Universele voeding Buizenversterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ok, was mij niet helemaal duidelijk of je SL zelf ook hebt Bert. Ja, het is echt klote als je het wel weet en wil maar fysiek niet kan. Toch maar op tijd rust, sterkte er mee!
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb de goede afbeelding van het word document ingevoerd in Sprint maar dat geeft hetzelfde resultaat als de groene afbeelding.
Einde verhaal voor mij.
Einde verhaal voor mij.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Wat is nu het punt? Die fets bij de bestaande boringen in het profiel te plaatsen? Kan toch ook met lineaal/schuifmaat en grid van de layout? Of mis ik iets?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Geweldig Resultaat
Ik ga morgen proberen dit te etsen
Vandaag blijf ik nog maar liggen
Gaat niet goed hier
Ik ga morgen proberen dit te etsen
Vandaag blijf ik nog maar liggen
Gaat niet goed hier
Re: Universele voeding Buizenversterker
Het begint me te dagen waar het mis gaat.
Ik ben er de ganse tijd vanuit gegaan dat de steek vd fets (TO247AC) 5.08 was (stond zo in mijn makros) maar blijkbaar is die op 5,46mm ingesteld, zoals Demo eerder heeft vermeld.
Vlgs JEDEC outline TO-247AC moet idd de afstand tussen centers vd pootjes 5.45mm zijn, dat zit dus fout in mijn makro. Nu klopt alles wat mij betreft.
Als de fets nu nog moeten verschoven worden ivm het koelblok mag dat geen probleem zijn.
Snel beterschap Bert
Ik ben er de ganse tijd vanuit gegaan dat de steek vd fets (TO247AC) 5.08 was (stond zo in mijn makros) maar blijkbaar is die op 5,46mm ingesteld, zoals Demo eerder heeft vermeld.
Vlgs JEDEC outline TO-247AC moet idd de afstand tussen centers vd pootjes 5.45mm zijn, dat zit dus fout in mijn makro. Nu klopt alles wat mij betreft.
Als de fets nu nog moeten verschoven worden ivm het koelblok mag dat geen probleem zijn.
Snel beterschap Bert
Re: Universele voeding Buizenversterker
Bedankt Manne
Zal ik een schetsje maken waarop de onderlinge afstand van de irfpe050 in staat ?
Dan doe ik er ook wat aan
Zal ik een schetsje maken waarop de onderlinge afstand van de irfpe050 in staat ?
Dan doe ik er ook wat aan
Re: Universele voeding Buizenversterker
Hier een schets met afmetingen onderling van de 3 irfpe050
Re: Universele voeding Buizenversterker
Aa,je meet 46,1mm tussen de linkse en de middelste FET
Ik had van de tekening gemeten 47mm.
Ga dit veranderen in 46,1mm.
De eilandjes voor de FET,s ook iets smaller gemaakt, i.v.m. de veiligheid kwa tussenruimte.
Veranderd
Bijgevoegd in ZIP bestanden
Als PDF en oude type WORD bestand en het SPRINT 5-LAY bestand in de andere zip.
Moet nu geen probleem zijn dit te printen,dan kloppen de maten ook
Dus openen in WORD en dan printen,niks veranderen aan de afbeelding alleen op print drukken.
Ik had van de tekening gemeten 47mm.
Ga dit veranderen in 46,1mm.
De eilandjes voor de FET,s ook iets smaller gemaakt, i.v.m. de veiligheid kwa tussenruimte.
Veranderd
Bijgevoegd in ZIP bestanden
Als PDF en oude type WORD bestand en het SPRINT 5-LAY bestand in de andere zip.
Moet nu geen probleem zijn dit te printen,dan kloppen de maten ook
Dus openen in WORD en dan printen,niks veranderen aan de afbeelding alleen op print drukken.
- Bijlagen
-
- met aangepaste Fet afstand.zip
- (1.52 MiB) 15 keer gedownload
-
- Bert voeding met aangepaste Fet afstand.zip
- (17.06 KiB) 10 keer gedownload
Re: Universele voeding Buizenversterker
Het is gelukt
Morgen misschien etsen
En ik kan het bestand in sprint openen
Edit op de vorige afb staan ze wel Dus is geen probleem
Ik zie geen value 470K of ID nrs ik bedoel C1 of R1
Die staan er niet in
Wellicht heb je die nog Demo ?
