Absoluut, wat een speakerShadow schreef:Ik vind die Refmon nog steeds een ijzersterk ontwerp, Jan neemt die van hem ook nog wel eens mee naar luisterdagen, maar die hoeft zich nergens voor te schamen
Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Toevallig ook al een paar dagen bezig met de Refmon. Nieuwe filterbakjes aan het maken. Het is ook de veroorzaker van de grote verandering hier.
Even nieuwe caps en een paar weerstandjes halen om het filter iets netter te maken. Dat bezoek heeft dus grote gevolgen veroorzaakt
Als het meezit met de verkoop van de Vertigo dan kan ik binnenkort al voor een deel aan de slag met de Faktum
Even nieuwe caps en een paar weerstandjes halen om het filter iets netter te maken. Dat bezoek heeft dus grote gevolgen veroorzaakt
Als het meezit met de verkoop van de Vertigo dan kan ik binnenkort al voor een deel aan de slag met de Faktum
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Die grote spoel lijkt wel van gevlochten draad, is daar een reden voor?
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Ik heb de refmon 2de hands gekocht (en opgeknapt/ gerestaureerd ) met deze Tritec spoel. Waarom deze niet om de bekende plastic haspel zit weet ik ook niet.Shadow schreef:Die grote spoel lijkt wel van gevlochten draad, is daar een reden voor?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Dit was nog uit ca 2000, toen het nog tri-tec heette. inmiddels is het tri-term en zie ik ze alleen nog door zelfbouwaudio zaken als hoogwaardige spoel ingezet worden. Destijds was tri-tec en Audyn Cap Plus en tinfolie het antwoord op elke upgrade 
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Die Tritec spoelen zijn gewikkeld van backlackdraad. Dat is gecoat met een hittegevoelig polymeer en wordt na het wikkelen verhit, daardoor worden de wikkelingen stevig aan elkaar vast "gebakken". Dat heeft geen drager verder nodig. En volgens mij zijn ze daarna nog eens extra geïmpregneerd/gecoat met kunsthars. Waren erg fraaie spoelen maar ook prijzig. Zijn volgens mij een beetje verdrongen door de foliespoelen. De Jantzen spoelen zijn ook van dat draad gewikkeld.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
ik had tri-therm moeten schrijven, en als ik het me goed herinner was het opgebouwd uit 7 kleinere diameters om skin-effect te voorkomen. Iets met dat hogere frequenties door de rand sneller gaan en dan er een ongelijkheid komt in signaaloverdracht? Sorry als het off-topic is.
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Geen probleem dat het pff topic is. Vind het juist leuk en interessant om te lezen 
-
swingsweet
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 7:23
Re: Scan-Speak Faktum bij Speaker & Co
Frank zegt dank... Ik weet natuurlijk niet meer wanneer zich dit voor deed met de klant. Maar we hebben een set voor een klant gemodificeerd met extreem mooie componenten.... Direct viel mijn mond open na het aansluiten. Het top model uit de winkel in best mooie crossover configuratie. Maar daarnaast met het beste eat mogelijk was.... Wat een ongelooflijk verschil. Fenomenaal. Iedereen die een mooi ontwerp Wat echt tot de top behoort; Ga eens kijken naar betere crossover componenten...
