Wat denken jullie van deze ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Wat denken jullie van deze ?
je had nog niet op Ebay gekeken ?neel007 schreef:Alleen nu zou ik graag de pcb's laten fabriceren om een tweede te bouwen en deze als bridged monobloks te gebruiken, en heb ik de gerber files nodig, maar ik heb alleen een PDF van de print (getekend in Adobe Illustrator), weet iemand hoe ik die PDF gemakkelijk kan omzetten naar gerber files?
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15
Re: Wat denken jullie van deze ?
Jawel, had ik wel, maar de print van diyaudio is bijna nooit leverbaar, en voor mijn behuizing net te lang; de print van ebay is verkeerd mbt de plaatsing van de eindtrap fets...
Re: Wat denken jullie van deze ?
Wauw, gaaf.ray5150 schreef:je had nog niet op Ebay gekeken ?
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15
Inderdaad de fets aan 1 kant, maar met weer een ander bouwopzetje is dat misschien ook nog wel een leuk plannetje......
Ik denk dat ik daar toch ook maar een paar van bestel......
Re: Wat denken jullie van deze ?
Of deze van dezelfde verkoper.....
https://www.ebay.com/itm/One-pair-PASS- ... :rk:3:pf:0
Volgens mij is het enige verschil dat deze geen LED heeft.....
https://www.ebay.com/itm/One-pair-PASS- ... :rk:3:pf:0
Volgens mij is het enige verschil dat deze geen LED heeft.....
Re: Wat denken jullie van deze ?
Jawel hoor, is als diode getekend.HoMeR schreef:Volgens mij is het enige verschil dat deze geen LED heeft.....
Anne
Re: Wat denken jullie van deze ?
Deze heb ik gebouwd. Prima te doen alleen wel rekening houden met de opstelling van de fets. En een mini dissipante behuizing gebruikt, die moest wel aangepast worden.HoMeR schreef:Wauw, gaaf.ray5150 schreef:je had nog niet op Ebay gekeken ?
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15
Inderdaad de fets aan 1 kant, maar met weer een ander bouwopzetje is dat misschien ook nog wel een leuk plannetje......
Ik denk dat ik daar toch ook maar een paar van bestel......
Re: Wat denken jullie van deze ?
Ach, natuurlijk....Ah!buis schreef:Jawel hoor, is als diode getekend.HoMeR schreef:Volgens mij is het enige verschil dat deze geen LED heeft.....
Anne
Had ik zelf kunnen bedenken.
Re: Wat denken jullie van deze ?
Volg ook even Rudi Ratlos op DIYaudio ,hij ontwerpt de ACA altijd met voeding included .Zal in't kort ook wel aan de nieuwste (1.6) beginnen denk ik .
- Bijlagen
-
- ACA#1R1.zip
- (145.12 KiB) 26 keer gedownload
Re: Wat denken jullie van deze ?
....vanmiddag zijn de beide voedingsmiddelen binnengekomen uit het verre China.
....en uitproberen maar !!
....en uitproberen maar !!
Re: Wat denken jullie van deze ? Vervolg.
Hallo allemaal,
Voor versie 2 heb ik een Velleman ringkern gekocht.
Gegevens Velleman:
TOROÏDALE TRANSFORMATOR 80VA 2 x 18V / 2 x 2.22A
Kenmerken:
goedkeuring: EN 60742/BS3535
zekering: 130°C thermische zekering
Specificaties:
spanning: 2 x 18V
stroom: 2 x 2.22A
regulatie: 11%
power: 80VA
gewicht: 1.00kg
Ø: 101mm max.
hoogte: 39mm max.
bevestigingsbout: M6 x 45mm
moer: M6
metalen ring: Ø72mm
rubberen ring: Ø74mm
bedrading: 200mm PVC, 10mm gestript en vertind
primair: zwart - zwart : 1 x 230V
secundair: *rood - geel / *blauw - grijs (* = start)
primaire spanning: 230V / 50Hz
primaire-secundaire isolatie: 500Vdc
secundaire-secundaire isolatie: 500Vdc
isolatiecategorie: klasse A 105°C
Nu heb ik dit alles in een behuizinkje gebouwd en ondervond een aantal probleempjes.
