Dan zorg ik dat ik voor die tyd je mijn bestelling hebt
Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Willy wat is je deadline bestelling Reichelt
Dan zorg ik dat ik voor die tyd je mijn bestelling hebt
Dan zorg ik dat ik voor die tyd je mijn bestelling hebt
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dit zou de definitieve amp-print moeten worden, na controle van de gewijzigde delen:
Anne, ik heb voor de lange sporen die lopen naar de linkerkant, aarding voorzien. Voor de rechterkant zijn de sporen veel korter en trouwens ondoenbaar om daar extra aarding te leggen.
Gerbers in bijlage.
Anne, ik heb voor de lange sporen die lopen naar de linkerkant, aarding voorzien. Voor de rechterkant zijn de sporen veel korter en trouwens ondoenbaar om daar extra aarding te leggen.
Gerbers in bijlage.
- Bijlagen
-
- CTA4.4.rar
- (72.55 KiB) 22 keer gedownload
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zo aan de andere kant van de print heeft niet veel zin.En tussen de sporen van de vol-pot (langs de rand) hoeft ook niet.
Anne
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Anne ik ben eens een aantal blz. teruggegaan om te kijken wat je precies bedoelde en ik denk dat dat nu ook zo is ingevoerd in de nieuwe layout: dikte van de afschermende spoortjes is 0.3mm tussen in- en output.Ah!buis schreef:Zo aan de andere kant van de print heeft niet veel zin.En tussen de sporen van de vol-pot (langs de rand) hoeft ook niet.
Anne
Zodra je je zegen kan geven, ga ik de printen bestellen, duurt 1,5 tot 3 weken eer ik ze hier heb.
Aangepaste gerbers in bijlage:
- Bijlagen
-
- CTA4.4-AMP.rar
- (72.73 KiB) 28 keer gedownload
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
@Willy,
Waarom niet gewoon de hele bovenkant van de print als grondvlak uitvoeren? Heb je én afscherming én gegarandeerd een veel lagere impedantie voor alles wat je aan GND knoopt. De printenboer is d'r ook blij mee, want het kost hem minder moeite om te etsen.
Waarom niet gewoon de hele bovenkant van de print als grondvlak uitvoeren? Heb je én afscherming én gegarandeerd een veel lagere impedantie voor alles wat je aan GND knoopt. De printenboer is d'r ook blij mee, want het kost hem minder moeite om te etsen.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat is het proberen waard bij een volgend project.SSassen schreef:@Willy,
Waarom niet gewoon de hele bovenkant van de print als grondvlak uitvoeren? Heb je én afscherming én gegarandeerd een veel lagere impedantie voor alles wat je aan GND knoopt. De printenboer is d'r ook blij mee, want het kost hem minder moeite om te etsen.
Bij deze print is het nu overbodig vermits ze al goed werkt, geen brom, ruis, overspraak.
Van het laatste was er enkel een flauw vermoeden maar vervanging van het betreffende spoor door een coax bracht geen enkel verandering. Enkel een ingrijpende wijziging in de schakeling loste het probleem volledig op.
Het nu nog gaan toepassen op een "afgewerkte" 2-zijdige print zou enorm veel werk kosten vermits voor alle sporen en onderdelen dan nog de afstand moet ingesteld worden tov de groundplane. En dan nog te zwijgen van het risico op fouten ...
Het wordt hoog tijd dat we landen met dit project, maar ik hou je tip zeker in gedachten bij een volgende print: daar groundplane toepassen is dan een makkie omdat je al het nodige van af het begin en systematisch doet.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Verder zie ik geen fouten ofzo. Zal morgen (of vanavond) nog 's kijken, ben ik 't weer vergeten moet ik weer zoeken hoe het zit.Zie je soms iets wat eerst niet opviel.
@Sander, een grondvlak is wat lastig hier.Er zijn heel wat sporen, zowel onder als boven, met pieken richting 500V.Moet je uit de buurt blijven.Vermoedelijk krijg je hier en daar stukken grondvlak die lastig aan elkaar te knopen zijn.
Anne
@Sander, een grondvlak is wat lastig hier.Er zijn heel wat sporen, zowel onder als boven, met pieken richting 500V.Moet je uit de buurt blijven.Vermoedelijk krijg je hier en daar stukken grondvlak die lastig aan elkaar te knopen zijn.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik heb het gros van de onderdelen van de versterkerprint er heel af
Ook de potmetrs met methode van Willy
Morgen de Powersupply
Ook de potmetrs met methode van Willy
Morgen de Powersupply
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
een vraag over de schakeling die de gloeistroom regelt op de PS met de lm317HV meen ik
Ik kreeg een potmeter bij lange na niet zo geregeld dat beide een gelijke 300 mV hadden over de meetweerstand
Willy had het ook opgemerkt Is er iets aan te doen ?
