Willy_61 schreef:Bert61 schreef:Nou Anne,
Ik had beter in Mn bed kenne blijven ligge
IC2 vervangen hielp niet
Dat begrijp ik dus niet, in je vorige post zeg je dat de fout bij IC3 blijft en daarom ga je IC2 vervangen ???
Dus toch maar IC3 er voor de tweede keer er uit en toch maar een nieuwe erin
Alles er in vast gebouwd schakelaar om .......... helemaal niks

snotver ik heb IC3 niet gesoldeerd
Dat overkomt ook de beste wel eens 
Alles weerom IC3 gesoldeerd alles er weer in Nu zit de fout bij IC2
Eigenlijk zijn beide stroomregelingen onafhankelijk van mekaar, dus als er iets fout gaat bij de ene kan dat geen gevolg hebben voor de andere. Als bv. de gloeidraad van één van de buizen zou kapot gaan dan zou het IC van het 2de circuit kapot gaan? De oorzaak moet iets anders geweest zijn.
Die heeft natuurlijk die 54 volt op zn pootjes gekregen Dus weer alles om keren IC2 eruit nieuwe erin vast gebout soldeer op zn pootjes
Hehe

Voor mezelf
Maar ik heb op beide gloeistroom circuits 290 ma Meer komt er niet uit , maar dat zal Mn .... roesten
Volgende doe ik morgen
Soldeer bout uit
Het is uiteraard goed dat het nu werkt maar toch 1 bedenking mss: haal de moeren eens van die bouten waarmee je IC2 en 3 hebt vastgeschroefd op de koelvinnen. Als de pootjes netjes 90° zijn geplooid zit die mooi op zijn plaats en zal zeker niet veranderen omdat er geen moer onderaan zit. het gat in de print is louter en alleen bedoeld om een te lang boutje ruimte te geven.
De versterker-aarde loopt onder IC2 door, als de laklaag van dat spoor beschadigd is kan de aarde aan de "out" van IC2 komen en dat kan vervelende gevolgen hebben.
Sorry ik dat gisteren niet kon opvolgen maar er waren Valentijn activiteiten gepland, namiddag lange natuurwandeling en ganse avond restaurant met muziek optreden.

Jullie beide reacties niet eerder gezien Excuus dat ik zo traag reageerde
Had er gisteravond de smoor in
Die moeren haal ik er niet af er Ik vind het niet zo fijn als een koellichaam op een LM317HV alleen aan de pootjes hangt
Bovendien zit geen aardvlak onder

wilde voorstellen er een isolatie ringetje eronder te doen maar is niet nodig
zie foto Willy of bedoel je de bovenkant van de print
Die schakeling met die 2 LM317HV in serie welke onafh werken snap ik niet goed
Ik heb IC2 verv omdat ik die al 3 keer in de print hag gesoldeerd en 2 keer gedesoldeerd
Dus vertrouwde hem niet echt meer
Achteraf dom Maar ik heb beide ICs eruit gehaal en zo goed mogelijk vergeleken met een nieuwe
En geen noemenswaardig verschil
Dus ik snapte er gewoon niks meer van Achteraf zittend aan tafel met een

is het altijd makkelijk praten Maar hij doet het weer
Maar ik zal vanavond kijken hoe dat met die aardvlak zit op de print bij de LM317HV
Ik heb een foto zal er wat onder het koelblokje leggen ter isolatie
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Voeding hoogspanning is 292volt
Mp1 300 volt = 292Volt
MP2 -250 volt = 235 Volt
MP3 - 200 volt = 198 Volt
MP4 MP5 175 volt = 171 hoger gaat hij niet
V3a p9 ca 170 = links 200 Volt rechts is 200 Volt Dat is niet goed
V4Aa p9 = ca155 volt = links 158 volt rechts 158
Bias stromen alles netjes rond 603 milivolt
Toen was het weer genoeg voor vanmiddag