Pardon? Wie wil nou hier een versterker maken? Je doet voorkomen als of hier iets geweldigds wordt gemaakt maar nergens blijkt dat hier ook iets gebeurd wat nog niet eerder is gepresenteerd. Van mij hoef je ook niet hoor.SSassen schreef:Da’s te gemakkelijk, kom eens met iets vernieuwends dan? Praatjes vullen geen gaatjes tenslotte.transplanum schreef:Als ik dit topic lees dan zie ik ook de oude voor in genomen paden weer langs komen, niks nieuw sinds de '60
Vervormingsarme 6C33 SE versterker!
Moderator: Beheerdersteam
-
transplanum
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ik vermoed dat hetgeen jij denkt op te schrijven en hetgeen je werkelijk opschrijft niet aan elkaar gelijk zijn. Die C-kern opmerking is toch echt je laatste suggestie geweest.
Maar laat je daardoor niet tegenhouden, verras en verbaas ons met een bijdrage waardoor ik morgen heel vroeg op wil staan om zo snel mogelijk op de zaak jouw suggestie aan de praktijk te toetsen!
Maar laat je daardoor niet tegenhouden, verras en verbaas ons met een bijdrage waardoor ik morgen heel vroeg op wil staan om zo snel mogelijk op de zaak jouw suggestie aan de praktijk te toetsen!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ik doe helemaal niets voorkomen, ik doe hier gewoon verslag van mijn ontdekkingsreis met een dikke Russische eindbuis. Als jij dat voor jezelf anders invult moet je toch echt even in de spiegel kijken ben ik bang?transplanum schreef:Pardon? Wie wil nou hier een versterker maken? Je doet voorkomen als of hier iets geweldigds wordt gemaakt maar nergens blijkt dat hier ook iets gebeurd wat nog niet eerder is gepresenteerd. Van mij hoef je ook niet hoor.SSassen schreef:Da’s te gemakkelijk, kom eens met iets vernieuwends dan? Praatjes vullen geen gaatjes tenslotte.transplanum schreef:Als ik dit topic lees dan zie ik ook de oude voor in genomen paden weer langs komen, niks nieuw sinds de '60
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Idd, als je 'l Audiophile leest blijken dat oude verkoopspaden die elke keer weer langskomen, niks om bang van te wordentransplanum schreef:Als ik dit topic lees dan zie ik ook de oude voor in genomen paden weer langs komen, niks nieuw sinds de '60Ah!buis schreef:Ik dacht zo, niet bevooroordeeld zijn, eerst 's kijken.transplanum schreef:Wellicht toch maar eens 'L Audiophile lezen, jullie pad is al vaak bewandeld.
Als ik op de naam googel komt er een soort luxe-verkoop zaak met veel blabla, weinig te lezen.Of heb ik de verkeerde vast ?
Anne
Anne
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Rustig maar Sander, gewoon doorgaan. Wie weet kom jij met iets verbazingwekkends? En dan denk ik: Verbazingwekkend goeds! 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
If it ain’t broke don’t try to fix it is hier wel van toepassing dacht ik zo 
Laatst gewijzigd door SSassen op di 05 feb 2019, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Heren, laten we van een mug geen olifant maken.
Van de '83 naar de '82 is wel een grote stap. Waarom de 81 niet geprobeerd, is behoorlijk lineair in te stellen, heeft een betrekkelijk lage inwendige weerstand en toch een behoorlijke versterking en zou een hogere tegenkoppeling mogelijk maken als met een '82.
groet,
Aat
Van de '83 naar de '82 is wel een grote stap. Waarom de 81 niet geprobeerd, is behoorlijk lineair in te stellen, heeft een betrekkelijk lage inwendige weerstand en toch een behoorlijke versterking en zou een hogere tegenkoppeling mogelijk maken als met een '82.
groet,
Aat
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Een gebroken 6C33 zou ik ook maar niet proberen te fixen. Wordt niks meerSSassen schreef:If it ain’t broke don’t try to fix it is hier wel van toepassing dacht ik zo
[Edit}
Correct Aat. Valt zeker te overwegen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 05 feb 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
@Aat,
Dank voor je suggestie! Ik prik morgen wel even een 12AT7 in, daar heb ik er nog een aantal van liggen, kan geen kwaad om daar ook even mee te spelen tenslotte.
Dank voor je suggestie! Ik prik morgen wel even een 12AT7 in, daar heb ik er nog een aantal van liggen, kan geen kwaad om daar ook even mee te spelen tenslotte.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ik ga er eens een nacht goed over slapenPjotr schreef:Rustig maar Sander, gewoon doorgaan. Wie weet kom jij met iets verbazingwekkends? En dan denk ik: Verbazingwekkend goeds!