Ik kreeg een potmeter bij lange na niet zo geregeld dat beide een gelijke 300 mV hadden over de meetweerstand
Willy had het ook opgemerkt Is er iets aan te doen ?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Theoretisch: I = 1.25 / Rtot (=R7//P1+R8)
Met R8 en R10 = 82 ohm heb je een regelbereik van 296 > 300mA
Met R8 en R10 = 68 ohm heb je een regelbereik van 297 > 301mA
Met R8 en R10 = 56 ohm heb je een regelbereik van 298 > 303mA
Je zou dus R8 en R10 kunnen verkleinen naar 68 of 56 ohm. Let wel op je weerstanden hebben ook een tolerantie van 1% en de trimmer +/-10%.
De minuscule verschillen tussen de 2 kanalen maken echter totaal niks uit. De bedoeling is dat je in de buurt van 300mA afregelt maar vooral niet meer. Als je bv. 296mA hebt is dat al meer dan goed genoeg.
Met R8 en R10 = 82 ohm heb je een regelbereik van 296 > 300mA
Met R8 en R10 = 68 ohm heb je een regelbereik van 297 > 301mA
Met R8 en R10 = 56 ohm heb je een regelbereik van 298 > 303mA
Je zou dus R8 en R10 kunnen verkleinen naar 68 of 56 ohm. Let wel op je weerstanden hebben ook een tolerantie van 1% en de trimmer +/-10%.
De minuscule verschillen tussen de 2 kanalen maken echter totaal niks uit. De bedoeling is dat je in de buurt van 300mA afregelt maar vooral niet meer. Als je bv. 296mA hebt is dat al meer dan goed genoeg.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ok Willy , dacht dat jij hetzelfde ondervonden had
Laten we het zo.
Laten we het zo.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik heb ondertussen een andere trafo binnen van TME, ringkern met de helft van het vermogen (2x115V - 0.48A), van die we tot nu toe gebruikten. Die zit ook in mijn EL84-amp en levert 2x9W en zakt daarbij maar 2V van de 300V.
Ook 2x 20W-Raa 5K besteld bij Ali: HIFI EXQUIS 20wUGT Raa=5k Sec. 0-4-8 for Push-Pull Tube Amp's 2 PCS ( A Pair ) voor 82€ incl. verzending en excl. mogelijke import. Deze keer is de lerancier niet Gzbotolave Store!!!
Ze zouden binnen 7 à 8 dagen moeten geleverd zijn.
Ik ga mijn print dus nog niet afbreken, eerst testen met lichtere voedingsringkern en de kleinere UGT's, deze keer van 5k.
Voor de print wacht ik op de goedkeuring van Anne, alle modificaties zijn er in verwerkt en de print is grondig gecontroleerd maar ik heb toch liever de zegen van Anne, die vind soms nog dingen waar ik geen rekening mee hou.
Ook 2x 20W-Raa 5K besteld bij Ali: HIFI EXQUIS 20wUGT Raa=5k Sec. 0-4-8 for Push-Pull Tube Amp's 2 PCS ( A Pair ) voor 82€ incl. verzending en excl. mogelijke import. Deze keer is de lerancier niet Gzbotolave Store!!!
Ze zouden binnen 7 à 8 dagen moeten geleverd zijn.
Ik ga mijn print dus nog niet afbreken, eerst testen met lichtere voedingsringkern en de kleinere UGT's, deze keer van 5k.
Voor de print wacht ik op de goedkeuring van Anne, alle modificaties zijn er in verwerkt en de print is grondig gecontroleerd maar ik heb toch liever de zegen van Anne, die vind soms nog dingen waar ik geen rekening mee hou.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zeg, ik ben die sinterklaas uit rome niet, missen is menselijk (en omgekeerdWilly_61 schreef:Voor de print wacht ik op de goedkeuring van Anne, alle modificaties zijn er in verwerkt en de print is grondig gecontroleerd maar ik heb toch liever de zegen van Anne, die vind soms nog dingen waar ik geen rekening mee hou.
Vanmorgen nog 's gekeken, zie verder niks geks met de bril op.
Misschien bij V3 rechts pin 4, zit een verbinding naar +-Vh R met een doorvoer onder/boven.
Daar twee doorvoeren naast elkaar bijv., voor 300mA is één mogelijk wat zwak.Hoewel je kunt er achteraf ook een draadje in solderen.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Bedoel je zo?Ah!buis schreef:Misschien bij V3 rechts pin 4, zit een verbinding naar +-Vh R met een doorvoer onder/boven.
Daar twee doorvoeren naast elkaar bijv., voor 300mA is één mogelijk wat zwak.Hoewel je kunt er achteraf ook een draadje in solderen.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Jij durf met die Trafo,s ook met die RK van 100VA ik denk voor die 12 watt het wel voldoende zal zijn We hadden voor 20 watt berekend
ps alles is van reigelt
Willy is de BOM staan 2 zeners om die 300 volt te stabiliseren een van honderd en een van 200 waarom niet 2x150 Volt ?
