Compacte buizenversterker CTA 4.0

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

:oops: nog een fout
HTR links de LM317 IC3 wordt Bloed heet en de stroom is heel klein over de meet weerstand minder dan 0.1 volt
HTR IC2 rechts is wel goed instelbaar
De lm317 eruit gehaal en met de ohm meter vergeleken met een nieuwe en lijkt in orde dus er weer terug in gezet
De weerstanden R7 en R9 zijn alle twee 3,3 ohm zoals op schema
R12 R11 kloppen ook is 1.1 ohm ( ik meet in de schakeling ) R8 en R10 meten in de schakeling geen 82 ohm maar ca 6 ohm :think:
Ik meet niks fout zit het in de belasting :-k
Ook niet :-s beide versterkerhelften meten 27,3 ohm ( koud ) op gloei aansluiting print Amp
Opnieuw spanning erop
De spanning over de meet weerstand MP2 is eventjes 300 mVolt en zakt naar 2 tellen in rap tempo naar beneden
Dus das nie goed :think:
Spanning uit de SMPS is 54.06 volt
:shock: sodeju de spanning op de HTR aansluiting links loopt op naar 40 volt :!: :!:
Wat nu ? Stom weg onderdelen uitwisselen :-s

Ik vraag eerst jullie raad
Tis tijd ook om plat te gaan al een halfuur te laat zelfs
Hier bij nog wat fotos en schema
Bijlagen
7B9C9844-8988-4EC4-B0B0-3BB8BAA8F88F.jpeg
D3F31D79-EC6C-4D1E-9590-58CE87B855A4.jpeg
DEEB3EBF-8E84-4CAA-A15D-DCC5EA6EF7F2.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Ah!buis »

Gloeiaansluiting verwisselen en zien of de fout mee verhuist.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Doe ik straks 1800 uur OBT 8)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door hannesie »

?.?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Nee Anne
Fout blijf bij IC3 zitten
Ik ga IC2 vervangen dat is een welke ik uit de vorige print heb gesoldeerd
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Nou Anne,
Ik had beter in Mn bed kenne blijven ligge
IC2 vervangen hielp niet
Dus toch maar IC3 er voor de tweede keer er uit en toch maar een nieuwe erin
Alles er in vast gebouwd schakelaar om .......... helemaal niks :idea: :oops: snotver ik heb IC3 niet gesoldeerd
Alles weerom IC3 gesoldeerd alles er weer in Nu zit de fout bij IC2 ](*,) ](*,)
Die heeft natuurlijk die 54 volt op zn pootjes gekregen Dus weer alles om keren IC2 eruit nieuwe erin vast gebout soldeer op zn pootjes
Hehe =D> =D> =D> =D> Voor mezelf :evil:
Maar ik heb op beide gloeistroom circuits 290 ma Meer komt er niet uit , maar dat zal Mn .... roesten
Volgende doe ik morgen
Soldeer bout uit
Bijlagen
0F1A912D-C1DD-48F6-809E-C892822EFB27.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Bert61 schreef:
Nou Anne,
Ik had beter in Mn bed kenne blijven ligge
IC2 vervangen hielp niet
Dat begrijp ik dus niet, in je vorige post zeg je dat de fout bij IC3 blijft en daarom ga je IC2 vervangen ???
Dus toch maar IC3 er voor de tweede keer er uit en toch maar een nieuwe erin
Alles er in vast gebouwd schakelaar om .......... helemaal niks :idea: :oops: snotver ik heb IC3 niet gesoldeerd
Dat overkomt ook de beste wel eens ;-)
Alles weerom IC3 gesoldeerd alles er weer in Nu zit de fout bij IC2 ](*,) ](*,)
Eigenlijk zijn beide stroomregelingen onafhankelijk van mekaar, dus als er iets fout gaat bij de ene kan dat geen gevolg hebben voor de andere. Als bv. de gloeidraad van één van de buizen zou kapot gaan dan zou het IC van het 2de circuit kapot gaan? De oorzaak moet iets anders geweest zijn.
Die heeft natuurlijk die 54 volt op zn pootjes gekregen Dus weer alles om keren IC2 eruit nieuwe erin vast gebout soldeer op zn pootjes
Hehe =D> =D> =D> =D> Voor mezelf :evil:
Maar ik heb op beide gloeistroom circuits 290 ma Meer komt er niet uit , maar dat zal Mn .... roesten
Volgende doe ik morgen
Soldeer bout uit
Het is uiteraard goed dat het nu werkt maar toch 1 bedenking mss: haal de moeren eens van die bouten waarmee je IC2 en 3 hebt vastgeschroefd op de koelvinnen. Als de pootjes netjes 90° zijn geplooid zit die mooi op zijn plaats en zal zeker niet veranderen omdat er geen moer onderaan zit. het gat in de print is louter en alleen bedoeld om een te lang boutje ruimte te geven.
De versterker-aarde loopt onder IC2 door, als de laklaag van dat spoor beschadigd is kan de aarde aan de "out" van IC2 komen en dat kan vervelende gevolgen hebben.
Sorry ik dat gisteren niet kon opvolgen maar er waren Valentijn activiteiten gepland, namiddag lange natuurwandeling en ganse avond restaurant met muziek optreden. :-)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Ah!buis »

