Het is een 6,5" woofertje dat ongefilterd samenspeelt met een 5"dual cone breedbander welke een 5uF bipolaire condensator als filter heeft. De breedbander zit met wat glas?wol in een plastic kommetje en opzettelijke openingen in de diagonale hoeken. Een soort lekke mand dus
Het setje is heel erg compact: 17 cm breed, 21,5 diep en bijna 30 cm hoog. Ik ben F.A.S.T. (fullrange and subwoofer technology) fan en was benieuwd naar dit setje. Er zat vrijwel geen laag in, maar wel een prettig breedband geluid.
Ik heb vanavond een nieuw filter gemaakt. Omdat de fase goed bleek kon ik rustig een spoel kiezen die goed uitpakte. De mini notch filtert een piek op 5 kHz weg. De 5uF hoogdoorlaat bleef, met eerst een L-pad en later alleen nog maar een 8,2Ohm serieweerstand er achter. Draadjes naar buiten, filtertje direct maar gesoldeerd en achterop gemonteerd en luisteren... YEAH!!! laag en midden is heerlijk in balans. Het hoog is ietwat kunstmatig, zal die wizzercone wel zijn. Niet te ver ingedraaid valt het eigenlijk nauwelijks op.
Hier de plaatjes
Heb inmiddels wat CD's beluisterd. Erg 'live' geluidsbeeld, veel diepte en het karakter is bewaard gebleven maar het laag kickt er warm en stevig(er) op los. Waarschijnlijk helemaal geinig op een buizenversterker dit...
Edit: http://www.oudio.nl/speakers/22gl565.htm
