Universele voeding Buizenversterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Universele voeding Buizenversterker
Voor zover ik het zie zit er iets mis, verandert in de groene cirkel.
Anne
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ok ga ik me straks op concentreren AnneAh!buis schreef:Voor zover ik het zie zit er iets mis, verandert in de groene cirkel.
Anne
Alvast bedankt Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Goed gezien zeg
Werkt de voeding 0-50 volt hangt in de stroom begrenzing ingesteld op 150 mA

Re: Universele voeding Buizenversterker
Stroom afgesteld op 401.4 mA op de DMM is op paneel meter 100,0 is
Waarde paneel meter x4 kijken voor een ander metertje voor de stroom van 1 Amp
Nou dit in een kastje dan is het gebruiksklaar
Zal nog een Diode in serie opnemen ter beveiliging omdraaien + en -
Waarde paneel meter x4 kijken voor een ander metertje voor de stroom van 1 Amp
Nou dit in een kastje dan is het gebruiksklaar
Zal nog een Diode in serie opnemen ter beveiliging omdraaien + en -
Re: Universele voeding Buizenversterker
Anne En Pjotr
De voeding met terugkoppeling met 2X IRFP460
Die heb ik momenteel op een werkspanning staan van 410-0-410 volt wissel spanning
Zenerdiodes op 500 volt de gelijkspanning zit iets boven de 550 volt op C1
In het schema staat dat C1 500 volt is maar daar zit een 560 volt elco in van JJ
( daar komen 2 elco,s van 400 volt 820 uF in serie voor in de plaats ) , voor alle zekerheid
DE uitgangs spanning kan ik regelen tussen 200 en 500 volt
Ik begon op 400 volt uit Dat aangesloten op de Electronische Regelbare Load
Bij 0 mA begonnen kan ik alleen maar op regelen tot 60mA bij 400 volt uit
Nu weet ik niet meer of die terug vouw grafiek voor een of voor 2 irfp050 of irfp460 is
Maar is dat wat te verbeteren ? En hoe
Edit
De schakeling met 1 irfp460 op 310-0-310 volt gaat nog eerder in de begrenzing iets bij 20 mA
Alvast bedankt voor jullie hulp
De voeding met terugkoppeling met 2X IRFP460
Die heb ik momenteel op een werkspanning staan van 410-0-410 volt wissel spanning
Zenerdiodes op 500 volt de gelijkspanning zit iets boven de 550 volt op C1
In het schema staat dat C1 500 volt is maar daar zit een 560 volt elco in van JJ
( daar komen 2 elco,s van 400 volt 820 uF in serie voor in de plaats ) , voor alle zekerheid
DE uitgangs spanning kan ik regelen tussen 200 en 500 volt
Ik begon op 400 volt uit Dat aangesloten op de Electronische Regelbare Load
Bij 0 mA begonnen kan ik alleen maar op regelen tot 60mA bij 400 volt uit
Nu weet ik niet meer of die terug vouw grafiek voor een of voor 2 irfp050 of irfp460 is
Maar is dat wat te verbeteren ? En hoe
Edit
De schakeling met 1 irfp460 op 310-0-310 volt gaat nog eerder in de begrenzing iets bij 20 mA
Alvast bedankt voor jullie hulp
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ga het maar eens zo proberen
En die aansluitingen op de plaats waar een mosfet wordt aan gestuurd
Anne heb je zin en tijd om te kijken of dit goed gaat zonder alle irfpe050 in rook om te zetten
Alvast bedankt
Anne heb je zin en tijd om te kijken of dit goed gaat zonder alle irfpe050 in rook om te zetten
Alvast bedankt
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb dit draadje niet meer zo gevolgd. Help even, wat was het schema destijds waarop dat terug vouw grafiekje gebaseerd is?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Super dat je ff tijd hebt ik hoop dat ik je niet te lang heb laten wachten
