Woord klok

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Woord klok

Bericht door ray5150 »

Erg netjes geworden, een mooi stukje werk. =D> =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Bedankt mensen, op de een of andere manier is het toch even wennen aan de muur :D Er hing een ouderwetse wijzerklok op die plek waar je onbewust blijkbaar toch vaak op kijkt, zeker 's morgens voor het de deur uit gaan, je kijkt nu naar dezelfde plek en het processen van de tijd in je opnemen duurt nog een net een fractie langer lijkt het :bakkie: gewenning denk ik. Maar het blijft mooi om te zien.
Bijlagen
IMG_1266.JPG
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door rjmulder »

Heel herkenbaar een klok zien met wijzers neem je de tijd veel sneller van op maar in woorden vind ik wel mooier ;)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Erg mooi geworden!
Krijgt ook veel vervolg.. staan er nu weer een stuk of vijf in de planning in verschillende (glazen) uitvoeringen..
Wat dacht je van deze:
Woordklok_spiegel_Huub.JPG
Dat spiegel en glas is goed te laseren.
Binnenkort krijg ik een zestal staaltjes in diverse kleuren om te experimenteren (of voor een heel klein woordklokje van 15x15cm..)

Kees
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Foutje :oops: de 'half' uit 'tien voor half twaalf' is er niet, geeft dan 'tien voor twaalf'. Het is een 12-uurs klok, dus de fout treedt 2x p/etmaal op. Wel gevonden wat het is,1 bit fout in die specifieke string. Aangepast.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Henkjan »

Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Woord klok

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken :lol:
Moet wel kunnen \:D/
Woordklok_Huu.jpg
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Woord klok

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken :lol:
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1825320 e.v. O:)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef:
Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken :lol:
Maar.... dan moet bij het hele uur ‘dit uur wordt u aangeboden door’ er ook bij eigenlijk :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
Past het woord "ongeveer" er nog bij?
Dan kan je de Pinguin Radio versie maken :lol:
Moet wel kunnen \:D/ Woordklok_Huu.jpg Anne
Haha, creatief :goedzo:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

KlaasWoordklok.JPG
Nog weer een van 50x50xm met een front van messing, dat met een handje vol chemicaliën "mooi" gemaakt is..
Best wel een paar truukjes uitgehaald om de verlichtte letters niet te laten doorschijnen naar de omringende letters, er zit namelijk 4mm gematteerd acryl achter, dan een stukje gewaxed vezelpapier voor een mooi diffuus licht, en dat allemaal met stukjes van 25x18mm in een frame met 121 van die uitsparingen.. pff, gelukkig hoef ik dat niet te zagen..
Kees
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Woord klok

Bericht door OpaBert »

:goedzo:
Net of het 100 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen :D
Wel Mooi gedaan Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Bert61 schreef:
Net of het 100 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen
Nu heeft het 24 uur in een afgesloten doos gelegen met zaagsel dat goed vochtig gemaakt was met zout, ammoniak en azijn..
Als het warmer was ging het wel sneller.
Het resultaat is absoluut onvoorspelbaar.. soms zit er ook meer rood in. Dit was met eiken-krullen.. met vuren-spaantjes of vulling voor een konijnenhok krijg je een nog weer ander effect..
Als je inzoomt op de foto zie je het enorme detail..

Kees
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door hannesie »

Het is dus enigszins vergelijkbaar met Raku bakken met aardewerk, ook onvoorspelbaar, wel ontzettend mooi kunnen dan de effecten zijn door inderdaad de onvoorspelbare reacties.
Het zal dan persoonlijk zijn wat je mooi vindt, maar ik kan het zeker waarderen.
raku.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Woord klok

Bericht door Pjotr »

audiomanics schreef:
Bert61 schreef:
Net of het 100 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen
Nu heeft het 24 uur in een afgesloten doos gelegen met zaagsel dat goed vochtig gemaakt was met zout, ammoniak en azijn..
Als het warmer was ging het wel sneller.
Het resultaat is absoluut onvoorspelbaar.. soms zit er ook meer rood in. Dit was met eiken-krullen.. met vuren-spaantjes of vulling voor een konijnenhok krijg je een nog weer ander effect..
Als je inzoomt op de foto zie je het enorme detail..

Kees
Leuk Kees! Mooi geworden \:D/

B.t.w. De vader van een kennis heeft deze techniek veel gebruikt als beeldend kunstenaar. Ook met zinken plaat. Hij is niet oud geworden. Die metaalverbindingen zijn niet echt gezond geweest. Dat Raku bakken lijkt mij dan toch minder ongezond :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door hannesie »

Dat Raku doe je ook nog wel eens onder de grond, is een oven die duidelijk anders werkt in de meeste gevallen.
Maar ook wel door de chemische reactie dan effecten oplevert.
eee.JPG
edit: https://www.silexshop.nl/raku-stoken
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Nice, dat front zo! Is het oppervlak van het messing glad gebleven, of wordt het ruwer? En heb je dan nog kans dat er schilfertjes afvallen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Het wordt iets ruwer. Na het chemisch proces moet je de plaat afspoelen en met een kwast de resten houtmolm er af vegen.. laten drogen en dan een dun laagje (spuit)lak er over.. er valt dan niets meer af..
Kees
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Woord klok

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Dat Raku doe je ook nog wel eens onder de grond, is een oven die duidelijk anders werkt in de meeste gevallen.
Maar ook wel door de chemische reactie dan effecten oplevert.
eee.JPG

edit: https://www.silexshop.nl/raku-stoken
Mijn vrouw heeft het destijds op de academie gedaan. Het is een kwestie van snel hoog/heet bakken en dan snel afkoelen. Daardoor "springen" er a.h.w. barsten in het werkstuk. Daar komen voor zover zij weet geen chemicaliën aan te pas. Wel gaat dit het beste met z.g.n. Chamotte klei. Dat is klei met reeds gebakken en daarna gemalen stukjes klei er doorheen vermengd. Die stukjes fungeren dan als "scheurkernen". Wat je daarna met glazuur allemaal kunt doen is eigenlijk een ander verhaal. Maar goed pottenbakken is volgens mij niet helemaal Kees zijn stiel :mrgreen:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Barry2001 schreef:
Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
Dat komt mooi uit, want ik gebruik hetzelfde lettertype als de Biegert & Funk klokken (die hele dure dus..)
https://www.misterdesign.nl/biegert-fun ... gLsMvD_BwE

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Pjotr schreef:
Maar goed pottenbakken is volgens mij niet helemaal Kees zijn stiel :mrgreen:
Ik kan er wel eens een potje van bakken :? Maar wie niets fout doet, doet meestal niets...

Kees
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door hannesie »

Welk formaat heeft deze klok nu, ik probeer het in te schatten op 20x20 cm...?

Edit, het staat er 50x 50 cm.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door audiomanics »

Ja, dus met eiken lijst 508 x 508 x 31mm … Kan ook klein:
Clip0003.jpg
Of ik daar mijn huidige horloge op zou inruilen?? denk het niet..

Kees
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Woord klok

Bericht door Barry2001 »

audiomanics schreef:
Barry2001 schreef:
Ok. Blijft wel (omdat je in een plaat freest) dat je bij letters met een 'eilandje' in de letter, zoals, A, D, etc een opening moet houden. Maar het effect, fraai.
Dat komt mooi uit, want ik gebruik hetzelfde lettertype als de Biegert & Funk klokken (die hele dure dus..)
https://www.misterdesign.nl/biegert-fun ... gLsMvD_BwE

Kees
Dat is de 1m80 uitvoering :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”