Compacte buizenversterker CTA 4.0

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

input+APL.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Eerst even een woord van Dank en een goeie morgen gewenst :D
Ik denk dat ik dat gisteravond ook zo gedaan heb. O:)
Maar was er niet echt 100% zeker van Het was voor mij wat ondoorzichtig met lettertjes in spiegel en 36Volt erbij
En dan gaat bij mij het licht uit ben gewoon onzeker dan :-s
Wellicht dat je die printjes ook in een vorig project gebruikt hebt
Dank voor je uitleg Willy
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Zeer rustige ochtend tot 13:00 uur gewacht op een pakje met GLS bezorgtijden tusen 10 en 1800 uur
Was nauwelijks bezig tot Mn zwager belde dat zn cirkelzaag er mee gestopt was
En dat moest gisteren al klaar zijn :lol: de over temperatuur beveiliging was kapot en die er tussen uit gehaald
En de Koolborstels eruit gehaald Die stonden te vonken hoop in prop zaagsel in die houder
En de opdracht aan Mn zwager dat hij nieuwe borstels moet bestellen , ik was meteen gesloopt voor de rest van de middag en nog eigenlijk .
Maar vanavond de Input schakeling gefixeerd 2 x 100 ohm weerstanden vervangen Die zagen er nogal donker uit
Kabeltje zoals Willy hier boven beschreven heeft bedraad
En Yes alle 3 functie,s geven een kleurtje Rood Oranje Groen
Dus dat is opgelost :yeah:
Tweede wat ik merkte was dat de feedback links niet groen instelbaar was
Blijkt dat ik er een verkeerde instelpotmeter heb geplaatst
Hoe ik aan dat ding komt 8-[ 500 ohm :-s
Gelukkig die van de vorige print niet weg gegooid en die erin gezet
Morgen veder we zijn op de goede weg :bakkie: :relax:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Ik heb een antwoord gekrgen van China betreffende geleverde 5K UGT's die wij na meting bestempelden als zijnde 4K:
You have a new message from AliExpress supplier EXQUIS HIFI.
EXQUIS HIFI: Hello Willy,
we just got the reply from manufacture,

and they explain for the different iront plate, have different :“magnetic flux”,The smaller the thickness has larger for magnetic flux,
so need to multiply the different coefficient to calculate,


0.5mm iront plate (need x 0.9-1.2 coefficient),
Z11(0.35mm)iront plate (x 1.25), used iron plate
0.23mm iront plate (x1.35-1.5)
0.17mm iront plate (x 1.5- 1.7),

this transformer us z11 is 0.35 mm iront plate, so need x1.25 in calculate,

they confirm they tested this 5k tranformer with 220v input condition,and get 9.8v,
so (220/9.8v)² x 8 *1.25 =5k

If you have any question , please do not hesitate to recontact us,

we will try our best to resolve this question with you,
Best regards
Als dat klopt hebben wij dus toch 5K UGT's.
Heren specialisten, klopt dit verhaal? :?:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Anne Willy
Terugkoppel circuit links is nu ook instelbaar O:)
Beide kanalen zijn gelijk wat Terugkoppeling betreft Ook prima O:)
Signaal ( blok 1V PP ) aangesloten op de J2
Ik krijg de overschoot niet helemaal weg geregeld :(
Is daar nog iets aan te verbeteren Anne. :?: :?:
Meer terug koppeling met de 200K pot meter is er niet
Hier een plaatje ander kanaal is hetzelfde overigens
99A1BB9B-2530-4FAE-B004-53F47D7D4443.jpeg
Tweede blok is met Toonregeling er tussen en alles zo gezet dat de blok optimaal is
9CF2B331-708A-4DD8-BDE4-121624AF7358.jpeg
Dat is ook ongeveer in het midden de treble op ca 40 %
De 1 kHz Sinus is via de ingang achterop dus met toonregeling enz zoals de blok het mooiste was
En geeft 9.7 volt RMS is 11.5 Watt over 8 ohm met 2VPP in
Die gevoeligheid is netjes zo O:)
Met zelfde nivo met 30 kHz is 6.9 Volt RMS is 6 Watt
Bij 30 hz moest ik terug van wege flattopping 9.6 Volt is 11.5 Watt
Bij 20 hz is de sinus behoorlijk vervormd
0E46EFE8-BEC9-470E-941B-B97F61748608.jpeg
en moet ik terug naar 1Volt PP en over 8 ohm heb ik dan 5.7 volt is 4 Watt
Ik zal de metingen nog eens over doen met alleen de eindversterker in werking dus signaal op J2 inkoppelen
Bijlagen
B0F6410B-E451-44CE-A8A4-43CDB55EAC8D.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Dat wil tenminste zeggen dat alles snor zit :-)
De blok voldoet volgens mij ook ondanks heeeel lichte overshoot.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

