Ik koos voor DD lak omdat ik het nooit eerder verwerkt heb.hunter17 schreef:@Dre Ik weet het echter ik geloof dat ik dit minimaal naar een aanvaardbaar niveau kan brengen. Als je het e.e.a. laat spuiten, ben je bijna veroordeeld tot watergedragen lak (sinaasappelhuid). En deze is ook nog eens minder hard dan de DD-lak wat weer een nadeel is voor het schuren en polijsten. Daarnaast viel het sluitwerk van mijn inmiddels verkochte Scan Speak Ref SE mij tegen. Waarom kies jij dan voor DD-lak?
@Rick Ik ontvet met aceton (met dampmasker!). Verdampt zeer snel en laat geen residu achter. De afgedichte speakergaten is vanwege het MDF schuurstof. Het blanke MDF schuur ik met de hand dus geen afbuiging mogelijk (bij mij). Ik neem het uitdampen mee (schuimrubber pluggen oid) bij het tussenschuren van de epoxy en de DD-lak en tijdens het drogen de pluggen eruit. En dan heb ik ook nog een Starmix aan de Mirka hangen. Na de laatste laag DD-lak laat ik het e.e.a. sowieso e weken doorharden. Gebruik jij op het werk ook het Abranet schuurnet van Mirka?
De staande randen van de speakergaten krijgen een laag epoxy (evenals de gaten voor de drivers) en een laag lak en worden daarna afgeplakt om te voorkomen dat er nog meer epoxy en DD-lak op komt. Maar een kijken hoe dit gaat verlopen. Voor het lakken heb ik een speciale cabine in gedachten (foto’s volgen tzt). Morgen de randen van de speakergaten iets afronden en ontstoffen en dan kan ik los.
Fijne avond!
Bij elke project probeer ik wel een andere bouwstijl en afwerking te kiezen,zo blijft het wat leuker.