UTracer 3,5

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

:goedzo: :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Nou Anne
Ik denk dat het zo goed is
Vanavond verder dat zitten bij een pc vind Mn rug maar niks :-s
Bijlagen
D0648DBF-50E9-42D3-A6E2-409FB4090C8E.png
E95A7327-123B-4E85-B5A9-95BB0A3FE987.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne ik heb die buizen tester af en nu wil ik een el84 testen zoals Ronald Dekker dat doet
Alleen ik raak weer van de leg als ik al die opties ziet :oops:
Ronald Dekker doet het op you tube voor O:) Dacht ik kan aan de gang
Alleen op een andere versie software
Zie screenshot
HIER de link naar het filmpje
947F16EC-12DD-4926-933C-4A6F9D4F1151.png
En ik weet nu niet welke optie ik moet kiezen :(
En hier onder de tien keuze,s
Bijlagen
03672421-8DE9-4CAF-8896-372816061554.jpeg
056EF350-8354-41F8-92D7-E707E3200664.jpeg
buizentester dicht.jpg
buizentester halfdicht.jpg
buizentester 1.jpg
buizentester in werking.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Is 'n mooi ding geworden :kwijl:
Hoe die instellingen moeten, niet erg duidelijk, gewoon wat spelen :sure:
"I(Va,Vg) VsVh constant" moet penthode Ia-Va meting zijn
wat die andere met (SchadeFB) erachter moet ?? de tegenkoppeling heeft niks met de buis te maken.
Om een pentode als triode te meten zou het "I(Va=Vs,Vg) Vh constant" moeten zijn.
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: UTracer 3,5

Bericht door democles »

Ziet er mooi uit :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Is 'n mooi ding geworden :kwijl:
Hoe die instellingen moeten, niet erg duidelijk, gewoon wat spelen :sure:
"I(Va,Vg) VsVh constant" moet penthode Ia-Va meting zijn
wat die andere met (SchadeFB) erachter moet ?? de tegenkoppeling heeft niks met de buis te maken.
Om een pentode als triode te meten zou het "I(Va=Vs,Vg) Vh constant" moeten zijn.
Anne
Dankje Anne :dank:
Morgen ochtend ga ik een 10 EL84 meten
Die heb ik getest met de Voledig gerestaureerde Hickok TV3Bu door Anton van den Oever
Ook gemodificeerd ook een calibratie van de 83 gelijkrichter er in en een Bias zekering lamp in het bias circuit .
van al die buizen de GM genoteerd.
Dus nu heb ik aardig wat buisjes om uit te testen .

Ah!buis schreef:
Is 'n mooi ding geworden :kwijl:
Dankje Anne , Demo .voor de complimenten
:dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne ik denk dat dit er een is uit het boek O:)
735E38F4-9F5E-4E37-A0CA-2AAEAAA9C84E.jpeg
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: UTracer 3,5

Bericht door PimDriessen »

Hoi Bert,
Dat ziet er mooi uit, heb je dat kastje ook zelf gemaakt?.

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Anne ik denk dat dit er een is uit het boek O:)
Wel boek zou dat zijn, klopt niet helemaal.
Laat ik 's raden, een ECC83 met de gloei aangesloten op pin 4 & 5 ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne O:)
Nee een EL84 nieuw uit de doos
Maar ik ben bang dat er iets niet klopt :(
Zulke rare lijnen :?:
Ik heb er al flink wat ferriet buisjes bij gedaan 8-[
Bijlagen
764D5868-FD63-4F5B-A8C2-334DFC7CF55E.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

ER klopt idd iets niet.Deze met Va=200V, Vs=200V en Vg=-1V en dan maar 0,6mA, slaat nergens op.
Ook die "Schade", heeft niks met buiseigenschap te maken.Verandert enkel de ingang,is er daar ook stroom nodig ipv enkel spanning.En dat doet de tester niet, althans nergens een instelling daarvoor gezien.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
ER klopt idd iets niet.Deze met Va=200V, Vs=200V en Vg=-1V en dan maar 0,6mA, slaat nergens op.
Ook die "Schade", heeft niks met buiseigenschap te maken.Verandert enkel de ingang,is er daar ook stroom nodig ipv enkel spanning.En dat doet de tester niet, althans nergens een instelling daarvoor gezien.
Anne
Is het misschien een instelling die de stroom begrenst ?
Of ik moet met het opnieuw aansluiten van de print een paar draden verwisseld :?:
Met kalibreren heb ik die los gemaakt om er 2 10 k weerstanden aan scherm en Anode naar kathode te verbonden
Kathode met negatief omgewisseld :?: :?: of is dat kletspraat
Zou wel een Bert61 fout zijn Oh nee dat is vergeten van een draadje :sure:
Daar rechts onder staan wat van die dingen waar je wat kan instellen meest staat op automatisch.
Verder moet ik oppassen met dat achter een buro zitten staren naar dat beeldscherm
Er komt dan een zenuw klem te zitten in Mn onderrug waardoor Mn rechterbeen het niet meer doet
Dus moet het vandaag misschien maar laten voor wat het is :-s
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Toch iets verkeerd aan gesloten aan de buisvoet
Eerst gloei met externe 6,3 volt gevoed werd het iets beter maar niet van :yeah:
Daarna alle snoeren er uit en alles opnieuw
En Tada :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Bijlagen
C4A96D9C-CC87-421F-B3FC-D9785F0F3F57.jpeg
BAB3B160-9C41-4A11-AB9F-8B8E2BD48672.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UTracer 3,5

