Universele voeding Buizenversterker

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Pjotr »

Ok, was mij niet helemaal duidelijk of je SL zelf ook hebt Bert. Ja, het is echt klote als je het wel weet en wil maar fysiek niet kan. Toch maar op tijd rust, sterkte er mee!
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Willy_61 »

Ik heb de goede afbeelding van het word document ingevoerd in Sprint maar dat geeft hetzelfde resultaat als de groene afbeelding.
Einde verhaal voor mij.
Bijlagen
Scanned doc in Sprint.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Pjotr »

Wat is nu het punt? Die fets bij de bestaande boringen in het profiel te plaatsen? Kan toch ook met lineaal/schuifmaat en grid van de layout? Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Geweldig Resultaat
Ik ga morgen proberen dit te etsen
Vandaag blijf ik nog maar liggen

Gaat niet goed hier
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Willy_61 »

Het begint me te dagen waar het mis gaat.
Ik ben er de ganse tijd vanuit gegaan dat de steek vd fets (TO247AC) 5.08 was (stond zo in mijn makros) maar blijkbaar is die op 5,46mm ingesteld, zoals Demo eerder heeft vermeld.
Vlgs JEDEC outline TO-247AC moet idd de afstand tussen centers vd pootjes 5.45mm zijn, dat zit dus fout in mijn makro.
Scanned doc in Sprint-final.jpg
Nu klopt alles wat mij betreft.

Als de fets nu nog moeten verschoven worden ivm het koelblok mag dat geen probleem zijn.

Snel beterschap Bert :beer:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Bedankt Manne
Zal ik een schetsje maken waarop de onderlinge afstand van de irfpe050 in staat ?
Dan doe ik er ook wat aan :(
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Hier een schets met afmetingen onderling van de 3 irfpe050
Bijlagen
E89D48B4-0C3D-4870-B5F9-76A0DA82F060.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

Aa,je meet 46,1mm tussen de linkse en de middelste FET :wink:

Ik had van de tekening gemeten 47mm.

Ga dit veranderen in 46,1mm.

De eilandjes voor de FET,s ook iets smaller gemaakt, i.v.m. de veiligheid kwa tussenruimte. :roll:

Veranderd :D

Bijgevoegd in ZIP bestanden

Als PDF en oude type WORD bestand en het SPRINT 5-LAY bestand in de andere zip.

Moet nu geen probleem zijn dit te printen,dan kloppen de maten ook :hide:
Dus openen in WORD en dan printen,niks veranderen aan de afbeelding alleen op print drukken.
Bijlagen
met aangepaste Fet afstand.zip
(1.52 MiB) 15 keer gedownload
Bert voeding met aangepaste Fet afstand.zip
(17.06 KiB) 10 keer gedownload
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Het is gelukt
Morgen misschien etsen
En ik kan het bestand in sprint openen
Edit op de vorige afb staan ze wel Dus is geen probleem :rock:
Ik zie geen value 470K of ID nrs ik bedoel C1 of R1
Die staan er niet in
Wellicht heb je die nog Demo ?
Anders ga ik het schema erbij leggen en uit vogelen wie wat is.
. \:D/ \:D/
Bijlagen
41280136-BEC0-4511-A7C0-54A02C3110E7.jpeg
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 24 sep 2019, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Een afdruk met componenten gevonden van Demo
:goeie: :goeie: :goeie:
Bijlagen
5ADE3748-A9E9-4CA5-9E10-04CFC496A5B2.jpeg
876B5577-2C2A-4A19-B822-CCE63FD4BC0F.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

:yeah: :rock:

Gelukkig is geduld 1 van mijn sterkste kanten. :lol: :relax:

Opletten,er staan ook 2 doorverbindingen op de print!!!

En de drie 15K weerstanden niet vergeten naar 15 ohm veranderen!

Edit/had je al gedaan zag ik :goedzo:
Laatst gewijzigd door democles op di 24 sep 2019, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
:yeah: :rock:

Gelukkig is geduld 1 van mijn sterkste kanten. :lol: :relax:

Opletten,er staan ook 2 doorverbindingen op de print!!!
Aijai Chef :wink: :goedzo: :goedzo:
deze zag ik vanavond om een mosfet te testen :goeie:

[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

En Demo weer een print van je :goeie:
Morgen bestukken Caiway zou gisteren een nieuwe ontvanger leveren maar ook vandaag nog niets
Ondanks geduldig wachten bij de deur :D
Bijlagen
93DEE8EA-DB98-48A6-B544-DBBA5C91057D.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

:goedzo:
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door V4lve Lover »

Hoi Bert, Goed bezig!

Ik heb hier nog een zakje vertinpoeder liggen en aangezien ik zelf niet meer ets, kan ik jou hier blij mee maken?