Anders ga ik het schema erbij leggen en uit vogelen wie wat is..

Morgen misschien etsen
En ik kan het bestand in sprint openen
Edit op de vorige afb staan ze wel Dus is geen probleem
Die staan er niet in
Wellicht heb je die nog Demo ?
Anders ga ik het schema erbij leggen en uit vogelen wie wat is.
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 24 sep 2019, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Een afdruk met componenten gevonden van Demo

Re: Universele voeding Buizenversterker
Gelukkig is geduld 1 van mijn sterkste kanten.
Opletten,er staan ook 2 doorverbindingen op de print!!!
En de drie 15K weerstanden niet vergeten naar 15 ohm veranderen!
Edit/had je al gedaan zag ik
Laatst gewijzigd door democles op di 24 sep 2019, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Aijai Chefdemocles schreef:![]()
![]()
Gelukkig is geduld 1 van mijn sterkste kanten.![]()
Opletten,er staan ook 2 doorverbindingen op de print!!!
deze zag ik vanavond om een mosfet te testen
[ Bekijk op youtube ]
Re: Universele voeding Buizenversterker
En Demo weer een print van je
Morgen bestukken Caiway zou gisteren een nieuwe ontvanger leveren maar ook vandaag nog niets
Ondanks geduldig wachten bij de deur
Morgen bestukken Caiway zou gisteren een nieuwe ontvanger leveren maar ook vandaag nog niets
Ondanks geduldig wachten bij de deur
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: Universele voeding Buizenversterker
Hoi Bert, Goed bezig!
Ik heb hier nog een zakje vertinpoeder liggen en aangezien ik zelf niet meer ets, kan ik jou hier blij mee maken?
Gr,
Florick
Ik heb hier nog een zakje vertinpoeder liggen en aangezien ik zelf niet meer ets, kan ik jou hier blij mee maken?
Gr,
Florick
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb dat nog nooit gebruikt Florick ik heb een soort vertinpasta in een potje
Dat werd gebruikt om plaatwerk te solderen van oldtimers
Als je het niet erg laat ik dat poeder bij jou
Wel kan je mij blij maken met je kennis van eagle
Ik stuur je een pb
Nu heeft Anne Demo en Willy me geholpen met het ontwerp
Dat werd gebruikt om plaatwerk te solderen van oldtimers
Als je het niet erg laat ik dat poeder bij jou
Wel kan je mij blij maken met je kennis van eagle
Ik stuur je een pb
Nu heeft Anne Demo en Willy me geholpen met het ontwerp
Re: Universele voeding Buizenversterker
Schiet al lekker op printje bijn klaar
SMD DN3765 zit onderop net vast gehecht
Ik moet R10 nog doen wat moet die voor waarde zijn
is denk het zelfde als de R11 in de oude print
De 2 k instel potmeter heb ik niet ook niks wat in de buurt komt
Dus een potmeter extern
Mag dat

Ik kan morgen ochtend wel er voor gaan rijden maar doe ik liever als ik nog wat meer nodig heb
SMD DN3765 zit onderop net vast gehecht
Ik moet R10 nog doen wat moet die voor waarde zijn
De 2 k instel potmeter heb ik niet ook niks wat in de buurt komt
Dus een potmeter extern
Ik kan morgen ochtend wel er voor gaan rijden maar doe ik liever als ik nog wat meer nodig heb
Re: Universele voeding Buizenversterker
Is niet goed Bert!!!!!
De 15 ohm weerstand aan de eerste FET moet ergens andes en dat moet een doorverbinding worden,check, check,dubbel check..............
De 15 ohm weerstand aan de eerste FET moet ergens andes en dat moet een doorverbinding worden,check, check,dubbel check..............
Re: Universele voeding Buizenversterker
Bert heeft vaker moeite met onder/boven/spiegelbeeld en dan gaat 't wel 's mis.
Print vertonen als doorkijk, onderdelenkant met zichtbare sporen help misschien.
