strijkt er nou jeans
prio's stellen dus
PS: wie strijkt er nou jeans
- VintageHarry
Netfilter kopen, of een betere speler
Je kunt ook met een verlengsnoer het strijkijzer aansluiten op een stopcontact wat op een andere groep zit, dat wil vaak ook helpen.
Je kunt ook met een verlengsnoer het strijkijzer aansluiten op een stopcontact wat op een andere groep zit, dat wil vaak ook helpen.
- pappaleo
- Contacteer:
Was dat in een oude tv commercial niet iemand die niet toe was aan een Opel Tigra?Henkjan schreef:wie strijkt er nou jeans
- VintageHarry
Hier deed de thermostaat van de vriezer hetzelfde met de PC monitor in de keuken. Maakte ook niet uit of er zalm of roomijs in de vriezer lag. Vriezer op een ander groep hielp!Muug schreef:Asjemenou....
Wat nou?
Ik weet dat jaren terug mijn oma een kleuren TV had in bejaardenhuis en die sprong telkens van zender als de lift gebruikt werd. Ik heb toen met mijn broer bij een aantal IC’s een condensator over de voeding gesoldeerd en jawel TV sprong niet meer van zender. Maar een netfilter is denk ik makkelijker
.
- RobertD
- Contacteer:
condensator over de schakelcontacten van de thermostaat? Iets van 220nF / 630V ofzo?
Een condensator die met het net verbonden is moet, afhankelijk van de toepassing, van veiligheidsklasse X of Y zijn. Een gewone die gespecificeerd is op 630 V voldoet niet. Na verloop van tijd slaat hij door.
Yup moet bij voorkeur een x-type zijn. Maar dan ben je er nog niet. Er moet ook nog een serieweerstandje van 100 ohm aan. Anders gaat het nog niet goed.
Ik strijk op een andere groep.
Dat was wel weer een voordeel, door de condensator in het apparaat te solderen. Spanning was 5V over de IC’s was indertijd iets van nog geen 2 gulden aan condensators. Was een van de eerste TV’s met een zooi digitale IC’s, nog geen of weinig custom IC’s, dus er waren een hoop condensators nodig. We verbaasde ons erover dat er in het ontwerp weinig tot geen ontkoppel C’s zaten, die bleken toch wel nodig te zijn.
Of je zet gewoon de radio aan tijdens het strijken...
Ik vermoed dat het met strijkijzer net zo is als met veel keukenapparatuur : een keer open, nooit meer dicht.
Ik vermoed dat het met strijkijzer net zo is als met veel keukenapparatuur : een keer open, nooit meer dicht.
- Muug
- Contacteer:
De BD-speler is anders duur genoeg.
Een andere groep dus.
Niet dat ik veel keuze heb met het aantal stekkers waar ik een strijkijzer kan in pluggen.
Die strijkplank staat wel op de ideale luisterpositie dus ik ga niet even naar de andere kant van de huiskamer verhuizen!
Een netfilter lijkt me dan de betere oplossing.
Maar dat is zo'n component waarbij veel onzin voor veel geld verkocht wordt, toch?
Hier bvb. https://www.iear.nl/kabels/stroomvoorziening/netfilter/
Dus als iemand me een écht goed werkende netfilter kan aanraden, of een ontwerp heeft om zelf in elkaar te solderen....
Een andere groep dus.
Een netfilter lijkt me dan de betere oplossing.
Maar dat is zo'n component waarbij veel onzin voor veel geld verkocht wordt, toch?
Hier bvb. https://www.iear.nl/kabels/stroomvoorziening/netfilter/
Dus als iemand me een écht goed werkende netfilter kan aanraden, of een ontwerp heeft om zelf in elkaar te solderen....
Ik denk dat een verlengsnoer aanzienlijk goedkoper is.
- VintageHarry
Of je koopt een simpele oude (Philips) CD-speler bij de kringloop voor een paar Euro, die hebben dit soort problemen niet 
Moet toch wel zeggen, indien Muug over een een radio beschikt, om dan met de radio aan te strijken mij de meest prijsgunstigste oplossing lijkt.
Je zou met zoiets kunnen beginnen.
https://www.conrad.nl/p/schaffner-ev20- ... uks-554072
Eventueel een zwaardere afhankelijk of je de blueray speler ontstoord of strijkijzer. Ik neem aan dat strijkijzer met meer amperes vreet dan bluray
.
Eventueel nog een condensator erbij met rekening houden met tips over veligheidsklasse en dergelijke.
https://www.conrad.nl/p/schaffner-ev20- ... uks-554072
Eventueel een zwaardere afhankelijk of je de blueray speler ontstoord of strijkijzer. Ik neem aan dat strijkijzer met meer amperes vreet dan bluray
Eventueel nog een condensator erbij met rekening houden met tips over veligheidsklasse en dergelijke.
https://www.conrad.nl/p/schaffner-fn-92 ... uks-398722
Iets in deze trant kan wellicht ook. Zou fijn zijn als ze zoiets in verlengsnoer iets hebben, scheeld weer werk.
Iets in deze trant kan wellicht ook. Zou fijn zijn als ze zoiets in verlengsnoer iets hebben, scheeld weer werk.
Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Tja, als je 't zo stelt, ipv CD of radio waarom niet zelf zingenPeter 53 schreef:Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik flikker alles in de wasdroger, hoef je niet meer te strijken.