Als eerste was er een heel klein brommetje uit de boxen te horen (met je oor voor de speaker). Na wat zoekwerk ontdekte ik dat de ringkern ontzettend heet wordt en zelf bromt.....
Om iets meer stroomsterkte te krijgen (de versterker trekt 2 A in zijn geheel, 1 A per kant) heb ik de secundaire draden parallel aangesloten. Dus rood/blauw bij elkaar en geel/grijs bij elkaar........ (of is dit het probleem !?!?!)
Ik dacht toch dat je dan een trafo hebt die 18V/4,44 A "doet"......
Of had ik een wat zwaarder modelletje moeten kiezen???
2,22 x 18 = 39,96W toch !? Waarom wordtie zo heet....??
Voor versie 2 heb ik een Velleman ringkern gekocht.
Gegevens Velleman:
TOROÏDALE TRANSFORMATOR 80VA 2 x 18V / 2 x 2.22A
Kenmerken:
goedkeuring: EN 60742/BS3535
zekering: 130°C thermische zekering
Specificaties:
spanning: 2 x 18V
stroom: 2 x 2.22A
regulatie: 11%
power: 80VA
gewicht: 1.00kg
Ø: 101mm max.
hoogte: 39mm max.
bevestigingsbout: M6 x 45mm
moer: M6
metalen ring: Ø72mm
rubberen ring: Ø74mm
bedrading: 200mm PVC, 10mm gestript en vertind
primair: zwart - zwart : 1 x 230V
secundair: *rood - geel / *blauw - grijs (* = start)
primaire spanning: 230V / 50Hz
primaire-secundaire isolatie: 500Vdc
secundaire-secundaire isolatie: 500Vdc
isolatiecategorie: klasse A 105°C
Nu heb ik dit alles in een behuizinkje gebouwd en ondervond een aantal probleempjes.
Als eerste was er een heel klein brommetje uit de boxen te horen (met je oor voor de speaker). Na wat zoekwerk ontdekte ik dat de ringkern ontzettend heet wordt en zelf bromt.....
Om iets meer stroomsterkte te krijgen (de versterker trekt 2 A in zijn geheel, 1 A per kant) heb ik de secundaire draden parallel aangesloten. Dus rood/blauw bij elkaar en geel/grijs bij elkaar........ (of is dit het probleem !?!?!)
Ik dacht toch dat je dan een trafo hebt die 18V/4,44 A "doet"......
Of had ik een wat zwaarder modelletje moeten kiezen???
2,22 x 18 = 39,96W toch !? Waarom wordtie zo heet....??
Re: Wat denken jullie van deze ?
Het kan trouwens wel hoor;
Maar als ik je voedingsprint bekijk, dan heb je gewoon 4 aansluitingen voor een trafo met 2 secundaire wikkelingen.
Maar als ik je voedingsprint bekijk, dan heb je gewoon 4 aansluitingen voor een trafo met 2 secundaire wikkelingen.
Re: Wat denken jullie van deze ?
Als ik de overtollige hoeveelheden snoer zie liggen, dan is daar ook nog wel een verbetering te behalen, maar waarschijnlijk wordt de boel warm omdat beide wikkelingen niet even veel voltage leveren en je vereffeningsstromen krijgt?
Re: Wat denken jullie van deze ?
....Maar zo heb ik het aangesloten !?

Loskoppelen en meten dus.
Hoe nauwkeurig zijn de Velleman trafo's op dit gebied? Weet iemand dat ??
En hoe groot zijn die stromen bij een kleine afwijking?
Thankz !!
Dat zou wel kunnen.....Shadow schreef:.....waarschijnlijk wordt de boel warm omdat beide wikkelingen niet even veel voltage leveren en je vereffeningsstromen krijgt?
Loskoppelen en meten dus.
Hoe nauwkeurig zijn de Velleman trafo's op dit gebied? Weet iemand dat ??