Ok Peter Dat is in Dit draadje KT88 testen
Dit is denk ik het schema van de uiteindelijke voeding . Eerst zijn er nog 2 elco,s aan de ingang bij gekomen
Daar is nadien een tweede Irf bij gekomen Peter
Nu heb ik 6
Ik las ergens dat igbt beter zouden zijn voor dit werk
Mocht het niet kunnen met deze mosfets irfpe050
hier de datasheet irfpe050
Alles zit geïsoleerd van de koelplaat
voor de hulp

Ok Peter Dat is in Dit draadje KT88 testen
Dit is denk ik het schema van de uiteindelijke voeding . Eerst zijn er nog 2 elco,s aan de ingang bij gekomen
Daar is nadien een tweede Irf bij gekomen Peter
Nu heb ik 6
Mocht het niet kunnen met deze mosfets irfpe050
hier de datasheet irfpe050
Alles zit geïsoleerd van de koelplaat
Re: Universele voeding Buizenversterker
Dit moet toch bij 450V output een 150mA kunnen met deze waarden. Sjeksjekdubbelsjek! En met 2 fets het dubbele.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Hoi Pjotr met 400 volt uit en 550 in ging hij als ik het onthouden heb bij 60 mA in de begrenzing en stond alles supersnel helemaal stroomloos
Dus die beveiliging werkt als een speer
Ik heb het dacht ik een 4-5 Posts terug op gesomd
Allen ik wilde ongeveer een 150- 200 mA kunnen leveren bij die 500 volt
Dat trekt een Buizenversterker met 4 x KT88- GU50
Met GU50 wilde ik wat gaat spelen in PP en Triode
Btw
Ik heb de test gedaan met irfp460 misschien is dat de oorzaak ?
Of Mn stroommeter niet goed ! Dat kan ook nog
Dus die beveiliging werkt als een speer
Ik heb het dacht ik een 4-5 Posts terug op gesomd
Allen ik wilde ongeveer een 150- 200 mA kunnen leveren bij die 500 volt
Dat trekt een Buizenversterker met 4 x KT88- GU50
Met GU50 wilde ik wat gaat spelen in PP en Triode
Btw
Of Mn stroommeter niet goed ! Dat kan ook nog
Re: Universele voeding Buizenversterker
Hier zijn ze pjotrDE uitgangs spanning kan ik regelen tussen 200 en 500 volt
Ik begon op 400 volt uit Dat aangesloten op de Electronische Regelbare Load
Bij 0 mA begonnen kan ik alleen maar op regelen tot 60mA bij 400 volt uit![]()
Nu weet ik niet meer of die terug vouw grafiek voor een of voor 2 irfp050 of irfp460 is
Maar is dat wat te verbeteren ? En hoe
Edit
De schakeling met 1 irfp460 op 310-0-310 volt gaat nog eerder in de begrenzing iets bij 20 mA
Re: Universele voeding Buizenversterker
Is die 60mA met 2 fets? Die IRFP460 kan 500V aan maar ook niet veel meer. Als ie doorslaat staat er ook de volle ingang op de uitgang. Dus dat zal het niet zijn. Weerstandswaarden gecheckt?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Die 15 ohm wel PeterPjotr schreef:Is die 60mA met 2 fets? Die IRFP460 kan 500V aan maar ook niet veel meer. Als ie doorslaat staat er ook de volle ingang op de uitgang. Dus dat zal het niet zijn. Weerstandswaarden gecheckt?
Morgen ga ik het nog eens nakijken ik moet er een fout in het meet circuit hebben
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik moet alleen de waarde maal 4 nemen
Ik had er al een stikker op geplakt Maar daar kijk ik niet naar
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb een aardige stabiel igbt welke zonder probleem gaan tot 1200 volt en een paar tot 1600 volt
Zijn die ook toepasbaar in deze schakeling ?
Wat ik begreep is voor gelijkstroom niet geschakeld op hoge frequenties een igbt beter geschikt is dan een mosfet
Alleen kan zo,n klein stuurtransitortje als de 2N2222a de stuurstroom leveren of is net als bij mosfets heel klein alleen spanning

Zijn die ook toepasbaar in deze schakeling ?