Willy_61 schreef:
De versterker-aarde loopt onder IC2 door, als de laklaag van dat spoor beschadigd is kan de aarde aan de "out" van IC2 komen en dat kan vervelende gevolgen hebben.
Nooit hopen dat de laklaag genoeg isoleerd, altijd iets tussen de koeler en de print.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Bert61 schreef:
Nou Anne,
Ik had beter in Mn bed kenne blijven ligge
IC2 vervangen hielp niet
Dat begrijp ik dus niet, in je vorige post zeg je dat de fout bij IC3 blijft en daarom ga je IC2 vervangen ???
Dus toch maar IC3 er voor de tweede keer er uit en toch maar een nieuwe erin
Alles er in vast gebouwd schakelaar om .......... helemaal niks :idea: :oops: snotver ik heb IC3 niet gesoldeerd
Dat overkomt ook de beste wel eens ;-)
Alles weerom IC3 gesoldeerd alles er weer in Nu zit de fout bij IC2 ](*,) ](*,)
Eigenlijk zijn beide stroomregelingen onafhankelijk van mekaar, dus als er iets fout gaat bij de ene kan dat geen gevolg hebben voor de andere. Als bv. de gloeidraad van één van de buizen zou kapot gaan dan zou het IC van het 2de circuit kapot gaan? De oorzaak moet iets anders geweest zijn.
Die heeft natuurlijk die 54 volt op zn pootjes gekregen Dus weer alles om keren IC2 eruit nieuwe erin vast gebout soldeer op zn pootjes
Hehe =D> =D> =D> =D> Voor mezelf :evil:
Maar ik heb op beide gloeistroom circuits 290 ma Meer komt er niet uit , maar dat zal Mn .... roesten
Volgende doe ik morgen
Soldeer bout uit
Het is uiteraard goed dat het nu werkt maar toch 1 bedenking mss: haal de moeren eens van die bouten waarmee je IC2 en 3 hebt vastgeschroefd op de koelvinnen. Als de pootjes netjes 90° zijn geplooid zit die mooi op zijn plaats en zal zeker niet veranderen omdat er geen moer onderaan zit. het gat in de print is louter en alleen bedoeld om een te lang boutje ruimte te geven.
De versterker-aarde loopt onder IC2 door, als de laklaag van dat spoor beschadigd is kan de aarde aan de "out" van IC2 komen en dat kan vervelende gevolgen hebben.
Sorry ik dat gisteren niet kon opvolgen maar er waren Valentijn activiteiten gepland, namiddag lange natuurwandeling en ganse avond restaurant met muziek optreden. :-)
Jullie beide reacties niet eerder gezien Excuus dat ik zo traag reageerde
Had er gisteravond de smoor in
Die moeren haal ik er niet af er Ik vind het niet zo fijn als een koellichaam op een LM317HV alleen aan de pootjes hangt
Bovendien zit geen aardvlak onder :think: wilde voorstellen er een isolatie ringetje eronder te doen maar is niet nodig
zie foto Willy of bedoel je de bovenkant van de print