En hoe groot zijn die stromen bij een kleine afwijking?
Thankz !!
Re: Wat denken jullie van deze ?
Heb je een schema, datasheet of link van die voedinngs module ?
Re: Wat denken jullie van deze ?
https://www.aliexpress.com/item/New-ver ... 44675.htmlray5150 schreef:Heb je een schema, datasheet of link van die voedinngs module ?
Re: Wat denken jullie van deze ?
Daar ben ik ook benieuwd naar, je hebt nu aangesloten op pen 1 & 3 zo te zien?
Re: Wat denken jullie van deze ?
Ik vermoed bijna dat het zo moet :
Rood op AC1.
Geel op AC2.
Blauw op AC3.
Grijs op AC4.
Zoals het nu zit is het in ieder geval niet goed, zo te zien is het een dubbele gelijkrichter want 2 diodes per behuizing.
Rood op AC1.
Geel op AC2.
Blauw op AC3.
Grijs op AC4.
Zoals het nu zit is het in ieder geval niet goed, zo te zien is het een dubbele gelijkrichter want 2 diodes per behuizing.
Re: Wat denken jullie van deze ?
Beetje eigenaardig, al die AC-aansluitingen, je zou er maar twee verwachten.
Ze stellen voor 50V en de diodes hebben een max sperspanning van 30 of 40volt (zeggen niet welke versie).Houdt in dat het enkel als burggelijkrichter kan, heb je maar twee AC-aansluitingen.
Tenzij, plus en min 25volt maar dat is niet van toepassing voor deze camp-versterker.
Twee dezelfde wikkelingen mogen (in fase) parallel gezet, is meestal ook vermeld bij de trafo.
Dan ook nog, 18volt geeft gelijkgericht ong en 24 volt, geen 19 ! Wordt de versterker ook heter dan bedoeld, gelukkig niet erg veel meer.
Een plaatje onder/boven van de voeding brengt misschien meer klaarheid ?
Anne
Ze stellen voor 50V en de diodes hebben een max sperspanning van 30 of 40volt (zeggen niet welke versie).Houdt in dat het enkel als burggelijkrichter kan, heb je maar twee AC-aansluitingen.
Tenzij, plus en min 25volt maar dat is niet van toepassing voor deze camp-versterker.
Twee dezelfde wikkelingen mogen (in fase) parallel gezet, is meestal ook vermeld bij de trafo.
Dan ook nog, 18volt geeft gelijkgericht ong en 24 volt, geen 19 ! Wordt de versterker ook heter dan bedoeld, gelukkig niet erg veel meer.
Een plaatje onder/boven van de voeding brengt misschien meer klaarheid ?
Anne
Re: Wat denken jullie van deze ?
Nog even de foto's van de voedingsmodule.
Heb ook al bedacht dat ik de onderdelen eraf soldeer en zelf met het spul twee voedingen maak (per kant eentje)
Aanwezig: diodes (dubbeldiodes), elco's (twee per kant), een condensatoren en een weerstand per kant.
Dan kun je een simpele lineaire voeding in elkaar prutsen.
Heb ook al bedacht dat ik de onderdelen eraf soldeer en zelf met het spul twee voedingen maak (per kant eentje)
Aanwezig: diodes (dubbeldiodes), elco's (twee per kant), een condensatoren en een weerstand per kant.
Dan kun je een simpele lineaire voeding in elkaar prutsen.
Re: Wat denken jullie van deze ?
Heb je het in de huidige configuratie nu al werkend gekregen ?
Re: Wat denken jullie van deze ?
Met de foto is beter te zien welke diodes 't zijn.Deze zijn goed tot 400V sperspanning, ruim genoeg dus.
Is een brug, geeft een plus- en min-uit met trafo met middenpunt.
Zo dus, Anne
Is een brug, geeft een plus- en min-uit met trafo met middenpunt.
Zo dus, Anne
Re: Wat denken jullie van deze ?
Nee, nog niet. Tijdgebrek.ray5150 schreef:Heb je het in de huidige configuratie nu al werkend gekregen ?
Drukdrukdruk....