150 volt 5Watt
150 volt 1.3 Watt
22v 5watt
200volt 2 Watt
200 volt 5 watt
ik hoop zo geen 2 verschillende leveranciers nodig te hebben
dit is wat ik dan nog nodig hebt een aantal heb ik wel van de print gehaald alleen voor de zekerheid stop ik er nieuw in
onder het 24 volt relais zaten ook roet delen van die vlamboog ernaast als die roet troep in het relais zit
is het wachten op meer narigheid
ps alles is van reigelt
Willy is de BOM staan 2 zeners om die 300 volt te stabiliseren een van honderd en een van 200 waarom niet 2x150 Volt ?
150 volt 5Watt
150 volt 1.3 Watt
22v 5watt
200volt 2 Watt
200 volt 5 watt
ik hoop zo geen 2 verschillende leveranciers nodig te hebben
dit is wat ik dan nog nodig hebt een aantal heb ik wel van de print gehaald alleen voor de zekerheid stop ik er nieuw in
onder het 24 volt relais zaten ook roet delen van die vlamboog ernaast als die roet troep in het relais zit
- Bijlagen
-
- CTA4.4-BOM Bert.xlsx
- (36.98 KiB) 28 keer gedownload
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Je zeners die je van de werkende voeding hebt gehaals zijn perfcet in orde en herbruikbaar. Of je 2x150V of 100+200V neemt maakt geen verschil.
Ik gebruik altijd wat ik in voorraad heb
Het relais zal binenin niks roet hebben, is voldoende afgesloten.
En nogmaals, de laatste weken heb je geen probleem meer gehad met je voeding (zo hoort dat ook) dat betekent ook dat al die onderdelen in orde zijn.
Ik gebruik altijd wat ik in voorraad heb
Het relais zal binenin niks roet hebben, is voldoende afgesloten.
En nogmaals, de laatste weken heb je geen probleem meer gehad met je voeding (zo hoort dat ook) dat betekent ook dat al die onderdelen in orde zijn.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ja, zoiets.Geen zin in een draadje ?Willy_61 schreef:Bedoel je zo?
Opmerking Anne.jpg
Wat wel opvalt, naast die doorvoeren, is het klein formaat van de eilandjes bij de weerstand.Is dat het tekenprogram ? Wat groter geeft meer houvast van het koper aan de print.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat denk ik ook hoorWilly_61 schreef:Je zeners die je van de werkende voeding hebt gehaals zijn perfcet in orde en herbruikbaar. Of je 2x150V of 100+200V neemt maakt geen verschil.
Ik gebruik altijd wat ik in voorraad heb
Het relais zal binenin niks roet hebben, is voldoende afgesloten.
En nogmaals, de laatste weken heb je geen probleem meer gehad met je voeding (zo hoort dat ook) dat betekent ook dat al die onderdelen in orde zijn.
Maar ik heb toen uit
En ik heb de Zenerdiodes nog wel maar heb ze wel in de bestellijst laten staan voor ik er een kapot maak met opnieuw plaatsen en anders gaan de nieuwe de bakjes in
Vwb het relais ik neem geen risico met het relais Willy het heeft to 2 keer bijna in de fik gestaan
Je had die vlamboog moeten zien
En je kunt eventueel die dingen toch ook voor jezelf eens nodig hebben Dan kun je ze nu bij reigelt vinden
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat vind ik OokAh!buis schreef:Ja, zoiets.Geen zin in een draadje ?Willy_61 schreef:Bedoel je zo?
Opmerking Anne.jpg![]()
Wat wel opvalt, naast die doorvoeren, is het klein formaat van de eilandjes bij de weerstand.Is dat het tekenprogram ? Wat groter geeft meer houvast van het koper aan de print.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Sorry Anne ik had de aanpassing gedaan op de print 4.3. Daar zijn de weerstanden allemaal met boordia 0.6 en paddia 1.8mm. In versie 4.4 heb ik alle 0.6W weerstanden boordia 0.8 gegeven met pad van 2.4mm. Enkel waar het pad te groot werd tussen andere onderdelen is op sommige plaatsen het oude pad blijven staan.Ah!buis schreef:Ja, zoiets.Geen zin in een draadje ?Willy_61 schreef:Bedoel je zo?
Opmerking Anne.jpg![]()
Wat wel opvalt, naast die doorvoeren, is het klein formaat van de eilandjes bij de weerstand.Is dat het tekenprogram ? Wat groter geeft meer houvast van het koper aan de print.
Anne
versie 4.4: draadje kan nog altijd het gaatje is 0.6mm
Ik ga de print dan bestellen (5x).
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dan starten we de klok Willy
Kunnen we over een week of 3-4 weer met frisse moed opnieuw beginnen
Kunnen we over een week of 3-4 weer met frisse moed opnieuw beginnen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
zou normaal binnen een goei week moeten hier zijn. Heb nu eens gekozen voor UPS ipv DHL, afwachten wat dat geeft met invoertaksen.
