Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Eerst even een woord van Dank en een goeie morgen gewenst
Ik denk dat ik dat gisteravond ook zo gedaan heb.
Maar was er niet echt 100% zeker van Het was voor mij wat ondoorzichtig met lettertjes in spiegel en 36Volt erbij
En dan gaat bij mij het licht uit ben gewoon onzeker dan
Wellicht dat je die printjes ook in een vorig project gebruikt hebt
Dank voor je uitleg Willy
Ik denk dat ik dat gisteravond ook zo gedaan heb.
Maar was er niet echt 100% zeker van Het was voor mij wat ondoorzichtig met lettertjes in spiegel en 36Volt erbij
En dan gaat bij mij het licht uit ben gewoon onzeker dan
Wellicht dat je die printjes ook in een vorig project gebruikt hebt
Dank voor je uitleg Willy
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zeer rustige ochtend tot 13:00 uur gewacht op een pakje met GLS bezorgtijden tusen 10 en 1800 uur
Was nauwelijks bezig tot Mn zwager belde dat zn cirkelzaag er mee gestopt was
En dat moest gisteren al klaar zijn
de over temperatuur beveiliging was kapot en die er tussen uit gehaald
En de Koolborstels eruit gehaald Die stonden te vonken hoop in prop zaagsel in die houder
En de opdracht aan Mn zwager dat hij nieuwe borstels moet bestellen , ik was meteen gesloopt voor de rest van de middag en nog eigenlijk .
Maar vanavond de Input schakeling gefixeerd 2 x 100 ohm weerstanden vervangen Die zagen er nogal donker uit
Kabeltje zoals Willy hier boven beschreven heeft bedraad
En Yes alle 3 functie,s geven een kleurtje Rood Oranje Groen
Dus dat is opgelost
Tweede wat ik merkte was dat de feedback links niet groen instelbaar was
Blijkt dat ik er een verkeerde instelpotmeter heb geplaatst
Hoe ik aan dat ding komt
500 ohm
Gelukkig die van de vorige print niet weg gegooid en die erin gezet
Morgen veder we zijn op de goede weg

Was nauwelijks bezig tot Mn zwager belde dat zn cirkelzaag er mee gestopt was
En dat moest gisteren al klaar zijn
En de Koolborstels eruit gehaald Die stonden te vonken hoop in prop zaagsel in die houder
En de opdracht aan Mn zwager dat hij nieuwe borstels moet bestellen , ik was meteen gesloopt voor de rest van de middag en nog eigenlijk .
Maar vanavond de Input schakeling gefixeerd 2 x 100 ohm weerstanden vervangen Die zagen er nogal donker uit
Kabeltje zoals Willy hier boven beschreven heeft bedraad
En Yes alle 3 functie,s geven een kleurtje Rood Oranje Groen
Dus dat is opgelost
Tweede wat ik merkte was dat de feedback links niet groen instelbaar was
Blijkt dat ik er een verkeerde instelpotmeter heb geplaatst
Hoe ik aan dat ding komt
Gelukkig die van de vorige print niet weg gegooid en die erin gezet
Morgen veder we zijn op de goede weg
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik heb een antwoord gekrgen van China betreffende geleverde 5K UGT's die wij na meting bestempelden als zijnde 4K:
Heren specialisten, klopt dit verhaal?
Als dat klopt hebben wij dus toch 5K UGT's.You have a new message from AliExpress supplier EXQUIS HIFI.
EXQUIS HIFI: Hello Willy,
we just got the reply from manufacture,
and they explain for the different iront plate, have different :“magnetic flux”,The smaller the thickness has larger for magnetic flux,
so need to multiply the different coefficient to calculate,
0.5mm iront plate (need x 0.9-1.2 coefficient),
Z11(0.35mm)iront plate (x 1.25), used iron plate
0.23mm iront plate (x1.35-1.5)
0.17mm iront plate (x 1.5- 1.7),
this transformer us z11 is 0.35 mm iront plate, so need x1.25 in calculate,
they confirm they tested this 5k tranformer with 220v input condition,and get 9.8v,
so (220/9.8v)² x 8 *1.25 =5k
If you have any question , please do not hesitate to recontact us,
we will try our best to resolve this question with you,
Best regards
Heren specialisten, klopt dit verhaal?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Anne Willy
Terugkoppel circuit links is nu ook instelbaar
Beide kanalen zijn gelijk wat Terugkoppeling betreft Ook prima
Signaal ( blok 1V PP ) aangesloten op de J2
Ik krijg de overschoot niet helemaal weg geregeld
Is daar nog iets aan te verbeteren Anne.