Anne
Print vertonen als doorkijk, onderdelenkant met zichtbare sporen help misschien.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
t
Hoi Anne
En Demo
Inderdaad dat van links naar rechts en omgekeerd ben ik al snel de draad kwijt
Ik zag dat die 15 ohm welke bij de andere direct aan eilandje Irf zit
Bij de meest linkse zat daar een draadbrug spoor gevolgd en dan kom ik weer bij een draad brugje en dan de 15 ohm weerstand
Dus om het mooi te maken dacht ik zet de 15 ohm ook bij die fet en via de aansluiting naar de + waar ook de andere aan vast zitten
Dacht dat zo de werking hetzelfde was Anne en Demo
Indien ik dat echt verkeerd zie , dan zet ik dat uiteraard op de goeie plek
Ik hoop dat ik dat goed gezien had
Heb de stroombron met een plaatje plat op het koelvlak geperst
Hij zit ook wel net met en puntje gesoldeerd , maar zo maar half ik had het fetje beter eerst schoon geschuurd aan de zijkant
Want de soldeer werd afgestoten daar , maar ja aan zo,n fragiel ding hou je niet ff tegen je haakseslijper
Hoi Anne
Inderdaad dat van links naar rechts en omgekeerd ben ik al snel de draad kwijt
Ik zag dat die 15 ohm welke bij de andere direct aan eilandje Irf zit
Bij de meest linkse zat daar een draadbrug spoor gevolgd en dan kom ik weer bij een draad brugje en dan de 15 ohm weerstand
Dus om het mooi te maken dacht ik zet de 15 ohm ook bij die fet en via de aansluiting naar de + waar ook de andere aan vast zitten
Dacht dat zo de werking hetzelfde was Anne en Demo
Indien ik dat echt verkeerd zie , dan zet ik dat uiteraard op de goeie plek
Ik hoop dat ik dat goed gezien had
Heb de stroombron met een plaatje plat op het koelvlak geperst
Hij zit ook wel net met en puntje gesoldeerd , maar zo maar half ik had het fetje beter eerst schoon geschuurd aan de zijkant
Want de soldeer werd afgestoten daar , maar ja aan zo,n fragiel ding hou je niet ff tegen je haakseslijper
Re: Universele voeding Buizenversterker
Nee zit zo verkeerd, kijk maar eens naar het printschema,de groene met alle waardes er op.!!!!!!!!!!!!!!!!Dacht dat zo de werking hetzelfde was Anne en Demo
En kijk dan naar de verbinding van de 15 ohm met de 3K3 weerstand,zit die nu ook zo?.............
Re: Universele voeding Buizenversterker
Kijk ook maar uit met een potm (regelbare weerstand) aan de mini-fet.Op max weerstand beginnen en als je te ver gaat (met terugdraaien) is de, moeilijk te solderen, fet zo kapot
.
Als je een 5k trimpot hebt is dat ook goed.
Normaal zou in serie met die potm een weerstand moeten om te voorkomen dat het geheel een te kleine waarde kan krijgen.
Het vervelende met fet's is de grote spreiding in eigenschappen, weet je niet wat de kleinste waarde (de serieweerstand dus) moet zijn.
Te klein en dan heeft 't geen zin en te groot haal je de bedoelde stroom niet.
Anne
Als je een 5k trimpot hebt is dat ook goed.
Normaal zou in serie met die potm een weerstand moeten om te voorkomen dat het geheel een te kleine waarde kan krijgen.
Het vervelende met fet's is de grote spreiding in eigenschappen, weet je niet wat de kleinste waarde (de serieweerstand dus) moet zijn.
Te klein en dan heeft 't geen zin en te groot haal je de bedoelde stroom niet.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is,daarom het schema er bij
Dit is het schema
En dit heb jij er van gemaakt.
DE 500K POTMETER ZIT OOK NIET GOED!!!!
DE SLEPER MOET OP DE BOVENSTE KROONSTEEN!!!!

Dit is het schema
En dit heb jij er van gemaakt.
DE 500K POTMETER ZIT OOK NIET GOED!!!!
DE SLEPER MOET OP DE BOVENSTE KROONSTEEN!!!!
Laatst gewijzigd door democles op do 26 sep 2019, 22:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Universele voeding Buizenversterker
dubbel maar even vervangen
Zo zou 't ook kunnen, redelijke kans dat het binnen het regelbereik zit en niet zo'n grote kans op rampen
Anne
Zo zou 't ook kunnen, redelijke kans dat het binnen het regelbereik zit en niet zo'n grote kans op rampen
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 27 sep 2019, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
