Woord klok
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Bedankt mensen, op de een of andere manier is het toch even wennen aan de muur
Er hing een ouderwetse wijzerklok op die plek waar je onbewust blijkbaar toch vaak op kijkt, zeker 's morgens voor het de deur uit gaan, je kijkt nu naar dezelfde plek en het processen van de tijd in je opnemen duurt nog een net een fractie langer lijkt het
gewenning denk ik. Maar het blijft mooi om te zien.
Re: Woord klok
Heel herkenbaar een klok zien met wijzers neem je de tijd veel sneller van op maar in woorden vind ik wel mooier 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Erg mooi geworden!
Krijgt ook veel vervolg.. staan er nu weer een stuk of vijf in de planning in verschillende (glazen) uitvoeringen..
Wat dacht je van deze: Dat spiegel en glas is goed te laseren.
Binnenkort krijg ik een zestal staaltjes in diverse kleuren om te experimenteren (of voor een heel klein woordklokje van 15x15cm..)
Kees
Krijgt ook veel vervolg.. staan er nu weer een stuk of vijf in de planning in verschillende (glazen) uitvoeringen..
Wat dacht je van deze: Dat spiegel en glas is goed te laseren.
Binnenkort krijg ik een zestal staaltjes in diverse kleuren om te experimenteren (of voor een heel klein woordklokje van 15x15cm..)
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Foutje
de 'half' uit 'tien voor half twaalf' is er niet, geeft dan 'tien voor twaalf'. Het is een 12-uurs klok, dus de fout treedt 2x p/etmaal op. Wel gevonden wat het is,1 bit fout in die specifieke string. Aangepast.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Woord klok
Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken
Re: Woord klok
Moet wel kunnenHenkjan schreef:Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken
Re: Woord klok
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1825320 e.v.Henkjan schreef:Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Maar.... dan moet bij het hele uur ‘dit uur wordt u aangeboden door’ er ook bij eigenlijkHenkjan schreef:Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Haha, creatiefAh!buis schreef:Moet wel kunnenHenkjan schreef:Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie makenWoordklok_Huu.jpg Anne
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Nog weer een van 50x50xm met een front van messing, dat met een handje vol chemicaliën "mooi" gemaakt is..
Best wel een paar truukjes uitgehaald om de verlichtte letters niet te laten doorschijnen naar de omringende letters, er zit namelijk 4mm gematteerd acryl achter, dan een stukje gewaxed vezelpapier voor een mooi diffuus licht, en dat allemaal met stukjes van 25x18mm in een frame met 121 van die uitsparingen.. pff, gelukkig hoef ik dat niet te zagen..
Kees
Best wel een paar truukjes uitgehaald om de verlichtte letters niet te laten doorschijnen naar de omringende letters, er zit namelijk 4mm gematteerd acryl achter, dan een stukje gewaxed vezelpapier voor een mooi diffuus licht, en dat allemaal met stukjes van 25x18mm in een frame met 121 van die uitsparingen.. pff, gelukkig hoef ik dat niet te zagen..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Nu heeft het 24 uur in een afgesloten doos gelegen met zaagsel dat goed vochtig gemaakt was met zout, ammoniak en azijn..Bert61 schreef:Net of het 100 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen
Als het warmer was ging het wel sneller.
Het resultaat is absoluut onvoorspelbaar.. soms zit er ook meer rood in. Dit was met eiken-krullen.. met vuren-spaantjes of vulling voor een konijnenhok krijg je een nog weer ander effect..
Als je inzoomt op de foto zie je het enorme detail..
Kees
Re: Woord klok
Het is dus enigszins vergelijkbaar met Raku bakken met aardewerk, ook onvoorspelbaar, wel ontzettend mooi kunnen dan de effecten zijn door inderdaad de onvoorspelbare reacties.
Het zal dan persoonlijk zijn wat je mooi vindt, maar ik kan het zeker waarderen.