Die schakeling met die 2 LM317HV in serie welke onafh werken snap ik niet goed
Ik heb IC2 verv omdat ik die al 3 keer in de print hag gesoldeerd en 2 keer gedesoldeerd
Dus vertrouwde hem niet echt meer
Achteraf dom Maar ik heb beide ICs eruit gehaal en zo goed mogelijk vergeleken met een nieuwe
En geen noemenswaardig verschil
Dus ik snapte er gewoon niks meer van Achteraf zittend aan tafel met een :relax: is het altijd makkelijk praten Maar hij doet het weer :yeah: :proost:
Maar ik zal vanavond kijken hoe dat met die aardvlak zit op de print bij de LM317HV
Ik heb een foto zal er wat onder het koelblokje leggen ter isolatie
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Voeding hoogspanning is 292volt
Mp1 300 volt = 292Volt
MP2 -250 volt = 235 Volt
MP3 - 200 volt = 198 Volt
MP4 MP5 175 volt = 171 hoger gaat hij niet
V3a p9 ca 170 = links 200 Volt rechts is 200 Volt Dat is niet goed :-s
V4Aa p9 = ca155 volt = links 158 volt rechts 158
Bias stromen alles netjes rond 603 milivolt
Toen was het weer genoeg voor vanmiddag :bakkie:
Bijlagen
B1BDAEA1-E404-4D84-865E-E11AB8865C50.jpeg
3FF03967-000F-4254-8D39-6CD1358F437D.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Het betreft een aarde-spoor dat bovenkant onder de koelvin doorloopt. Als dat spoor wat lak kwijt is maakt dat via de koelvin contact met de out van IC2. Als je vinnen werkelijk wil vastschroeven aan de print moet je een stukje mica steken onder de koelvin van IC2 zodat er zeker geen contact kan ontstaan.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Ah!buis »

Twee plaatsen om op te passen/nazien. Mag koelvinnen niet raken.
Anne
Bijlagen
MogSluit.jpeg
MogSluit.jpeg (59.29 KiB) 231 keer bekeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Twee plaatsen om op te passen/nazien. Mag koelvinnen niet raken.
Anne
Hoi Anne :D
De uA7924 staat te wiebelen op de pootjes met koeling erop
Maar zonder wordt hij behoorlijk warm
Ik vermoed dat het oorspronkelijk zonder koelvin bedoelt is
Die vraag zou Willy kunnen beantwoorden
kan er wel wat hotgleu tussen druppelen dan wiebelt het niet meer
Ik leg wel een siliconepadje onder koelvin IC3 LM317HV
Dan is dat opgelost Anne en Willy
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Hoe zit dat met die 200 volt p9 Anode V3a ?
Is daar een oplossing voor , de ruststroom is goed
moet er een verkeerde weerstand inzitten Anne
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Hoe zit dat met die 200 volt p9 Anode V3a ?
Is daar een oplossing voor , de ruststroom is goed
moet er een verkeerde weerstand inzitten Anne
Da's toch goed ? Zit aan MP3.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Hoe zit dat met die 200 volt p9 Anode V3a ?
Is daar een oplossing voor , de ruststroom is goed
moet er een verkeerde weerstand inzitten Anne
Da's toch goed ? Zit aan MP3.
Anne
Zou volgens meetblad van Willy 170 volt moeten zijn :-k
Je hebt gelijk Anne zit recht op die 200 volt lijn
Wellicht heeft Willy voor de 4.4 een nieuw meetblad gemaakt
Ga ff zoeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Hoe zit dat met die 200 volt p9 Anode V3a ?
Is daar een oplossing voor , de ruststroom is goed
moet er een verkeerde weerstand inzitten Anne
Da's toch goed ? Zit aan MP3.
Anne
Zou volgens meetblad van Willy 170 volt moeten zijn :-k
Je hebt gelijk Anne zit recht op die 200 volt lijn
Wellicht heeft Willy voor de 4.4 een nieuw meetblad gemaakt
Ga ff zoeken
Edit
Ik kan geen nieuw meetblad vinden van de 4.4 versie
Willy waar staat dat nieuwe meet blad ?
of moet het nog gepubliceerd worden soms :think:
Als alleen die spanning V3a p9 en V4a p9 gewijzigd hoeft te worden ben ik klaar :relax:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Twee plaatsen om op te passen/nazien. Mag koelvinnen niet raken.
Anne
Hoi Anne :D
De uA7924 staat te wiebelen op de pootjes met koeling erop
Maar zonder wordt hij behoorlijk warm
Ik vermoed dat het oorspronkelijk zonder koelvin bedoelt is
inderdaad, ik heb er ook één geplaatst omdat ik vond dat ie redelijk warm werd.
Die vraag zou Willy kunnen beantwoorden
kan er wel wat hotgleu tussen druppelen dan wiebelt het niet meer
Ik leg wel een siliconepadje onder koelvin IC3 LM317HV
Dan is dat opgelost Anne en Willy
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Bert61 schreef:
Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Da's toch goed ? Zit aan MP3.
Anne
Zou volgens meetblad van Willy 170 volt moeten zijn :-k
Je hebt gelijk Anne zit recht op die 200 volt lijn
Wellicht heeft Willy voor de 4.4 een nieuw meetblad gemaakt
Ga ff zoeken
Edit
Ik kan geen nieuw meetblad vinden van de 4.4 versie
Willy waar staat dat nieuwe meet blad ?
of moet het nog gepubliceerd worden soms :think:
Als alleen die spanning V3a p9 en V4a p9 gewijzigd hoeft te worden ben ik klaar :relax:
De spanningen staan vermeld op het schema van de 4.4 en op datzelfde schema staat dat je met P10 afregelt zodat optimaal beide meetpunten op 175 V staan, maar vermits je dan 2 dezelfde buizen zou moeten hebben volstaat het dat een vd buizen op 175V staat en als dan de andere op 165V staat maakt het niks uit, we (Anne en ik) hebben dat besproken 1 of 2 pagina's terug.

