Info Trans Valve

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Info Trans Valve

Bericht door edje »

Wie heeft hier al of ooit van gehoord TRANS VALVE Made in Holland .
Al de info is welkom ....
20181029_091354.jpg
Graag info ivm deze pre-amp...
Bijlagen
20181029_091340.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Info Trans Valve

Bericht door Ah!buis »

Misschien hier 's vragen ?
https://www.audioservice.nl/contactnl
Anne
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Anne Heb inmiddels contact opgenomen met hen en er werd me verteld dat het een oud ontwerp van hun hand was .Ze gaan even in hun databank nakijken of ze er nog iets van kunnen vinden Heb er verder nog niks van vernomen ..
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

Zitten er er ook daadwerkelijk buizen in ?
Wel een tikje vreemd om een BNC als voedingsstekker te ge/misbruiken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Info Trans Valve

Bericht door Pjotr »

Ja Ray, er wordt wat afgeknutseld :D

Lijkt mij een gelegenheidsding. Standaard low cost systeemkast uit de hobbyhoek. Voor en achterkant handmatig gegraveerd, wel netjes gedaan trouwens.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Info Trans Valve

Bericht door dre »

Geen plaatjes van de binnenzijde?
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Binnenzijde Word gevoed met laagwisselspanning en intern door een transfo naar hogere spanningen gebracht
IMG-20180814-WA0001.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Info Trans Valve

Bericht door ds23man »

Ik weet niet wat je er mee wil, maar een enkeltje kliko lijkt toch wel de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Info Trans Valve

Bericht door Ah!buis »

Ziet er mooi gebouwd uit O:) (op de hoop draadbruggen na dan :shock: )
Een voorversterker met de schakelfukties door een heleboel reed-relais (24V 11mA).
Misschien de voeding veranderen zodat er gewoon netspanning op kan ipv een trafo erbuiten.
Als het Philips, Mullard enz buizen zijn wordt daar vaak nog veel voor betaald.
Anne
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Wil hem toch graag aan de praat krijgen maar alvorens het zo ver ben ik dus opzoek naar meer info ...pf gebrukers ....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Info Trans Valve

Bericht door Ah!buis »

Een goeie foto van de onderkant van de print doet al veel en welke buizen er waar op zitten.
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Info Trans Valve

Bericht door Pjotr »

edje schreef:
Wil hem toch graag aan de praat krijgen maar alvorens het zo ver ben ik dus opzoek naar meer info ...pf gebrukers ....
Met wat grondig revisiewerk is er best nog wel iets leuks van te maken denk ik. Goede foto van de andere kant van print en de buizenbezetting en Anne smurft er zo een schema van voor je O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

edje schreef:
Wil hem toch graag aan de praat krijgen maar alvorens het zo ver ben ik dus opzoek naar meer info ...pf gebrukers ....
Issie nu stuk dan ?
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Heb hem nog niet aan de voeding gehangen ...Eerst wat info van verzamelen voor ik hem ofwel aan de praat krijg of helemaal omzeep help
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

ik denk vooralnog niet dat je die info gaat vinden. beetje googlelen geeft weinig hoop. kom al snel bij Menno v/d Veen uit die ook nog wel eens de term "trans valve" wil gebruiken.
Aan de andere kant, het is ook geen rocket science. maakt eens een tekening met welke buis waar zit, maakt wat goede detailfoto's en plaats die hier. dan kan dit topic een heel mooie informatiebron gaan worden, ook voor anderen.
András
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 12:56

Re: Info Trans Valve

Bericht door András »

Dag Edje,
Gefeliciteerd met je TransValve. Ik hoop dat je hem nog hebt en er nog iets mee wilt gaan doen.
Je hebt exemplaar 4. Men is begonnen in 1985 en de serienummers zijn opgebouwd met het afgekorte jaartal en een volgnummer, dus 851, 852, etc.
Ik ben zelf de trotse eigenaar van 851 en die draait nog steeds prima.
TransValve is ontworpen en gebouwd door Audio Service, toen ze nog in Arnhem zaten, door Edwin van der Kley en Ton (van wie ik de achternaam ben vergeten). Zij zijn volgens mij ook de oprichters van Sfinx en de TransValve mag dan ook wel de voorloper van Sfinx worden genoemd. Edwin van der Kley zit nu bij Siltech.
Voor onderhoud zou je misschien nog terecht kunnen bij Audio Service. Ik heb de mijne in onderhoud bij Audio Advice in Renkum/Duitsland. 3 van de buizen zijn UCC85, heb ik mij laten vertellen.
De klank is heel erg mooi; rustig, warm en toch heel veel detail. Ik heb nooit gemerkt dat het een zwakke schakel is. Ik draai met een TEAC VRDS10 CD-speler, Siltech kabels, Luxman MQ3600 eindversterker, Van den Hul Magnum en Magnepan 1A imp speakers; de meeste componenten gemodificeerd. Ik heb er ook nog een hele mooie Transvalve Pre-Amp van.
Ik hoop dus dat je nog iets moois mee gaat doen. Ik hoor het graag. Anders wil ik mij er wel over ontfermen.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Weet nu iets meer van de amp maar nog niet om welke wisselspanning deze werkt ...?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

Met andere woorden, je hebt de externe voeding er niet bij ?
Ik denk zelf dat je het eens met 12 Volt AC kunt proberen.
Stuur anders eens een mail naar https://www.audioservice.nl/contactnl
audionics
Ook commercieel actief
Berichten: 5
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 18:54

Re: Info Trans Valve

Bericht door audionics »

Ik heb een Transvalve TM-1 serienummer A-232

Volgens mij een later ontwerp.

Heeft iemand hier info over?

Groeten,
Johan
audionics
Ook commercieel actief
Berichten: 5
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 18:54

Re: Info Trans Valve

Bericht door audionics »

Ik heb een Transvalve TM-1 serienummer A-232

Volgens mij een later ontwerp.

Heeft iemand hier info over?

Groeten,
Johan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

Wat zou je precies willen weten ?
Een paar foto's van jouw exemplaar doen het ook altijd goed.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Service na verkoop ...geld bij deze produkten blijkbaar niet .Jammer .Zou toch mooie reclame zijn voor de bouwers hiervan .Lijkt mij toch een mooi produkt
.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Info Trans Valve

Bericht door ray5150 »

Serieus ? Je realiseert je dat dit een product is van ongeveer 35 jaar oud is hetgeen min of meer 3 maal de economische levensduur is ?
Komt bij dat dit min of meer door een klein bedrijf van hoogstens een paar man is gemaakt, en niet door een grote firma als Sony oid.
Dit is net zoiets als stellen dat het een slechte zaak is dat luidspreker fabrikanten als BNS en Translator geen service meer verlenen...
(dat waren beiden dus eenmansbedrijven waarvan de eigenaren allang overleden zijn...)

Dan moet je gaan voor een merk als Audio Research of Mcintosh, die leveren nog onderdelen en service op producten uit de jaren '70.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Ben er momenteel helemaal uit .Op de testbank gezet Eerst alle buizen nagemeten Blijken allelaal ucc85 te zijn .Meten allemaal volgens specs Zijn in orde Verder buisvoeten opgekuist en waar nodig vervangen en enkele flukes erop en meten Spanning erop en ...20 volt wissel via de variac en hij kwam tot leven .Netjes 26 v gloei op alle buizen .Geen rook of gloei .En spelen maar
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Info Trans Valve

Bericht door edje »

Mag bij deze een slotje op .
Plaats reactie