de zoveelste Open Baffle
Moderator: Beheerdersteam
Re: de zoveelste Open Baffle
Dat natuurlijk ook, maar het is wel handig om een idee te hebben van wat het gaat kosten. Ben gewoon benieuwd.
Buisbuzz
Buisbuzz
Re: de zoveelste Open Baffle
Gezien dat Leon deze speaker zelf ontwikkeld is hij de enige die daar antwoordt op kan geven...hij ontwikkeld ook continu door dus iedere fase in de ontwikkeling heeft een prijs denk ik zo...
Re: de zoveelste Open Baffle
Ok, dat was me niet helemaal duidelijk. Wel dat Leon e.e.a. ontwikkelt, maar niet dat hij het ook verkoopt. Ik zal hem even berichtje sturen.
Re: de zoveelste Open Baffle
Dat weet ik eigenlijk niet wat hij wel en niet verkoopt 
Re: de zoveelste Open Baffle
De woofers kan je hier kopen:
http://www.pureaudioproject.com/product ... s-woofers/
499 euro incl verzenden voor twee, 879 voor vier.
Ik heb zelf ook een paartje besteld, prima woofers!
http://www.pureaudioproject.com/product ... s-woofers/
499 euro incl verzenden voor twee, 879 voor vier.
Ik heb zelf ook een paartje besteld, prima woofers!
Re: de zoveelste Open Baffle
Die neo’s? Dat zijn idd erg fraaie woofers...
Re: de zoveelste Open Baffle
Even voor de goede orde :
Ik ben geen winkel !!
Prijzen zoeken kun je zelf ook !! (Google is your friend).
Alles wat ik doe , post ik hier of op Facebook.
Mensen een keertje laten luisteren die zichzelf uitnodigen ( zo van : ik ben ook lid van het forum en kom bij je luisteren dus) , kunnen het schudden.
Ik word regelmatig erg grof en opdringerig behandeld/benaderd door diverse figuren en ben voorzichtiger geworden.
Het moet voor mij ook leuk blijven toch ?
Verder kun je ook lezen dat ik erg behulpzaam ben en gastvrij voor echte geïnteresseerden.
mvgr. Leon.
Ik ben geen winkel !!
Prijzen zoeken kun je zelf ook !! (Google is your friend).
Alles wat ik doe , post ik hier of op Facebook.
Mensen een keertje laten luisteren die zichzelf uitnodigen ( zo van : ik ben ook lid van het forum en kom bij je luisteren dus) , kunnen het schudden.
Ik word regelmatig erg grof en opdringerig behandeld/benaderd door diverse figuren en ben voorzichtiger geworden.
Het moet voor mij ook leuk blijven toch ?
Verder kun je ook lezen dat ik erg behulpzaam ben en gastvrij voor echte geïnteresseerden.
mvgr. Leon.
Re: de zoveelste Open Baffle
En zo is hetleonidas schreef:Even voor de goede orde :
Ik ben geen winkel !!
Prijzen zoeken kun je zelf ook !! (Google is your friend).
Alles wat ik doe , post ik hier of op Facebook.
Mensen een keertje laten luisteren die zichzelf uitnodigen ( zo van : ik ben ook lid van het forum en kom bij je luisteren dus) , kunnen het schudden.
Ik word regelmatig erg grof en opdringerig behandeld/benaderd door diverse figuren en ben voorzichtiger geworden.
Het moet voor mij ook leuk blijven toch ?
Verder kun je ook lezen dat ik erg behulpzaam ben en gastvrij voor echte geïnteresseerden.
mvgr. Leon.
Re: de zoveelste Open Baffle
Dank je René 
Nog even mijn standaard antwoord :
" Beste ,
Sinds ik het Leonidas XO voor PAP heb ontwikkeld , ongeveer twee jaar geleden , krijg ik erg veel mail.
Dan heb ik het niet alleen over mensen , die zich zelf "uitnodigen"
Om alle mensen te laten luisteren zou mij AL mijn vrije tijd kosten.
Ik moet dus "streng" selecteren.
Mailtjes met specifieke hulpvragen : meer dan 500 in een jaar !!
Hopelijk heb je er begrip voor dat ik dus niet op je verzoek kan ingaan.
Wel organiseer ik "luisteravonden" , waarbij een stel mensen een keertje samen kunnen luisteren.
Maar dit echt maar nu en dan.
mvgr. Leon "
Nog even mijn standaard antwoord :
" Beste ,
Sinds ik het Leonidas XO voor PAP heb ontwikkeld , ongeveer twee jaar geleden , krijg ik erg veel mail.
Dan heb ik het niet alleen over mensen , die zich zelf "uitnodigen"
Om alle mensen te laten luisteren zou mij AL mijn vrije tijd kosten.
Ik moet dus "streng" selecteren.
Mailtjes met specifieke hulpvragen : meer dan 500 in een jaar !!
Hopelijk heb je er begrip voor dat ik dus niet op je verzoek kan ingaan.
Wel organiseer ik "luisteravonden" , waarbij een stel mensen een keertje samen kunnen luisteren.
Maar dit echt maar nu en dan.
mvgr. Leon "
Re: de zoveelste Open Baffle
Mensen met haast kunnen dus naar Pure Audio Project op zoek gaan 
Re: de zoveelste Open Baffle
Bij mij wel te "koop".
Als service voor belangstellenden heb ik altijd het e.e.a. op voorraad.
zie foto's.
12 inch OB woofers met perfecte parameters voor een Leonidas XO
zowel de zachte ophanging als de harde : 250 euro voor 4 stuks.