Het zal dan persoonlijk zijn wat je mooi vindt, maar ik kan het zeker waarderen.
Re: Woord klok
Leuk Kees! Mooi gewordenaudiomanics schreef:Nu heeft het 24 uur in een afgesloten doos gelegen met zaagsel dat goed vochtig gemaakt was met zout, ammoniak en azijn..Bert61 schreef:Net of het 100 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen
Als het warmer was ging het wel sneller.
Het resultaat is absoluut onvoorspelbaar.. soms zit er ook meer rood in. Dit was met eiken-krullen.. met vuren-spaantjes of vulling voor een konijnenhok krijg je een nog weer ander effect..
Als je inzoomt op de foto zie je het enorme detail..
Kees
B.t.w. De vader van een kennis heeft deze techniek veel gebruikt als beeldend kunstenaar. Ook met zinken plaat. Hij is niet oud geworden. Die metaalverbindingen zijn niet echt gezond geweest. Dat Raku bakken lijkt mij dan toch minder ongezond
Re: Woord klok
Dat Raku doe je ook nog wel eens onder de grond, is een oven die duidelijk anders werkt in de meeste gevallen.
Maar ook wel door de chemische reactie dan effecten oplevert. edit: https://www.silexshop.nl/raku-stoken
Maar ook wel door de chemische reactie dan effecten oplevert. edit: https://www.silexshop.nl/raku-stoken
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Nice, dat front zo! Is het oppervlak van het messing glad gebleven, of wordt het ruwer? En heb je dan nog kans dat er schilfertjes afvallen?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Het wordt iets ruwer. Na het chemisch proces moet je de plaat afspoelen en met een kwast de resten houtmolm er af vegen.. laten drogen en dan een dun laagje (spuit)lak er over.. er valt dan niets meer af..
Kees
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
Re: Woord klok
Mijn vrouw heeft het destijds op de academie gedaan. Het is een kwestie van snel hoog/heet bakken en dan snel afkoelen. Daardoor "springen" er a.h.w. barsten in het werkstuk. Daar komen voor zover zij weet geen chemicaliën aan te pas. Wel gaat dit het beste met z.g.n. Chamotte klei. Dat is klei met reeds gebakken en daarna gemalen stukjes klei er doorheen vermengd. Die stukjes fungeren dan als "scheurkernen". Wat je daarna met glazuur allemaal kunt doen is eigenlijk een ander verhaal. Maar goed pottenbakken is volgens mij niet helemaal Kees zijn stielhannesie schreef:Dat Raku doe je ook nog wel eens onder de grond, is een oven die duidelijk anders werkt in de meeste gevallen.
Maar ook wel door de chemische reactie dan effecten oplevert.
eee.JPG
edit: https://www.silexshop.nl/raku-stoken
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Dat komt mooi uit, want ik gebruik hetzelfde lettertype als de Biegert & Funk klokken (die hele dure dus..)Barry2001 schreef:Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
https://www.misterdesign.nl/biegert-fun ... gLsMvD_BwE
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Ik kan er wel eens een potje van bakkenPjotr schreef:Maar goed pottenbakken is volgens mij niet helemaal Kees zijn stiel
Kees
Re: Woord klok
Welk formaat heeft deze klok nu, ik probeer het in te schatten op 20x20 cm...?
Edit, het staat er 50x 50 cm.
Edit, het staat er 50x 50 cm.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Woord klok
Ja, dus met eiken lijst 508 x 508 x 31mm … Kan ook klein:
Of ik daar mijn huidige horloge op zou inruilen?? denk het niet..
Kees
Of ik daar mijn huidige horloge op zou inruilen?? denk het niet..
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Woord klok
Dat is de 1m80 uitvoeringaudiomanics schreef:Dat komt mooi uit, want ik gebruik hetzelfde lettertype als de Biegert & Funk klokken (die hele dure dus..)Barry2001 schreef:Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
https://www.misterdesign.nl/biegert-fun ... gLsMvD_BwE
Kees