Hierover ging het:
Nog iets anders: we hebben nu een knappe automatische bias- instelling, maar wat met de instelling van de fasedraaier?
Tussen 2 buizen kan een bepaalde instelling van de trimmer bij de ene buis tot 10V verschil geven t.o.v. de andere. In hoeverre kan dat een probleem geven? Balansverschil inde vorm van grotere bovenhelft + kleinere onderhelft?
Ik stel nu 170V als hoogste spanning in, daar bij is meestal de andere ca. 165V.
Nu kan ik dat wel opvangen bij de montage door buizen wat te matchen met mekaar, maar dat is bij de auto-bias net bedoeld: niet meer nodig.

Zo afregelen dat de twee rond 175V zitten, de een er wat boven de ander eronder.Komt niet zo nauw, de eindbuizen hebben niet veel sturing nodig, moet er al ver naast zitten voordat het mis gaat.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Dankje voor je reactie :dank: Willy .
:hide: Hoop niet dat ik je erger of kritiek.heb , krijg de indruk van wel dat is niet mijn bedoeling Willy
:-s
Fijn dat de meet waarden ook in het schema staan O:)
Maar eigenljk bedoelde ik de spanning op de anode p9 V3a en V4a dat is 200 volt
Op het meetblad staat 170 volt Indien dat meetblad nog geldig is dan is dat iets wat op het meetblad gecorrigeerd moet worden
Kan het de prullenbak in ook goed hoor.
Ga morgen signaal in de versterker sturen
Vwb de aandachts punten eerder, betreffende Koelblok IC3 op aardvlak en IC1
Ik heb onder het koellichaam IC3 een siliconenpad gelegd
Bij IC1 heb ik er een stukje uit gehaald en om het op zn plek te houden een druppel hotgleu op gelegd tussen de print en koellichaam
Dus dat is opgelost O:)
Bijlagen
01FBB13E-7EAC-42A8-B9D3-95799E521832.jpeg
424AED4F-8C82-4BA1-8989-71256B0B3885.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Dat lijkt me allemaal prima zo en je ergert me helemaal niet. Met het meetblad bedoel je waarschijnlijk het stappenplan om te testen. Ik heb echter onvoldoende tijd om dat allemaal telkens opnieuw aan te passen, daarom had ik de te meten spanningen bij het schema 4.4 duidelijk vermeld.
Verder denk ik dat met mijn vorige post de de afregeling duidelijk is? Dat is de reden dat ik de laatste regels in het vet zette: dat was het antwoord van Anne hoe de spanning op de anode p9 V3a en V4a het best wordt ingesteld.
Het stappenplan blijft belangrijk voor de te volgen stappen, maar als er een andere meetwaarde zou staan, bedenk dan dat dat nog van een vorige versie was en bekijk het schema, dan heb je de meest recente en juiste waarden.
Maar ik denk wel dat het nu moet gaan vlotten.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Dat lijkt me allemaal prima zo en je ergert me helemaal niet.
gelukkig