-
transplanum
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Dat doe je wel degelijk maar je hebt het zelf niet door. Het is dus een verslag naar de 'inzichten' van Sander. Gekleurd maar op zich heb ik daar geen probleem mee als maar duidelijk is wat de insteek is.SSassen schreef:Ik doe helemaal niets voorkomen, ik doe hier gewoon verslag van mijn ontdekkingsreis met een dikke Russische eindbuis. Als jij dat voor jezelf anders invult moet je toch echt even in de spiegel kijken ben ik bang?transplanum schreef:Pardon? Wie wil nou hier een versterker maken? Je doet voorkomen als of hier iets geweldigds wordt gemaakt maar nergens blijkt dat hier ook iets gebeurd wat nog niet eerder is gepresenteerd. Van mij hoef je ook niet hoor.SSassen schreef:
Da’s te gemakkelijk, kom eens met iets vernieuwends dan? Praatjes vullen geen gaatjes tenslotte.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
@transplanum,
Zoals nu al meermalen aangeven zijn suggesties, daar horen inzichten ook bij, altijd welkom. Ik zou het overigens waarderen als je probeert positieve bijdragen te doen in dit topic, niemand zit te wachten, en ik al helemaal niet, op negativiteit.
Zoals nu al meermalen aangeven zijn suggesties, daar horen inzichten ook bij, altijd welkom. Ik zou het overigens waarderen als je probeert positieve bijdragen te doen in dit topic, niemand zit te wachten, en ik al helemaal niet, op negativiteit.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Wie z’n topic is het? Precies ...transplanum schreef:Het is dus een verslag naar de 'inzichten' van Sander. Gekleurd maar op zich heb ik daar geen probleem mee als maar duidelijk is wat de insteek is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Breaking news! Anne geeft z’n fiat voor het gebruik van m’n geliefde smoorspoel in de voeding
...
-
transplanum
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Dan ben ik ook blij voor jeSSassen schreef:Breaking news! Anne geeft z’n fiat voor het gebruik van m’n geliefde smoorspoel in de voeding...
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Helaas geen goede suggestie.SSassen schreef:@Aat,
Dank voor je suggestie! Ik prik morgen wel even een 12AT7 in, daar heb ik er nog een aantal van liggen, kan geen kwaad om daar ook even mee te spelen tenslotte.
groet,
Aat
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Da’s toch geen probleem, hoog ik de gloei toch een beetje op?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Goed, ECC81, maximale spanning tussen gloeidraad en kathode is 90V. Mijn anodespanning is pakweg 320V. dus 160V per triode. Als ik dus de gloeidraad ophoog naar 80V heb ik 80V tussen gloeidraad en kathode, met nog 10V speling, lijkt mij prima!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ik ben d'r zooo dichtbij ik kan 't bijna proeven (steekt tong uit richting B+) ... 0.011% THD+N bij 1W/8 Ohm/1kHz
...
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ik zie ook nog steeds niet waarom dat een SRPP zou moeten zijn. Omdat er anders een buishelft overblijft? Hou je die toch als reserve. En omdat ie er toch op zit raakt ie ook niet zoek danAatV schreef:Helaas geen goede suggestie.De maximale spanning tussen gloeidraad en kathode is maar 90V, dus niet geschikt voor een SRPP.
groet,
Aat
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Je mag een suggestie doen voor een andere opzet hoor Peter, m'n soldeerbout is nog warmPjotr schreef:Ik zie ook nog steeds niet waarom dat een SRPP zou moeten zijn. Omdat er anders een buishelft overblijft? Hou je die toch als reserve. En omdat ie er toch op zit raakt ie ook niet zoek dan
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Bij de eerdere versie kwam 't wel van pas met de ingangsimpedantie van 100k van de volgende trap.Zoals nu hoeft het idd niet zo nodig, maar wel makkelijk om andere buizen te proberen, niks veranderen, gewoon inprikkenPjotr schreef:Ik zie ook nog steeds niet waarom dat een SRPP zou moeten zijn. Omdat er anders een buishelft overblijft? Hou je die toch als reserve. En omdat ie er toch op zit raakt ie ook niet zoek dan
Anne
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Ja maggie? Wat denk je van een anodevolger met een simpele weerstand in de anode. Uitrekenen kun je zoiets zelf wel. Anne heeft er alleen een SRPP van gemaakt omdat ie niet wist wat ie met een halve buis moestSSassen schreef:Je mag een suggestie doen voor een andere opzet hoor Peter, m'n soldeerbout is nog warmPjotr schreef:Ik zie ook nog steeds niet waarom dat een SRPP zou moeten zijn. Omdat er anders een buishelft overblijft? Hou je die toch als reserve. En omdat ie er toch op zit raakt ie ook niet zoek dan
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Met een gemeenschappelijke kathode schakeling zou ik de lekweerstand van de volgende trap wel verhogen.Nu 100k is, vooal als je de ECC83 gebruikt, wat zware belasting.
Of 't de moeite loont ?
Anne
Of 't de moeite loont ?
Anne
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Wat voor buis je gebruikt hangt ook sterk af van je benodigde totale open loop gain. Dus hoeveel versterking heb ik nodig? Wil je 12 dB (4x) feedback dan heb je dat als extra totale versterking nodig.