Meer terug koppeling met de 200K pot meter is er niet
Hier een plaatje ander kanaal is hetzelfde overigens Tweede blok is met Toonregeling er tussen en alles zo gezet dat de blok optimaal is Dat is ook ongeveer in het midden de treble op ca 40 %
De 1 kHz Sinus is via de ingang achterop dus met toonregeling enz zoals de blok het mooiste was
En geeft 9.7 volt RMS is 11.5 Watt over 8 ohm met 2VPP in
Die gevoeligheid is netjes zo
Met zelfde nivo met 30 kHz is 6.9 Volt RMS is 6 Watt
Bij 30 hz moest ik terug van wege flattopping 9.6 Volt is 11.5 Watt
Bij 20 hz is de sinus behoorlijk vervormd en moet ik terug naar 1Volt PP en over 8 ohm heb ik dan 5.7 volt is 4 Watt
Ik zal de metingen nog eens over doen met alleen de eindversterker in werking dus signaal op J2 inkoppelen
Terugkoppel circuit links is nu ook instelbaar
Beide kanalen zijn gelijk wat Terugkoppeling betreft Ook prima
Signaal ( blok 1V PP ) aangesloten op de J2
Ik krijg de overschoot niet helemaal weg geregeld
Is daar nog iets aan te verbeteren Anne.
Meer terug koppeling met de 200K pot meter is er niet
Hier een plaatje ander kanaal is hetzelfde overigens Tweede blok is met Toonregeling er tussen en alles zo gezet dat de blok optimaal is Dat is ook ongeveer in het midden de treble op ca 40 %
De 1 kHz Sinus is via de ingang achterop dus met toonregeling enz zoals de blok het mooiste was
En geeft 9.7 volt RMS is 11.5 Watt over 8 ohm met 2VPP in
Die gevoeligheid is netjes zo
Met zelfde nivo met 30 kHz is 6.9 Volt RMS is 6 Watt
Bij 30 hz moest ik terug van wege flattopping 9.6 Volt is 11.5 Watt
Bij 20 hz is de sinus behoorlijk vervormd en moet ik terug naar 1Volt PP en over 8 ohm heb ik dan 5.7 volt is 4 Watt
Ik zal de metingen nog eens over doen met alleen de eindversterker in werking dus signaal op J2 inkoppelen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat wil tenminste zeggen dat alles snor zit 
De blok voldoet volgens mij ook ondanks heeeel lichte overshoot.
De blok voldoet volgens mij ook ondanks heeeel lichte overshoot.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
De eind versterker is rechter dan die Voortrap met toon regeling Althans dat idee heb ik Willy
Vanavond zal ik dat eens proberen te bekijken
Vanavond zal ik dat eens proberen te bekijken
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat is ook de reden waarom je de nauwkeurige metingen alleen moogt uitvoeren NA de toonregeling. De toonregeling kan je niet of nauwelijks perfect op vlak instellen. Uiteindelijk dient die enkel om de klankkleur te beïnvloeden naar persoonlijke voorkeur.
De karakteristieken moeten nauwkeurig zijn en doe je maar 1x, maar dan moet je dat steeds na de toonregeling doen.
De karakteristieken moeten nauwkeurig zijn en doe je maar 1x, maar dan moet je dat steeds na de toonregeling doen.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
@Anne, mtb
Heb je mijn bericht hierboven gelezen betreffende het bepalen vd Raa van een UGT op basis van prim. / sec. spanning?
Heb je mijn bericht hierboven gelezen betreffende het bepalen vd Raa van een UGT op basis van prim. / sec. spanning?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik heb Anne een pb gedaan daar krijg ik ook geen antwoord op
Misschien is hij wel ziek het ging de laatste tijd niet zo geweldig
Hoop toch spoedig iets van hem te horen
Misschien is hij wel ziek het ging de laatste tijd niet zo geweldig
Hoop toch spoedig iets van hem te horen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dit is het plaatje van een blok op 1khz Daar zie je een kriebeltje over de blok
Ik heb dat nog noot gezien bij Mn vorige versterkers Anne Willy
Met de potmeter dicht hoor ik uit de koptelefoon 50 hz brom niet hard maar goed hoorbaar
Ben al kabeltjes aan verleggen maar geen effect zichtbaar
Ik heb dat nog noot gezien bij Mn vorige versterkers Anne Willy
Met de potmeter dicht hoor ik uit de koptelefoon 50 hz brom niet hard maar goed hoorbaar
Ben al kabeltjes aan verleggen maar geen effect zichtbaar
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Beste Bert, het heeft weinig zin om te gaan meten, als je nog een aardingsprobleem hebt!