Krill 7 inch carbon units , per set (getest) 250 euro.
Krill kitjes ( hierbij zitten ontwikkel kosten bij) :
zowel met de AMT als de Ti dome : 598 de set.
Ook als voorbeeld een "budget" Open Baffle set hiermee te bouwen.
PAP onderdelen moet je bij PAP zijn.
De drivers van Rudy Gunawan zijn bij hem te koop.
mvgr. Leon
Als service voor belangstellenden heb ik altijd het e.e.a. op voorraad.
zie foto's.
12 inch OB woofers met perfecte parameters voor een Leonidas XO
zowel de zachte ophanging als de harde : 250 euro voor 4 stuks.
Krill 7 inch carbon units , per set (getest) 250 euro.
Krill kitjes ( hierbij zitten ontwikkel kosten bij) :
zowel met de AMT als de Ti dome : 598 de set.
Ook als voorbeeld een "budget" Open Baffle set hiermee te bouwen.
PAP onderdelen moet je bij PAP zijn.
De drivers van Rudy Gunawan zijn bij hem te koop.
mvgr. Leon
Re: de zoveelste Open Baffle
Deze keer samen met Coen (Floeper) drivers "testen" voor een fabrikant uit China. (Lii Audio).
We krijgen de 8 inch en 10 inch FR drivers.
Net wat nieuwe panelen gezaagd voor mijn Q&D OB setup.
De 10 inch zitten er nu in.
Eerste indrukken zijn ZEER ZEER veelbelovend
Maar daarover meer in een later stadium.
Op dit moment moeten ze uren maken (break-in).
Dus dit is een teaser
mvgr. Leon
We krijgen de 8 inch en 10 inch FR drivers.
Net wat nieuwe panelen gezaagd voor mijn Q&D OB setup.
De 10 inch zitten er nu in.
Eerste indrukken zijn ZEER ZEER veelbelovend
Maar daarover meer in een later stadium.
Op dit moment moeten ze uren maken (break-in).
Dus dit is een teaser
mvgr. Leon
Re: de zoveelste Open Baffle
Re: de zoveelste Open Baffle
Na een beetje spelen met het XO vallen mijn schoenen uit 
Re: de zoveelste Open Baffle
Hier de specs volgens de fabrikant.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: de zoveelste Open Baffle
Hoera!!!!!!floeper schreef:received_2269494099996499.png
Hier de specs volgens de fabrikant.
De perfecte breedbander is uitgevonden.....
Die FR respons kan dus nooit kloppen met een wizzer en ik denk dat als je T&S parameters even in een tooltje klopt er daar ook geen bal van klopt.
Re: de zoveelste Open Baffle
Alle karakteristieke elementen van de breedbander zijn inderdaad niet aanwezig.

Re: de zoveelste Open Baffle
Ik ben ook wel benieuwd wanneer ie gaat bundelen, zo'n formaat zal dat vroeg doen lijkt me?
Re: de zoveelste Open Baffle
Ook maar gehoord 
Ze lijken erg op de Coral flat 10.
Zou niet erg zijn wat mij betreft.
https://www.diy-audio-guide.com/coral-speakers.html
mvgr. Leon
Ze lijken erg op de Coral flat 10.
Zou niet erg zijn wat mij betreft.
https://www.diy-audio-guide.com/coral-speakers.html
mvgr. Leon
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de zoveelste Open Baffle
Als ze goed klinken is t minder erg, maar die FR grafiek kan gewoon niet kloppen. Gemeten met fotoshop ofzo.
Re: de zoveelste Open Baffle
Mijn eerste luister indrukken zijn erg goed.
In de loop der tijd heel wat FR units getest.
Dit hoort bij de top !!
Wat mij verwondert : je hebt geen tweeter nodig !!
Ga dit wel testen i.v.m. de diepte in het geluidsbeeld.
Voor mij is dit een heerlijke unit , doet me aan de jaren 60/70 denken.
Klinkt heel warm.
Zal nog wel even duren maar ik geef wel updates.
mvgr. Leon
p.s. hij klinkt eigenlijk zoals de freq.curve eruit ziet
In de loop der tijd heel wat FR units getest.
Dit hoort bij de top !!
Wat mij verwondert : je hebt geen tweeter nodig !!
Ga dit wel testen i.v.m. de diepte in het geluidsbeeld.
Voor mij is dit een heerlijke unit , doet me aan de jaren 60/70 denken.
Klinkt heel warm.
Zal nog wel even duren maar ik geef wel updates.
mvgr. Leon
p.s. hij klinkt eigenlijk zoals de freq.curve eruit ziet
Re: de zoveelste Open Baffle
Ik ben benieuwd naar de meting van 0, 15 & 30 graden 
Re: de zoveelste Open Baffle
sorry shadow , ik meet niet meer (opebaar) . 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: de zoveelste Open Baffle
"p.s. hij klinkt eigenlijk zoals de freq.curve eruit ziet"leonidas schreef:sorry shadow , ik meet niet meer (openbaar) .
Welke meting? Die van de specsheet of die van jezelf....
"Voor mij is dit een heerlijke unit , doet me aan de jaren 60/70 denken.
Klinkt heel warm."
Vindt dit nou niet echt een aanprijzing....
Re: de zoveelste Open Baffle
Wat betekend dat de boel boven de 10K gewoon zachtjes inzakt, niks erg zolang er geen vervelende rommel en pieken zitten. Ik had het ook met de Beyma 8AG/N zonder tweeter erbij; zakt in boven de 13K maar op zo’n manier dat het niet stoort.