Met het meetblad bedoel je waarschijnlijk het stappenplan om te testen.
klopt
Ik heb echter onvoldoende tijd om dat allemaal telkens opnieuw aan te passen, daarom had ik de te meten spanningen bij het schema 4.4 duidelijk vermeld.
prima mij maakt het niet uit Willy
Verder denk ik dat met mijn vorige post de de afregeling duidelijk is? Dat is de reden dat ik de laatste regels in het vet zette: dat was het antwoord van Anne hoe de spanning op de anode p9 V3a en V4a het best wordt ingesteld.
die zijn niet instelbaar ze zitten vast aan de 200 volt
Het stappenplan blijft belangrijk voor de te volgen stappen, maar als er een andere meetwaarde zou staan, bedenk dan dat dat nog van een vorige versie was en bekijk het schema, dan heb je de meest recente en juiste waarden.
Maar ik denk wel dat het nu moet gaan vlotten.
ja morgen 1 kHz op J2 en kijken wat er uit komt :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Het zit wat tegen.
Ik was zover om signaal in de versterker te sturen
En ik kwam er achter dat Mn input selectie niet werkt :shock:
Ik doe natuurlijk iets verkeerd Maar ik heb moeite om wegwijs te worden op het ingangsprintje
De 24 volt moet ergens op dat printje komen en via die schakelaar en een 620 ohm weerstand aan massa komen
Ik zal er wel aan uit komen maar op dit moment meer vragen als antwoorden :think:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door Willy_61 »

Dit was bij een -36V aansturing, het enige verschil met -24V is de weerstand aan aarde en switch.

Hier staat het vervangingsschema langs:
Bijlagen
Inputrelais aansturing -2.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Ik pieker me suf hoe dit moet zitten
Op het front zit een wisselschakelaar met midden stand
Daarvan lopen er 3 draadjes naar ingangs printje achterop linkse stekker
Die zijn genummerd met 36V. In het midden met de cijfers 2 en 3 in spiegelschrift ernaast
5B571F87-D693-4129-A325-B0A4B2C86FF0.jpeg
Maar de 24 volt komt van de stekker ernaast op de letter K in het midden
Daar zit weer een kabeltjes aan naar de APL print




Maar goed kan niet anders met drie draadjes dat er 2 moet staan
Die middelste komt vanuit
Terwijl ik dit aan het schrijven ben zie ik dat er een bericht gepost is ff kijken O:)

Ik stop er mee nu snap ik het helemaal niet meer er zit maar een relais nu op :think:
Vermoedelijk een rekenfoutje ?
Bijlagen
EDBE61A2-9F70-4E01-B70E-DC5B017C8ED9.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0

Bericht door OpaBert »

Ik voel me stom :(
Willy op het middelste pootje waar 36 volt bij staat heb ik een 24 volt negatief die 24 volt loopt onder het printje naar K van het ander stekkertje .
Dat gaat met een kabeltjes naar de APL print op front MAAR!
Die K zit daar niet in het midden Moet die 24 volt negatief naar de letter K op APL printje
Zie foto
81A80289-0022-4407-BC2A-D3DD7ADE231E.jpeg
Dan moet ik Die draden kruisen
Ik heb dat maar gedaan Met in een hand de brandspuit en in de ander het schakelaartje
Ik hoor nu relais schakelen en Mn LED van kleur veranderen in rood en groen
Middenstand geen licht uit de led :bakkie: :relax:
Plaats reactie