Gr,
Florick
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Ik heb dat nog nooit gebruikt Florick ik heb een soort vertinpasta in een potje
Dat werd gebruikt om plaatwerk te solderen van oldtimers
Als je het niet erg laat ik dat poeder bij jou O:)
Wel kan je mij blij maken met je kennis van eagle :D
Ik stuur je een pb
Nu heeft Anne Demo en Willy me geholpen met het ontwerp
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

Schiet al lekker op printje bijn klaar
SMD DN3765 zit onderop net vast gehecht
Ik moet R10 nog doen wat moet die voor waarde zijn :? is denk het zelfde als de R11 in de oude print
De 2 k instel potmeter heb ik niet ook niks wat in de buurt komt
Dus een potmeter extern :?: :?: Mag dat :?: :?:
Ik kan morgen ochtend wel er voor gaan rijden maar doe ik liever als ik nog wat meer nodig heb O:)
Bijlagen
F4CD3BF8-95FD-4CBE-BA22-F36521A8EF81.jpeg
6E181322-C4A6-4064-A242-135639613569.jpeg
1A3A1728-E299-48F3-8794-9DF472376182.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

Is niet goed Bert!!!!!

De 15 ohm weerstand aan de eerste FET moet ergens andes en dat moet een doorverbinding worden,check, check,dubbel check.............. :mrgreen:
Bijlagen
1.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Ah!buis »

Bert heeft vaker moeite met onder/boven/spiegelbeeld en dan gaat 't wel 's mis.
Print vertonen als doorkijk, onderdelenkant met zichtbare sporen help misschien.
Anne
Bijlagen
Doorkijk.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door OpaBert »

t
Hoi Anne O:) En Demo :D
Inderdaad dat van links naar rechts en omgekeerd ben ik al snel de draad kwijt 8-[

Ik zag dat die 15 ohm welke bij de andere direct aan eilandje Irf zit
Bij de meest linkse zat daar een draadbrug spoor gevolgd en dan kom ik weer bij een draad brugje en dan de 15 ohm weerstand
Dus om het mooi te maken dacht ik zet de 15 ohm ook bij die fet en via de aansluiting naar de + waar ook de andere aan vast zitten
Dacht dat zo de werking hetzelfde was Anne en Demo :?:
Indien ik dat echt verkeerd zie , dan zet ik dat uiteraard op de goeie plek :)
Ik hoop dat ik dat goed gezien had O:)

Heb de stroombron met een plaatje plat op het koelvlak geperst
Hij zit ook wel net met en puntje gesoldeerd , maar zo maar half ik had het fetje beter eerst schoon geschuurd aan de zijkant
Want de soldeer werd afgestoten daar , maar ja aan zo,n fragiel ding hou je niet ff tegen je haakseslijper :lol:
Bijlagen
A05767D8-E778-4206-9D4C-1FC392319B48.jpeg
B839A6D9-7813-4D0B-947E-37E9E4EF65D9.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

Dacht dat zo de werking hetzelfde was Anne en Demo
Nee zit zo verkeerd, kijk maar eens naar het printschema,de groene met alle waardes er op.!!!!!!!!!!!!!!!!

En kijk dan naar de verbinding van de 15 ohm met de 3K3 weerstand,zit die nu ook zo?............. :mrgreen:
Bijlagen
bert voeding klaaar.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Ah!buis »

Kijk ook maar uit met een potm (regelbare weerstand) aan de mini-fet.Op max weerstand beginnen en als je te ver gaat (met terugdraaien) is de, moeilijk te solderen, fet zo kapot 8-[ .
Als je een 5k trimpot hebt is dat ook goed.
Normaal zou in serie met die potm een weerstand moeten om te voorkomen dat het geheel een te kleine waarde kan krijgen.
Het vervelende met fet's is de grote spreiding in eigenschappen, weet je niet wat de kleinste waarde (de serieweerstand dus) moet zijn.
Te klein en dan heeft 't geen zin en te groot haal je de bedoelde stroom niet.
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is,daarom het schema er bij :lol:

Dit is het schema
bv.jpeg
En dit heb jij er van gemaakt.
bv fout.jpg
DE 500K POTMETER ZIT OOK NIET GOED!!!!
DE SLEPER MOET OP DE BOVENSTE KROONSTEEN!!!!


:bakkie:
Laatst gewijzigd door democles op do 26 sep 2019, 22:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door Ah!buis »

dubbel maar even vervangen :D
Zo zou 't ook kunnen, redelijke kans dat het binnen het regelbereik zit en niet zo'n grote kans op rampen :sure:
SerieW.png
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 27 sep 2019, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Universele voeding Buizenversterker

Bericht door democles »

Ja tijd voor een dubbel :beer:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”