DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb gister mijn subjes weer eens uit de garage gehaald en afgestoft. Geheel samen met een Anti-mode 2.0 aan de praat geholpen. Nu eerst maar weer eens een tijdje luisteren...
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Zweitse »

Ervaar je dan te weinig laag uit de C1?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

Ja en nee, er komt zeker laag uit maar in de onderste regionen doet een sub nog best iets toevoegen. In mijn optiek wordt het geluid net iets voller.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Thomox »

Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Ik ervaar het gedeelte van 20 tot 40/50 hertz ook wat leeg, maar dat is ook erg afhankelijk van de plek in je ruimte.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Zweitse »

Ik vraag mij wel af waar de topic's blijven van de andere C1 bouwers. :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Shadow »

De eerste is al verkocht zelfs. Ik denk ook niet dat er veel meer dan 4-5 topics hier gaan komen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Zweitse »

Wel jammer, ik had toch wel meer C1 topics verwacht.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door rjmulder »

Bij mij staan de dozen nog op elkaar in de kamer nog niet aan toe gekomen heb veel te veel te doen :(
Maar als ik er mee aan de gang ga komt er een topic van :)

En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door wouter »

Shadow schreef:
De eerste is al verkocht zelfs. Ik denk ook niet dat er veel meer dan 4-5 topics hier gaan komen.
Dat wil niet zeggen dat de C1's van Jan niet verder leven in een eigen topic. Ik ben helaas heel druk en kocht rond de jaarwisseling ons nieuwe huis. Met heel veel moeite heb ik de C1 kit groupbuy aan me voorbij laten gaan, nu of nooit werd nooit. Nu is het toch gelukt en binnenkort zal ik ze gaan ophalen. Omdat mijn gehoor stresst ontwerp ik al sinds de zelfbouwwedstrijd eigenlijk niet meer. De C1's lijken me een heel fijn alternatief op het plezier van een eigen ontwerp :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door jeroen_d »

En niet iedereen opent een topic. In het weekend kwam roel3 nog speciaal even langs om te vermelden hoe blij hij was met de C1. Geen topic gemaakt, wel een mooi plaatje gepost al een tijd terug: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1885619
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door CoenvanDongen »

rjmulder schreef:
En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
Iedere dag weer opnieuw de Wow-factor. De nette droge bas en het gemak van de detail in het midden en hoog. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Leeuwarden »

Shadow schreef:
De eerste is al verkocht zelfs.
Dit zou heel negatief kunnen overkomen voor belangstellenden. Niets is echter minder waar. De C1 is een absolute topper.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
Shadow schreef:
De eerste is al verkocht zelfs.
Dit zou heel negatief kunnen overkomen voor belangstellenden. Niets is echter minder waar. De C1 is een absolute topper.
Je hebt gelijk, ik bedoelde het meer in de zin zoals Jeroen die verwoord;
jeroen_d schreef:
En niet iedereen opent een topic. In het weekend kwam roel3 nog speciaal even langs om te vermelden hoe blij hij was met de C1. Geen topic gemaakt, wel een mooi plaatje gepost al een tijd terug: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1885619
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door rjmulder »

CoenvanDongen schreef:
rjmulder schreef:
En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
Iedere dag weer opnieuw de Wow-factor. De nette droge bas en het gemak van de detail in het midden en hoog. Heerlijk!
Dank je wel, het is op een luisterdag toch altijd anders dan thuis.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker

Bericht door asterduc »

daar ben ik het ook absoluut mee eens. Voor de tijd dat ik de C1 in mijn luisterruimte had was het puur genieten.
Tot een klant op bezoek kwam met een door mij gebouwde basgitaar waar na 20 jaar dienst wat onderhoud aan moest gebeuren.
Tijdens de wachttijd kon hij genieten van de C1 ... en hebben ze een nieuwe eigenaar gevonden.
Die (contra)bassist is heel kritisch, een dusdanig stressvrije en gearticuleerde basweergave had hij nog niet eerde gehoord. Ik weet precies wat hij daarmee bedoeld want zo ook ervaar ik de C1.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”