winter streamer

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

En dan de beloofde foto,s.......... :mrgreen:

De bovenplaat en de pootjes moeten nog.

Het glaasje voor op het uiteinde van het aan/uit stangetje is besteld en een blauwe LED met 1K voorschakelweerstand gemonteerd in het stangetje als aan/uit indicatie.

Straks maar even proberen of alles werkt,alle spanningen zijn goed :hide: :D
Bijlagen
1a.jpg
2a.jpg
4a.jpg
5a.jpg
6a.jpg
7a.jpg
2b.jpg
1b.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door hannesie »

Mooi, en dan nu de belangrijkste vraag.

HOE KLINKT HET.............? :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Hoe het klinkt weet ik nog niet, had wat andere klusjes tussendoor die meer tijd vergden dan ik gedacht had. :-s

Wordt vervolgd........... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door Barry2001 »

Even ot Demo; je vakantiefoto's, die laatste, met recht een penthouse :shock:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Ja, kunstwerkje in Singapore............ :mrgreen:

Een hotelletje met een dakterras in de vorm van een schip :-&

Heel indrukwekkend :rock:

De binnenkant ziet er zo uit.

Geweldig al die pracht en praal in Singapore, de reis door Birma was het tegenovergestelde,veel pracht en praal in de tempels,maar de mensen straatarm :?

De laatste foto ,in Birma genomen, zegt genoeg :cry:
Bijlagen
v1.jpg
mi.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Ondertussen het glaasje voor de aan/uit schakelaar gemonteerd (gat in het stangetje opgeboord naar 4,5mm)

Deksel pas gemaakt.

Het geheel in het rek gezet en vanmiddag enkele uren laten spelen .

Te vroeg om de klank te beoordelen,moet eerst een beetje afkicken van mijn DAM dac sound............. :mrgreen:

De boel staat nu een beetje hardcore in te branden met mijn Metal collectie op repeat :rock:

Als de sound een beetje gesetteld is gaat de BURSON discrete opamp er in voor een verdere 100+ uur inbrandtijd.

Wordt vervolgd.
Bijlagen
mk.jpg
mk3.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door hannesie »

Volgens mij gebruik jij groene stroom. :rofl: :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Groene stroom :rofl:

Met bijpassende groene netwerkkabel....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Vanmorgen maar even geluisterd of het inbranden vannacht heeft geholpen :?

Glaswerk opgestart en volume open,en ik hoor alleen maar tik,tik ,tik etc. :boos:

Ik denk dat de streamer vannacht een hikje heeft gemaakt,de boel opnieuw opstarten en gelijk de Max2Play software geupdate en alles deed het weer
:sure:

Het geluid is nu ruimtevullend aanwezig,gisteren klonk het nog wat gesloten, dat gaat de goede kant op :D

Alleen mis ik nog wat sprankeling in het hoog,belletjes,zangdefenitie, details dus ,allemaal subjectieve termen natuurlijk :wink:

Nu is de AD1865 dac op zich geen hoge tonen monster(lees bloed in je oren), maar er moet meer in zitten :wink:

Oke, op naar stap 2,dat Burson ding er maar even in gezet,ben benieuwd of ie draait op 5V :hide:

Hij doet het!!! :rock:

Die OPA637 gaat weer terug in de geluidskaart,komt er niet weer in, het is nu al te horen dat de BURSON deze kwa geluidsbeeld ruim overtreft :D

Nu verder met de 100 uur inbrandtijd van de BURSON en dan het geluid maar weer beoordelen............ :mrgreen:
Bijlagen
mkj.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Mooi, en dan nu de belangrijkste vraag.

HOE KLINKT HET.............? :?: :?: :?:
Even een filmpje gemaakt van hoe het nu klinkt,geeft een beetje een idee van de klank.

,,Fimpje verwijderd,i.v.m. muziekrechten.. helaas :?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Even een laatste update.

Het probleem was dat als ik de streamer opstart,er na 36 seconden een tik in de speakers klonk als de software van Max2play op het netwerk inlogt :?

Hoort dat zo!!?? ,hoorde ik dan :shock:

Weet ondertussen niet of het hardware of softwarematig is die tik,maar de speler doet verder zijn werk goed. :D
Al verschillende spelers in de software geselecteerd,maar de tik blijft.

Dan maar een schakeling inbouwen die de uitgangen 40 seconden aan massa legt.