Wat ik begreep is voor gelijkstroom niet geschakeld op hoge frequenties een igbt beter geschikt is dan een mosfet
Alleen kan zo,n klein stuurtransitortje als de 2N2222a de stuurstroom leveren of is net als bij mosfets heel klein alleen spanning
Re: Universele voeding Buizenversterker
Heb er in deze toepassing er geen ervaring mee Bert. Qua sturing zijn ze hetzelfde als mosfets. Dusssss........ zelf proberen?
Maar als dit werkt waarom zou je het dan doen? Wil je nog hogere spanningen?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Nee hoor Alleen veel van die igbt dus leuk als ik er wat mee kan doenPjotr schreef:Heb er in deze toepassing er geen ervaring mee Bert. Qua sturing zijn ze hetzelfde als mosfets. Dusssss........ zelf proberen?Maar als dit werkt waarom zou je het dan doen? Wil je nog hogere spanningen?
Ga het proberen met die igbt
Re: Universele voeding Buizenversterker
Zou wel checken of het in de stroombegrenzing niet gaat oscilleren. --> extra serieweerstand van 220 ohm in de gate tussen gate en 2N2222. En pas op !!! Je scoop mag niet meer dan 50V hebben: Spanningsdeler gebruiken of 1:10 probes die de spanning aan kunnen.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Dankje Peter ik zal er rekening mee houdenPjotr schreef:Zou wel checken of het in de stroombegrenzing niet gaat oscilleren. --> extra serieweerstand van 220 ohm in de gate tussen gate en 2N2222. En pas op !!! Je scoop mag niet meer dan 50V hebben: Spanningsdeler gebruiken of 1:10 probes die de spanning aan kunnen.
Ps ik heb een 1/100 probe
Re: Universele voeding Buizenversterker
Nee maar goed dat je me er op attendeerde ben af en toe zo suf als een mulder.Pjotr schreef:Ja, dat moet jij natuurlijk allang al wel weten
En dan doe ik dingen
Ga weer wat doen om te snappen waarom de stroom begrenzing zo grillig is
Soms werkt het precies als het moet en dan een tweede keer niet
En ligt dan nu aan die elektronische dummy of aan de voeding
Re: Universele voeding Buizenversterker
Als ik over de source en Drain meet met de scoop zie ik als de voeding in begrenzing gaat zie ik een stippellijn
De digitale meter welke in serie met de belasting staat geeft dan waardes aan die niet stabiel zijn
het vliegt van 80 naar 120mA Dat is niet uit te lezen net de lotto generator
Dat ben ik zat dus een analoge mA meter een shunt gemaakt zodat volle schaal 300 mA is
Maar heb nog geen meet resultaten
Morgen weer verder
De digitale meter welke in serie met de belasting staat geeft dan waardes aan die niet stabiel zijn
het vliegt van 80 naar 120mA Dat is niet uit te lezen net de lotto generator
Dat ben ik zat dus een analoge mA meter een shunt gemaakt zodat volle schaal 300 mA is
Maar heb nog geen meet resultaten
Morgen weer verder
Re: Universele voeding Buizenversterker
Wat ferriet kralen over de gate gedaan
Heb wel de pootjes dunner moeten vijlen maar dat ging goed
Nu is dat rare grillige gedrag weg en alles regelt rustig geen rare sprongen meer
Heb er een derde mosfet bij gezet
Mn ingangs spanning is onbelast veel hoger als ik had gedacht 578 volt met 225 volt op de trafo.
Het klopt wel met 410 volt wat op de trafo staat , gewoon niet goed gerekend
Maar de voeding is ver van stabiel te noemen
Als ik zonder belasting de voeding instel op 410 volt zakt dat naar 390 volt bij 200 mA
Dan zit Uin nog op 500 Volt
Meer Zener stroom misschien
Maar ben al zeer in Mn sas met dit resultaat