Bericht door ds23man »

Shit draadje verkeerd om :oops:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

ds23man schreef:
Shit draadje verkeerd om :oops:
Ja zoiets :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Nu dat jezelf en de draadjes wat uit de knoop zijn :D zou je 's een lijst kunnen invullen.
Dwz ipv enkel Vg [-1 ] daar Vg [0 -2 -4 -6 -8 -10 ] invullen bijv.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Nu dat jezelf en de draadjes wat uit de knoop zijn :D zou je 's een lijst kunnen invullen.
Dwz ipv enkel Vg [-1 ] daar Vg [0 -2 -4 -6 -8 -10 ] invullen bijv.
Anne
Ja ik moet dat maargelijk doen morgenochtend en ook gelijk voor de ecc buisjes.
En voor de Gu50 is ook zo aan de orde ik heb er 10 dus net twee over voor
Dus er mogen er twee sneuvelen
Want Ik wil echt UL proberen misschien op wat lagere spanning daar heb die twee extra voor gekocht

Wel een opluchting Anne
Als dit niet goed had gewerkt was ik mooi de klos geweest met een print vol 8-[ onderdelen die ik alleen van plaatjes ken.
Zal Edwin ook laten weten dat hij nu af is

Pim had gevraagd of ik dit kistje gemaakt had Nee dat zou ik niet kunnen :D
Nee dit was een kistje met een Vak voor een Nikken ISO60/ER32 Spantanghouder en de bijbehorende spantangen.
Peperduur :shock: Maar de gereedschapshandelaar had de Spanghouder los verkocht en de spantangen ook
Dus dat kistje lag in de hoek op een hoop oud papier En deze ekster zag dat liggen En wie niet vraagt O:)
Ik heb het binnenwerk eruit gesloopt, zo heb ik daar ook een boren slijper van 650€ voor 50€ mee mogen nemen
Een andermotortje ervoor had ik eerder uit een zelfde slijper uit de sloop geschroefd
Pim ik heb overal een langdradig verhaal bij :hide:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne De grafiek zoals Ronald Dekker ( de geestelijk vader en Onwerper van de uTracer O:)
Bijlagen
57014F56-F627-4782-A9C9-70C5EF4A36B2.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden :D :goedzo:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden :D :goedzo:
Anne
lach maar Dan doe ik het ook :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden :D :goedzo:
Anne
lach maar Dan doe ik het ook :lol:
Lachen heet gezond.Maar ik lach er niet mee, enkel blij en doe zo voort :rock:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden :D :goedzo:
Anne
lach maar Dan doe ik het ook :lol:
Lachen heet gezond.Maar ik lach er niet mee, enkel blij en doe zo voort :rock:
Anne
Gesnapt Anne wist ik wel Misschien vanavond nog even een 6SL7 testen heb er een stuk of 6 waarvan 2 in Mn EL12 versterker.
En die EL12 wil ik ook testen, Maar dat zal wel maandag zijn Anne
En misschien ook een paar GU50 O:) En dan berg ik het weer op
Ik heb al een lijstje voor de test hier boven
:oops: Dan is alleen wakker blijven als ik die kabeltjes in de juiste gaatje prik.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
:oops: Dan is alleen wakker blijven als ik die kabeltjes in de juiste gaatje prik.
Zoals Kaatje met haar vinger volgens Hans Liberg :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
:oops: Dan is alleen wakker blijven als ik die kabeltjes in de juiste gaatje prik.
Zoals Kaatje met haar vinger volgens Hans Liberg :lol:
Anne
Die had ik nooit gehoord Anne Wel kaatje met haar monicaatje van Toon Hermans
Het meeste daarvan niet gehoord omdat mijn vader dan dubbel van het Lachen bijna uit zijn stoel donderde :lol:
De LP dubbel van de lach in ons stereo meubel heeft heel wat toertjes gedaan
Vooral majoor Kees van Paul van Vliet en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee :?: :rofl: :rofl:
Kan er weer om lachen :rofl:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Vooral majoor Kees van Paul van Vliet en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee :?: :rofl: :rofl:
Kan er weer om lachen :rofl:
Ja, dat was een soort doehetzelf schietgeweer :lol:
Maar Liberg is nog niet van zo lang geleden.Even gegoocheld, met "Jo met de dildo en Mien met een man of tien" en bingo ! grappen met muziek :shock:
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”