De eind versterker is rechter dan die Voortrap met toon regeling Althans dat idee heb ik Willy
Vanavond zal ik dat eens proberen te bekijken :dank:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Dat is ook de reden waarom je de nauwkeurige metingen alleen moogt uitvoeren NA de toonregeling. De toonregeling kan je niet of nauwelijks perfect op vlak instellen. Uiteindelijk dient die enkel om de klankkleur te beïnvloeden naar persoonlijke voorkeur.
De karakteristieken moeten nauwkeurig zijn en doe je maar 1x, maar dan moet je dat steeds na de toonregeling doen.
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

@Anne, mtb

Heb je mijn bericht hierboven gelezen betreffende het bepalen vd Raa van een UGT op basis van prim. / sec. spanning?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Ik heb Anne een pb gedaan daar krijg ik ook geen antwoord op
Misschien is hij wel ziek het ging de laatste tijd niet zo geweldig
Hoop toch spoedig iets van hem te horen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Dit is het plaatje van een blok op 1khz Daar zie je een kriebeltje over de blok
Ik heb dat nog noot gezien bij Mn vorige versterkers Anne Willy
Met de potmeter dicht hoor ik uit de koptelefoon 50 hz brom niet hard maar goed hoorbaar
Ben al kabeltjes aan verleggen maar geen effect zichtbaar
E0D6AF4B-12C0-4862-B137-98647D2EFBC1.jpeg
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door mtb »

Beste Bert, het heeft weinig zin om te gaan meten, als je nog een aardingsprobleem hebt!
Over de 100Ω-weerstand of de brug mag maar een paar tienden Volt staan!
Dus alle aarde-aansluitingen nameten met een wisselspanningsmeter en aanpassen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

mtb schreef:
Beste Bert, het heeft weinig zin om te gaan meten, als je nog een aardingsprobleem hebt!
Over de 100Ω-weerstand of de brug mag maar een paar tienden Volt staan!
Dus alle aarde-aansluitingen nameten met een wisselspanningsmeter en aanpassen.
Hoi :P MTB
Waar zijn jullie toch Anne zie ik ook nergens meer :(
Maar dit rimpeltje is een aardprobleem , Dat wist ik niet Dan weet ik waar ik moet zoeken
Bedankt voor de info :goedzo:
Willy heeft ook nog een vraag aan je gesteld een boven die van mij
Zou je daar ook even naar kunnen kijken O:)
Alvast bedankt
:dank:
Berrrrrt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
Bijlagen
130A1EB1-45C0-4AFB-B839-B36EED99C80A.jpeg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door sevenup »

Worden niet geselecteerde inputs afgesloten met een weerstand? (iets van 10K of zo) Dit scheelt vaak veel overspraak in het ingangscircuit.
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Bert61 schreef:
De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom.
Als je met die 100 ohm nog lichte brom hoort kan je eventueel die weerstand nog verkleinen.
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Dat is mij bekend, bij hoog volume toch. Ik heb daar nooit iets speciaal voor gedaan vermits mij dat nog nooit gehinderd heeft. Ofwel kies je het ene kanaal of een ander, maar als je een aangesloten kanaal selecteert zal je er niks van merken.
Als je het echt perfect wil kan je eventueel de suggestie van "sevenup" toepassen.

Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
De LEDS van de APL moeten bij stijgend volume van groen naar oranje en naar rood gaan, wat jij aan de hand hebt kan vanalles zijn maar ik denk in de eerste plaats ergens een sluiting of kapotte LED.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Bert61 schreef:
De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom.
Als je met die 100 ohm nog lichte brom hoort kan je eventueel die weerstand nog verkleinen.
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Dat is mij bekend, bij hoog volume toch. Ik heb daar nooit iets speciaal voor gedaan vermits mij dat nog nooit gehinderd heeft. Ofwel kies je het ene kanaal of een ander, maar als je een aangesloten kanaal selecteert zal je er niks van merken.
Als je het echt perfect wil kan je eventueel de suggestie van "sevenup" toepassen.

Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
De LEDS van de APL moeten bij stijgend volume van groen naar oranje en naar rood gaan, wat jij aan de hand hebt kan vanalles zijn maar ik denk in de eerste plaats ergens een sluiting of kapotte LED.
Zal vanmiddag die 100 ohm weerstand eens kleiner maken , kijken of dat helpt

Duidelijk betreffende de overspraak !
Of dat het ook tussen links en rechts is ben ik nu ook bezorgd om dat ga ik uit testen :think:
Ook wat betreft APL print mogelijk dat ik met abusievelijk aansluiten wat opgeblazen hebt
Hoop niet dat het de LED is dan moet ik weer bestellen of in de auto een led kopen :-s
Bedankt Willy
Jij nog iets van Anne vernomen , maak me wat zorgen :(
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Wat Anne betreft heb ik eens gekeken bij zijn profiel, het laatste dat hij gepost heeft dateert van 16 febr., lijkt niet goed dus, hij post normaal haast elke dag. Hopelijk is het niet te erg :(
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Wat Anne betreft heb ik eens gekeken bij zijn profiel, het laatste dat hij gepost heeft dateert van 16 febr., lijkt niet goed dus, hij post normaal haast elke dag. Hopelijk is het niet te erg :(
Ja dat heb ik ook nagezien ik heb hem zelfs een pb gedaan twee drie dagen geleden is nog niet bekeken staat nog steeds in postvak uit
Ik hoop dat het maar van tijdelijke aard is
Zijn aanwezigheid is een echte aanwinst , ik leun misschien wel teveel op hem , maar vind het erg fijn zoals hij me dingen duidelijk maakt en ontwerpt

:-s hoop dat hij snel er weer is
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Niet belangrijk maar de APL print werkt weer het eilandje aan een van de pootjes kwam los met desolderen
Dus snelgevonden
En de Diode nu wat verder erin geprikt en draadje aan de LED gesoldeerd
De brom en beetje ruis blijft gelijk al trek ik de stekker Input Signaal los op de Grote print los
Dus de brom wordt opgepikt op de Amp print.
Willy de gnd welke naar de LEDs gaat op APL print aansluiting L-0-R drie aders komen recht van LS aansluiting
Dus die 0 komt niet van rechtstreeks af de kroonsteen Amp print
Denk niet dat het er toe doet
Maar ik laat het toch even weten voor alle duidelijkheid :D
Vanavond verder nu plat
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Dat de gnd van de LS komt maakt geen enkel verschil.
Goed dat je probleem met de APL zo snel opgelost is :-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Dat de gnd van de LS komt maakt geen enkel verschil.
Goed dat je probleem met de APL zo snel opgelost is :-)
Dat van die 0 op de LS naar APL lijkt mij ook niet
En ja dat was snel gevonden dat eilandje :D
Mag ook wel eens mee zitten :lol:
Maar dat brommetje hoor jij dat niet Willy ik heb het nog niet op speakers getest
ik heb een dummy van 4-8 0hm met een koptelefoon aansluiting na een verzwakker
Maar die is wat te krap voor 32 ohm hoofdtelefoon.
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

neen geen ruis of brom en daarvoor heb ik letterlijk mijn oor tegen de box gehouden ;-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
neen geen ruis of brom en daarvoor heb ik letterlijk mijn oor tegen de box gehouden ;-)
Nou dan kan mijn kast nog niet dicht , wat vreemd is De brom hoor ik ook zonder de kabeltjes naar de Input
Dus de kale Amp print pikt 50Hz brom op, en bij jou niet , Wat kan dat dan zijn :think:
Verder werkt alles nu zoals bedoelt is
En het is 50 hz Geen 100 hz :!:
De 100 ohm weerstand halveren maakt totaal niks uit
Gecontroleerd door hem aan een kant vast gesoldeerd en de andere kant van de weerstand met een punt tang kontakt laten maken.
Zal morgen eens met 0 ohm proberen
Heb jij de brom ook niet gehoord met de kast open of is die nog niet af Willy :?:

Ik kan die kap ook aarden , als dat helpt
Dan is hij langs boven HF 50hz nou ja HF :sure: dicht.

Kunnen de 220 volt draden naar de schakelaar soms de boosdoener zijn :!:
Die ringkern straalt nagenoeg niet en dat piep klein trafootje op de Voeding print geloof ik ook niet in
Als hij bij jou in de kast niet bromt is dat op zn minst vreemd Misschien 8-[ vieze stroom hier :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

sevenup schreef:
Worden niet geselecteerde inputs afgesloten met een weerstand? (iets van 10K of zo) Dit scheelt vaak veel overspraak in het ingangscircuit.
Verdorie helemaal jouw reactie niet gezien
Excuus Sevenup :oops:
Plaats reactie