CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Kappa7 »

richard schreef:
Kappa7 schreef:
Ik gok dat Barry de ab van de TV bedoelt.
Die zie je namelijk niet zo vaak radiografisch.
Logisch. De Itho blijft in ieder geval op de meest onverklaarbare momenten in te schakelen, erg vervelend.
Heb een paar maanden geleden deze bij mijn ouders geplaatst.
https://www.warmteservice.nl/Huis-%26-G ... p/85471110
Werkt erg goed en is erg stil.
De ab hebben we op het toilet geplaatst.
Met de vochtsensor is extra schakelen alleen nog nodig als er imand naar het toilet is geweest.
Hij schakelt niet op lucht :rofl:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Forza »

Inmiddels het hok ook volgehangen met 5cm noppenschuim. Helaas werkt cotactlijm uit een spuitbus voor geen meter en hangen er al een aantal los. Ik ga een emmertje lijm halen en dan met de lijmkam op de muur zetten.

Het effect is wel al erg goed merkbaar. In de slaapkamer en woonkamer niet meer te horen, op de gang nog wel enigszins. Het is in ieder geval niet meer te horen op de plekken waar je het meest bent. De dorpel wil ik nog wel afsluiten, dan wordt het nog een stuk minder. Op het lijmen na dus succesvol!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Kappa7 »

Top mooi dat het voldoet. :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

Hier een oplossing uit onverwachte hoek. Komt een monteur langs, voor onderhoud cv ketel. Hij zegt wat maakt die ventilatie een herrie, lagers zijn versleten. Hebben we een vervanger voor, die ook nog eens 6W verbruikt tegen de 40W van de vorige. Ding staat altijd aan he....
Nieuwe geinstalleerd, oorverdovende stilte =D> Dit had ik dus al veel eerder moeten doen..
2016-10-12 16.09.20.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

Da's mooi maar heeft ie ook het aantal luchtwisselingen per dag van de woning gemeten? Hangt ook nogal af van hoe goed je woning geïsoleerd is.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

Ja, hij heeft hier 24 uur zitten meten in huis. Wat een koffie drinken die gast. Nee natuurlijk.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door hannesie »

:rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Da's mooi maar heeft ie ook het aantal luchtwisselingen per dag van de woning gemeten? Hangt ook nogal af van hoe goed je woning geïsoleerd is.
Probeer daar maar eens wat informatie over te vinden op internet.......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Barry2001 schreef:
Hier een oplossing uit onverwachte hoek. Komt een monteur langs, voor onderhoud cv ketel. Hij zegt wat maakt die ventilatie een herrie, lagers zijn versleten. Hebben we een vervanger voor, die ook nog eens 6W verbruikt tegen de 40W van de vorige. Ding staat altijd aan he....
Nieuwe geinstalleerd, oorverdovende stilte =D> Dit had ik dus al veel eerder moeten doen..

2016-10-12 16.09.20.jpg
Heb ik hier ook hangen in de tijdelijke woonruimte, prima ding!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

Ach wat, bij de meesten kiert het meer dan genoeg. Die hebben zo'n ding helemaal niet nodig. Vandaar :D

Volgende maand komen ze hier een nieuwe WTW unit installeren. Ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 12 okt 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door richard »

Barry2001 schreef:
Hier een oplossing uit onverwachte hoek. Komt een monteur langs, voor onderhoud cv ketel. Hij zegt wat maakt die ventilatie een herrie, lagers zijn versleten. Hebben we een vervanger voor, die ook nog eens 6W verbruikt tegen de 40W van de vorige. Ding staat altijd aan he....
Nieuwe geinstalleerd, oorverdovende stilte =D> Dit had ik dus al veel eerder moeten doen..

2016-10-12 16.09.20.jpg
Ik heb ook zo'n ding. Met afstandsbediening. Op de meest onmogelijke momenten springt die naar standje maximaal. Waarschijnlijk reagerend op een of ander zendertje van de buren.

Uiteindelijk heb ik hem maar op 'standaard' gezet en de printplaat met de ontvanger er uit getrokken.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

Bij ons zat al een 3 standen schakelaar in de muur ingebouwd van de vorige ventilator, die is hergebruikt. Ventilator heeft een Perilex stekker, zo´n ding dat ook aan kookplaten zit.

Ik weet niet of je ruimte-mogelijkheid hebt, anders zou je dit kunnen aansluiten met een bedrade standen schakelaar.

https://www.ventilatieland.nl/blog/22/p ... latie.html
perilex-aansluitschema-ventilatieland_15670010083326.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

De RFT uitvoering heeft een gewone stekker, het is maar de vraag of je dat kan ombouwen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

RFT, Radio Frequent Transceiver (google zie ik) bedoel je? Als die inderdaad een gewone stekker heeft zal het lastig worden inderdaad.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door ds23man »

Die uitvoering heb ik hier.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Barry2001 »

Kun jij ook makkelijk doen. Geen buren met zendertjes :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Kappa7 »

Volgens mij kon je ook een andere frequentie kiezen.
Verder kan ik me herinneren dat je ook nog gewoon een perilex stekker kan gebruiken.
De aansluitmogelijkheden zijn al voorbereid in het apparaat.
Begin van het jaar heb ik bij mijn ouders ook een radio gestuurd ding geplaatst
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef:
Onlangs ingeruild voor een NEFIT.
De sh van shit was uitgewerkt.
18 feb 2016 is er een nieuwe ketel geplaatst van Nefit, de HRC30/CW5. Vandaag voor de tweede keer defect: druksensor en ontluchtingsautomaat. Een bende binnenin dat apparaat :shock:
Alsof ie de afgelopen 3 jaar in een zoutwateraquarium heeft gelegen.

Geen topkwaliteit in ieder geval. Ik zelf geef hem nog een jaar of twee en dan is ie wel op. Daar had ik toch echt meer van verwacht bij aanschaf.

Ik zit helaas aan dit type ketel vast vanwege de samenwerking met een WTW unit die erboven hangt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door Pjotr »

Hoezo samenwerking Leo? Wij hebben ook zo'n goedkope Nefit uit de Profi lijn. I.d.d. baggerspul. En een aparte WTW. Die draaien echt onafhankelijk.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

Er zitten 2 uitgangen bovenop de ketel die de wtw ingaan en de wtw heeft maar één schoorsteen/uitlaat.
154997919306740250679589802843.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door hannesie »

cv.JPG
Wij hadden waarschijnlijk een zelfde situatie, maar de ketel installateur kon in de aanvoer van verse lucht, juist de afvoer van de andere nieuwere ketel (Remeha) plaatsen, geen nieuwe gaten in het dak, en behoud van de gecombineerde afvoer, (linksboven) van de mechanische ventilatie.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

Zo ziet de zooi er bij ons uit:
IMG_20190212_145047.jpg
IMG_20190212_145029.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

De WTW heeft een luchtinlaat van buiten. Een "geïsoleerde" uitlaat die naar de diverse ventilatieroosters in huis gaat. Een afzuig inlaat die naar passieve wasemkap en de afzuigroosters in toilet en douche gaan. En uiteindelijk nog een afvoer/uitlaat/schoorsteen.

Verder 2 filters die je elke week moet reinigen en regelmatig moet vervangen en nog heb ik het idee dat het één grote schimmel- en bacteriekweek is.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door pappaleo »

Allemaal om weer een halve kW per jaar te besparen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CV/Ventilatie hok geluiddicht maken

Bericht door hannesie »

https://www.klusidee.nl/Forum/agpo-cv-p ... 80698.html
Misschien interessant voor jouw situatie.
Plaats reactie