Over de 100Ω-weerstand of de brug mag maar een paar tienden Volt staan!
Dus alle aarde-aansluitingen nameten met een wisselspanningsmeter en aanpassen.
Over de 100Ω-weerstand of de brug mag maar een paar tienden Volt staan!
Dus alle aarde-aansluitingen nameten met een wisselspanningsmeter en aanpassen.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoimtb schreef:Beste Bert, het heeft weinig zin om te gaan meten, als je nog een aardingsprobleem hebt!
Over de 100Ω-weerstand of de brug mag maar een paar tienden Volt staan!
Dus alle aarde-aansluitingen nameten met een wisselspanningsmeter en aanpassen.
Waar zijn jullie toch Anne zie ik ook nergens meer
Maar dit rimpeltje is een aardprobleem , Dat wist ik niet Dan weet ik waar ik moet zoeken
Bedankt voor de info
Willy heeft ook nog een vraag aan je gesteld een boven die van mij
Zou je daar ook even naar kunnen kijken
Alvast bedankt
Berrrrrt
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Worden niet geselecteerde inputs afgesloten met een weerstand? (iets van 10K of zo) Dit scheelt vaak veel overspraak in het ingangscircuit.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
De LEDS van de APL moeten bij stijgend volume van groen naar oranje en naar rood gaan, wat jij aan de hand hebt kan vanalles zijn maar ik denk in de eerste plaats ergens een sluiting of kapotte LED.Bert61 schreef:De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom.
Als je met die 100 ohm nog lichte brom hoort kan je eventueel die weerstand nog verkleinen.
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Dat is mij bekend, bij hoog volume toch. Ik heb daar nooit iets speciaal voor gedaan vermits mij dat nog nooit gehinderd heeft. Ofwel kies je het ene kanaal of een ander, maar als je een aangesloten kanaal selecteert zal je er niks van merken.
Als je het echt perfect wil kan je eventueel de suggestie van "sevenup" toepassen.
Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zal vanmiddag die 100 ohm weerstand eens kleiner maken , kijken of dat helptWilly_61 schreef:De LEDS van de APL moeten bij stijgend volume van groen naar oranje en naar rood gaan, wat jij aan de hand hebt kan vanalles zijn maar ik denk in de eerste plaats ergens een sluiting of kapotte LED.Bert61 schreef:De kabels wat ontbundeld en die 100 ohm R5 in de voeding erin gesoldeerd
Dat kriebeltje op het signaal is weg
Nu de brom is er nog steeds ook als ik de volume open draai hoor ik zachtjes een brom.
Als je met die 100 ohm nog lichte brom hoort kan je eventueel die weerstand nog verkleinen.
Ook heb ik overspraak van ongebruikte naar een gebruikte ingang
Dat is mij bekend, bij hoog volume toch. Ik heb daar nooit iets speciaal voor gedaan vermits mij dat nog nooit gehinderd heeft. Ofwel kies je het ene kanaal of een ander, maar als je een aangesloten kanaal selecteert zal je er niks van merken.
Als je het echt perfect wil kan je eventueel de suggestie van "sevenup" toepassen.
Ter verduidelijking
Ik zet 1 volt PP 1000hz op aux ingang welke niet is geselecteerd !
Dan luister ik op CD of Tuner ingang Dan hoor ik duidelijk die 1 kHz
De output die ik heb is ca 12 Watt
Ik zou niet weten wat ik aan die 2 dingen kan doen
Maar er is nog een ding dat echt fout gaat
De APL
Tot ca 2,5 VPP zijn beide Leds groen
Maak ik meer power dan wordt een led Rood ( zo hoort het )
Maar De andere wordt dan eerst minder fel groen en wordt dan weer Fel Groen maar niet Rood
Duidelijk betreffende de overspraak !
