strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Muug »

Asjemenou....
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Het maakt niet uit of het een jeans is of een t- shirt...
Wat nou?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Henkjan »

kreukels accepteren of natter uithangen dan hoef je niet te strijken.
prio's stellen dus :relax:

PS: wie strijkt er nou jeans :think:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door VintageHarry »

Netfilter kopen, of een betere speler :wink:
Je kunt ook met een verlengsnoer het strijkijzer aansluiten op een stopcontact wat op een andere groep zit, dat wil vaak ook helpen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Henkjan »

heb je geen aardige buurvrouw?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
wie strijkt er nou jeans :think:
Was dat in een oude tv commercial niet iemand die niet toe was aan een Opel Tigra?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door VintageHarry »

Maar wel aan een Daewoo? :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Pjotr »

Muug schreef:
Asjemenou....
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Het maakt niet uit of het een jeans is of een t- shirt...
Wat nou?
Hier deed de thermostaat van de vriezer hetzelfde met de PC monitor in de keuken. Maakte ook niet uit of er zalm of roomijs in de vriezer lag. Vriezer op een ander groep hielp!
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door jvenema »

Ik weet dat jaren terug mijn oma een kleuren TV had in bejaardenhuis en die sprong telkens van zender als de lift gebruikt werd. Ik heb toen met mijn broer bij een aantal IC’s een condensator over de voeding gesoldeerd en jawel TV sprong niet meer van zender. Maar een netfilter is denk ik makkelijker ;-).
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door RobertD »

condensator over de schakelcontacten van de thermostaat? Iets van 220nF / 630V ofzo?
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Chocomel »

Een condensator die met het net verbonden is moet, afhankelijk van de toepassing, van veiligheidsklasse X of Y zijn. Een gewone die gespecificeerd is op 630 V voldoet niet. Na verloop van tijd slaat hij door.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Pjotr »

Yup moet bij voorkeur een x-type zijn. Maar dan ben je er nog niet. Er moet ook nog een serieweerstandje van 100 ohm aan. Anders gaat het nog niet goed.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door hannesie »

:rock: Dat probleem heb ik dus niet meer. :yeah:


Ik strijk op een andere groep. :sure:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door jvenema »

Dat was wel weer een voordeel, door de condensator in het apparaat te solderen. Spanning was 5V over de IC’s was indertijd iets van nog geen 2 gulden aan condensators. Was een van de eerste TV’s met een zooi digitale IC’s, nog geen of weinig custom IC’s, dus er waren een hoop condensators nodig. We verbaasde ons erover dat er in het ontwerp weinig tot geen ontkoppel C’s zaten, die bleken toch wel nodig te zijn.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door ray5150 »

Of je zet gewoon de radio aan tijdens het strijken...
Ik vermoed dat het met strijkijzer net zo is als met veel keukenapparatuur : een keer open, nooit meer dicht.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Muug »

De BD-speler is anders duur genoeg. :(
Een andere groep dus. :think: Niet dat ik veel keuze heb met het aantal stekkers waar ik een strijkijzer kan in pluggen. :-s Die strijkplank staat wel op de ideale luisterpositie dus ik ga niet even naar de andere kant van de huiskamer verhuizen! :D
Een netfilter lijkt me dan de betere oplossing.
Maar dat is zo'n component waarbij veel onzin voor veel geld verkocht wordt, toch?
Hier bvb. https://www.iear.nl/kabels/stroomvoorziening/netfilter/
Dus als iemand me een écht goed werkende netfilter kan aanraden, of een ontwerp heeft om zelf in elkaar te solderen.... :goeie:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door John P »

Ik denk dat een verlengsnoer aanzienlijk goedkoper is.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door VintageHarry »

Of je koopt een simpele oude (Philips) CD-speler bij de kringloop voor een paar Euro, die hebben dit soort problemen niet :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Pjotr »

Moet toch wel zeggen, indien Muug over een een radio beschikt, om dan met de radio aan te strijken mij de meest prijsgunstigste oplossing lijkt.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door jvenema »

Je zou met zoiets kunnen beginnen.
https://www.conrad.nl/p/schaffner-ev20- ... uks-554072
Eventueel een zwaardere afhankelijk of je de blueray speler ontstoord of strijkijzer. Ik neem aan dat strijkijzer met meer amperes vreet dan bluray ;-).
Eventueel nog een condensator erbij met rekening houden met tips over veligheidsklasse en dergelijke.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door jvenema »

https://www.conrad.nl/p/schaffner-fn-92 ... uks-398722
Iets in deze trant kan wellicht ook. Zou fijn zijn als ze zoiets in verlengsnoer iets hebben, scheeld weer werk.
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Peter 53 »

Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Bijlagen
0000248_zwaar-oud-gietijzeren-strijkijzer.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Ah!buis »

Peter 53 schreef:
Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Tja, als je 't zo stelt, ipv CD of radio waarom niet zelf zingen :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Pjotr »

Hè hè, we zijn er uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yeah: :lol:
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door Peter 53 »

Het leven kan zo makkelijk zijn :yeah:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.

Bericht door ds23man »

Ik flikker alles in de wasdroger, hoef je niet meer te strijken. :mrgreen:
Plaats reactie