Timer en relaisprint gemaakt en ingebouwd,,,,,weg opstart Tik :rock:
Bijlagen
tim1.jpg
tim2.jpg
tim3.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door hannesie »

Asutniegazoalstmoet
Danmoetutmaarzoalstga. :lagge:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: winter streamer

Bericht door 3kes »

Draait ie nog?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Jazeker, elke dag,tenminste als ik muziek draai.
Speelt de dac niet dan fungeert hij als netwerk streamer voor mijn andere knutsel dac,s.

Laatst nog meegenomen naar de luisterdag in Beetsterzwaag .
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: winter streamer

Bericht door 3kes »

De tik herken ik. Doet ie hier ook. Max2play ziet het xmos dsd 384khz usb bordje dus wel?
Wilde de setup gaan draaien met een NanoPi Neo2 maar daar is alleen Dietpi voor als roon endpoint. Precies die krijg ik niet lekker werkend hier.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

In max2play moet je via SSH m.b.v. Putty inloggen in max2play,,zoek het IP adres en log hier mee in.

Dan ,,root,,
,,Enter,,
wachtwoord ,,max2play,,
,,Enter,,

Vul dan in ,,alsamixer,, weer ,,Enter,,

kies je speler via F menu

En unmute de balkjes door op de ,,m,,toets te drukken
met de pijltjestoets selecteer je het andere balkje en weer ,,m,, drukken

Nu is de Alsamixer geunmute :rock:

Druk op ,,ESC,, EN je hebt geluid (nog even opslaan en opnieuw opstarten in Max2play onder reboot) KLAAR!

Probeer het met Dietpi met squeezelite als speler.
Laatst gewijzigd door democles op za 27 apr 2019, 1:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: winter streamer

Bericht door 3kes »

We gaan ff sleutelen, thanks.

Oja, worden jouw 3,2va 9v trafotjes niet bloedheet met die shunt voeding erachter? Mijn shunts trekken ca. 240mA AC, dat is op de rand.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: winter streamer

Bericht door democles »

Oja, worden jouw 3,2va 9v trafotjes niet bloedheet met die shunt voeding erachter?
trafotjes leveren 3,2vA officieel 9v, inofficieel leveren ze meer.
Kan me herinneren dat het na gelijkrichting 18v DC was,dat vindt de Salas wel lekker, geen probleem.

Heb ze net even gevoeld,worden warm maar niet heet en draaien zo al heel wat uurtjes,staat alle dagen constant aan.
Kan ze zo blijven vasthouden zonder de vingers te branden.

Baco geeft aan 366mA
https://www.baco-army-goods.nl/componen ... 3-2va.html
Laatst gewijzigd door democles op vr 26 apr 2019, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door hannesie »

3kes schreef:
De tik herken ik. Doet ie hier ook. Max2play ziet het xmos dsd 384khz usb bordje dus wel?
Wilde de setup gaan draaien met een NanoPi Neo2 maar daar is alleen Dietpi voor als roon endpoint. Precies die krijg ik niet lekker werkend hier.
Als je een .img file wilt van een Ubuntu of iets anders, moet je maar een berichtje geven. die heb ik wel.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: winter streamer

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
3kes schreef:
De tik herken ik. Doet ie hier ook. Max2play ziet het xmos dsd 384khz usb bordje dus wel?
Wilde de setup gaan draaien met een NanoPi Neo2 maar daar is alleen Dietpi voor als roon endpoint. Precies die krijg ik niet lekker werkend hier.
Als je een .img file wilt van een Ubuntu of iets anders, moet je maar een berichtje geven. die heb ik wel.
Dat zou handig zijn, het vreemde bij mij is dat ik dietpi prima geconfigureerd krijg maar Roon ziet het ding vervolgens niet (eigenlijk soms wel, soms niet) Heb het probleem eerder met een rpi/i-sabre dacje ook gehad. Daar heb ik toen ropieee opgezet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: winter streamer

Bericht door hannesie »

@3kes
Ik heb het met een link op wetransfer gezet, dan kun je het zo downloaden.

https://we.tl/t-RKwF7tqaIx
Het blijf vanaf nu 7 dagen staan, en daarna is het weg.

Het is de Ubuntu 18.04 LTS voor de Friendly Arm Neo2 en je kunt inloggen met root en wachtwoord is dan fa
Neo2.JPG
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel. :mrgreen:
neo22.JPG
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: winter streamer

Bericht door 3kes »

Top Hans, ik haal hem binnen. Dank! :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”