Of dat het ook tussen links en rechts is ben ik nu ook bezorgd om dat ga ik uit testen
Ook wat betreft APL print mogelijk dat ik met abusievelijk aansluiten wat opgeblazen hebt
Hoop niet dat het de LED is dan moet ik weer bestellen of in de auto een led kopen
Bedankt Willy
Jij nog iets van Anne vernomen , maak me wat zorgen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Wat Anne betreft heb ik eens gekeken bij zijn profiel, het laatste dat hij gepost heeft dateert van 16 febr., lijkt niet goed dus, hij post normaal haast elke dag. Hopelijk is het niet te erg 
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ja dat heb ik ook nagezien ik heb hem zelfs een pb gedaan twee drie dagen geleden is nog niet bekeken staat nog steeds in postvak uitWilly_61 schreef:Wat Anne betreft heb ik eens gekeken bij zijn profiel, het laatste dat hij gepost heeft dateert van 16 febr., lijkt niet goed dus, hij post normaal haast elke dag. Hopelijk is het niet te erg
Ik hoop dat het maar van tijdelijke aard is
Zijn aanwezigheid is een echte aanwinst , ik leun misschien wel teveel op hem , maar vind het erg fijn zoals hij me dingen duidelijk maakt en ontwerpt
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Niet belangrijk maar de APL print werkt weer het eilandje aan een van de pootjes kwam los met desolderen
Dus snelgevonden
En de Diode nu wat verder erin geprikt en draadje aan de LED gesoldeerd
De brom en beetje ruis blijft gelijk al trek ik de stekker Input Signaal los op de Grote print los
Dus de brom wordt opgepikt op de Amp print.
Willy de gnd welke naar de LEDs gaat op APL print aansluiting L-0-R drie aders komen recht van LS aansluiting
Dus die 0 komt niet van rechtstreeks af de kroonsteen Amp print
Denk niet dat het er toe doet
Maar ik laat het toch even weten voor alle duidelijkheid
Vanavond verder nu plat
Dus snelgevonden
En de Diode nu wat verder erin geprikt en draadje aan de LED gesoldeerd
De brom en beetje ruis blijft gelijk al trek ik de stekker Input Signaal los op de Grote print los
Dus de brom wordt opgepikt op de Amp print.
Willy de gnd welke naar de LEDs gaat op APL print aansluiting L-0-R drie aders komen recht van LS aansluiting
Dus die 0 komt niet van rechtstreeks af de kroonsteen Amp print
Denk niet dat het er toe doet
Maar ik laat het toch even weten voor alle duidelijkheid
Vanavond verder nu plat
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat de gnd van de LS komt maakt geen enkel verschil.
Goed dat je probleem met de APL zo snel opgelost is
Goed dat je probleem met de APL zo snel opgelost is
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat van die 0 op de LS naar APL lijkt mij ook nietWilly_61 schreef:Dat de gnd van de LS komt maakt geen enkel verschil.
Goed dat je probleem met de APL zo snel opgelost is
En ja dat was snel gevonden dat eilandje
Mag ook wel eens mee zitten
Maar dat brommetje hoor jij dat niet Willy ik heb het nog niet op speakers getest
ik heb een dummy van 4-8 0hm met een koptelefoon aansluiting na een verzwakker
Maar die is wat te krap voor 32 ohm hoofdtelefoon.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
neen geen ruis of brom en daarvoor heb ik letterlijk mijn oor tegen de box gehouden 
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nou dan kan mijn kast nog niet dicht , wat vreemd is De brom hoor ik ook zonder de kabeltjes naar de InputWilly_61 schreef:neen geen ruis of brom en daarvoor heb ik letterlijk mijn oor tegen de box gehouden
Dus de kale Amp print pikt 50Hz brom op, en bij jou niet , Wat kan dat dan zijn
Verder werkt alles nu zoals bedoelt is
En het is 50 hz Geen 100 hz
De 100 ohm weerstand halveren maakt totaal niks uit
Gecontroleerd door hem aan een kant vast gesoldeerd en de andere kant van de weerstand met een punt tang kontakt laten maken.
Zal morgen eens met 0 ohm proberen
Heb jij de brom ook niet gehoord met de kast open of is die nog niet af Willy
Ik kan die kap ook aarden , als dat helpt
Dan is hij langs boven HF 50hz nou ja HF
Kunnen de 220 volt draden naar de schakelaar soms de boosdoener zijn
Die ringkern straalt nagenoeg niet en dat piep klein trafootje op de Voeding print geloof ik ook niet in
Als hij bij jou in de kast niet bromt is dat op zn minst vreemd Misschien
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Verdorie helemaal jouw reactie niet geziensevenup schreef:Worden niet geselecteerde inputs afgesloten met een weerstand? (iets van 10K of zo) Dit scheelt vaak veel overspraak in het ingangscircuit.
Excuus Sevenup
