de zoveelste Open Baffle

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Buisbuzz
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 9:09

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Buisbuzz »

Dat natuurlijk ook, maar het is wel handig om een idee te hebben van wat het gaat kosten. Ben gewoon benieuwd.

Buisbuzz
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Gezien dat Leon deze speaker zelf ontwikkeld is hij de enige die daar antwoordt op kan geven...hij ontwikkeld ook continu door dus iedere fase in de ontwikkeling heeft een prijs denk ik zo...
Buisbuzz
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 9:09

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Buisbuzz »

Ok, dat was me niet helemaal duidelijk. Wel dat Leon e.e.a. ontwikkelt, maar niet dat hij het ook verkoopt. Ik zal hem even berichtje sturen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Dat weet ik eigenlijk niet wat hij wel en niet verkoopt :think:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Fedde »

De woofers kan je hier kopen:
http://www.pureaudioproject.com/product ... s-woofers/

499 euro incl verzenden voor twee, 879 voor vier.

Ik heb zelf ook een paartje besteld, prima woofers! :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Die neo’s? Dat zijn idd erg fraaie woofers...
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Even voor de goede orde :

Ik ben geen winkel !!
Prijzen zoeken kun je zelf ook !! (Google is your friend).

Alles wat ik doe , post ik hier of op Facebook.

Mensen een keertje laten luisteren die zichzelf uitnodigen ( zo van : ik ben ook lid van het forum en kom bij je luisteren dus) , kunnen het schudden.
Ik word regelmatig erg grof en opdringerig behandeld/benaderd door diverse figuren en ben voorzichtiger geworden.
Het moet voor mij ook leuk blijven toch ?

Verder kun je ook lezen dat ik erg behulpzaam ben en gastvrij voor echte geïnteresseerden.

mvgr. Leon.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door ReneN »

leonidas schreef:
Even voor de goede orde :

Ik ben geen winkel !!
Prijzen zoeken kun je zelf ook !! (Google is your friend).

Alles wat ik doe , post ik hier of op Facebook.

Mensen een keertje laten luisteren die zichzelf uitnodigen ( zo van : ik ben ook lid van het forum en kom bij je luisteren dus) , kunnen het schudden.
Ik word regelmatig erg grof en opdringerig behandeld/benaderd door diverse figuren en ben voorzichtiger geworden.
Het moet voor mij ook leuk blijven toch ?

Verder kun je ook lezen dat ik erg behulpzaam ben en gastvrij voor echte geïnteresseerden.

mvgr. Leon.
En zo is het :wink: :bakkie: :goedzo:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Dank je René :)

Nog even mijn standaard antwoord :

" Beste ,

Sinds ik het Leonidas XO voor PAP heb ontwikkeld , ongeveer twee jaar geleden , krijg ik erg veel mail.
Dan heb ik het niet alleen over mensen , die zich zelf "uitnodigen"
Om alle mensen te laten luisteren zou mij AL mijn vrije tijd kosten.
Ik moet dus "streng" selecteren.

Mailtjes met specifieke hulpvragen : meer dan 500 in een jaar !!

Hopelijk heb je er begrip voor dat ik dus niet op je verzoek kan ingaan.

Wel organiseer ik "luisteravonden" , waarbij een stel mensen een keertje samen kunnen luisteren.
Maar dit echt maar nu en dan.

mvgr. Leon "
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Mensen met haast kunnen dus naar Pure Audio Project op zoek gaan :beer:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Bij mij wel te "koop".

Als service voor belangstellenden heb ik altijd het e.e.a. op voorraad.

zie foto's.

12 inch OB woofers met perfecte parameters voor een Leonidas XO
zowel de zachte ophanging als de harde : 250 euro voor 4 stuks.

Krill 7 inch carbon units , per set (getest) 250 euro.

Krill kitjes ( hierbij zitten ontwikkel kosten bij) :
zowel met de AMT als de Ti dome : 598 de set.

Ook als voorbeeld een "budget" Open Baffle set hiermee te bouwen.

PAP onderdelen moet je bij PAP zijn.

De drivers van Rudy Gunawan zijn bij hem te koop.

mvgr. Leon
Bijlagen
DSC_0699.JPG
DSC_0700.JPG
DSC_1123.JPG
DSC_1139.JPG
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Deze keer samen met Coen (Floeper) drivers "testen" voor een fabrikant uit China. (Lii Audio).

We krijgen de 8 inch en 10 inch FR drivers.

Net wat nieuwe panelen gezaagd voor mijn Q&D OB setup.
De 10 inch zitten er nu in.

Eerste indrukken zijn ZEER ZEER veelbelovend :)

Maar daarover meer in een later stadium.
Op dit moment moeten ze uren maken (break-in).

Dus dit is een teaser :)

mvgr. Leon
Bijlagen
10 inch 01.jpg
10 inch 02.jpg
ob 1x.jpg
OB 2x.jpg
ob backside.jpg
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door floeper »

:D ben benieuwd hoe ze klinken als ik weer kom luisteren.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Na een beetje spelen met het XO vallen mijn schoenen uit :)
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door floeper »

received_2269494099996499.png
Hier de specs volgens de fabrikant.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door ds23man »

floeper schreef:
received_2269494099996499.png

Hier de specs volgens de fabrikant.
Hoera!!!!!!

De perfecte breedbander is uitgevonden.....

Die FR respons kan dus nooit kloppen met een wizzer en ik denk dat als je T&S parameters even in een tooltje klopt er daar ook geen bal van klopt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door hannesie »

Alle karakteristieke elementen van de breedbander zijn inderdaad niet aanwezig. :think: :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Ik ben ook wel benieuwd wanneer ie gaat bundelen, zo'n formaat zal dat vroeg doen lijkt me?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Ook maar gehoord :)

Ze lijken erg op de Coral flat 10.
Zou niet erg zijn wat mij betreft.

https://www.diy-audio-guide.com/coral-speakers.html

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Henkjan »

Als ze goed klinken is t minder erg, maar die FR grafiek kan gewoon niet kloppen. Gemeten met fotoshop ofzo.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

Mijn eerste luister indrukken zijn erg goed.
In de loop der tijd heel wat FR units getest.
Dit hoort bij de top !!

Wat mij verwondert : je hebt geen tweeter nodig !!
Ga dit wel testen i.v.m. de diepte in het geluidsbeeld.

Voor mij is dit een heerlijke unit , doet me aan de jaren 60/70 denken.
Klinkt heel warm.

Zal nog wel even duren maar ik geef wel updates.

mvgr. Leon

p.s. hij klinkt eigenlijk zoals de freq.curve eruit ziet :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Ik ben benieuwd naar de meting van 0, 15 & 30 graden :lol:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door leonidas »

sorry shadow , ik meet niet meer (opebaar) . :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door ds23man »

leonidas schreef:
sorry shadow , ik meet niet meer (openbaar) . :)
"p.s. hij klinkt eigenlijk zoals de freq.curve eruit ziet"

Welke meting? Die van de specsheet of die van jezelf....

"Voor mij is dit een heerlijke unit , doet me aan de jaren 60/70 denken.
Klinkt heel warm."

Vindt dit nou niet echt een aanprijzing....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de zoveelste Open Baffle

Bericht door Shadow »

Wat betekend dat de boel boven de 10K gewoon zachtjes inzakt, niks erg zolang er geen vervelende rommel en pieken zitten. Ik had het ook met de Beyma 8AG/N zonder tweeter erbij; zakt in boven de 13K maar op zo’n manier dat het niet stoort.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”