DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Ik heb gister mijn subjes weer eens uit de garage gehaald en afgestoft. Geheel samen met een Anti-mode 2.0 aan de praat geholpen. Nu eerst maar weer eens een tijdje luisteren...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Ja en nee, er komt zeker laag uit maar in de onderste regionen doet een sub nog best iets toevoegen. In mijn optiek wordt het geluid net iets voller.
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Ik ervaar het gedeelte van 20 tot 40/50 hertz ook wat leeg, maar dat is ook erg afhankelijk van de plek in je ruimte.
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Ik vraag mij wel af waar de topic's blijven van de andere C1 bouwers. 
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
De eerste is al verkocht zelfs. Ik denk ook niet dat er veel meer dan 4-5 topics hier gaan komen.
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Bij mij staan de dozen nog op elkaar in de kamer nog niet aan toe gekomen heb veel te veel te doen 
Maar als ik er mee aan de gang ga komt er een topic van
En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
Maar als ik er mee aan de gang ga komt er een topic van
En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Dat wil niet zeggen dat de C1's van Jan niet verder leven in een eigen topic. Ik ben helaas heel druk en kocht rond de jaarwisseling ons nieuwe huis. Met heel veel moeite heb ik de C1 kit groupbuy aan me voorbij laten gaan, nu of nooit werd nooit. Nu is het toch gelukt en binnenkort zal ik ze gaan ophalen. Omdat mijn gehoor stresst ontwerp ik al sinds de zelfbouwwedstrijd eigenlijk niet meer. De C1's lijken me een heel fijn alternatief op het plezier van een eigen ontwerpShadow schreef:De eerste is al verkocht zelfs. Ik denk ook niet dat er veel meer dan 4-5 topics hier gaan komen.
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
En niet iedereen opent een topic. In het weekend kwam roel3 nog speciaal even langs om te vermelden hoe blij hij was met de C1. Geen topic gemaakt, wel een mooi plaatje gepost al een tijd terug: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1885619
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Iedere dag weer opnieuw de Wow-factor. De nette droge bas en het gemak van de detail in het midden en hoog. Heerlijk!rjmulder schreef:En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Dit zou heel negatief kunnen overkomen voor belangstellenden. Niets is echter minder waar. De C1 is een absolute topper.Shadow schreef:De eerste is al verkocht zelfs.
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Je hebt gelijk, ik bedoelde het meer in de zin zoals Jeroen die verwoord;Leeuwarden schreef:Dit zou heel negatief kunnen overkomen voor belangstellenden. Niets is echter minder waar. De C1 is een absolute topper.Shadow schreef:De eerste is al verkocht zelfs.
jeroen_d schreef:En niet iedereen opent een topic. In het weekend kwam roel3 nog speciaal even langs om te vermelden hoe blij hij was met de C1. Geen topic gemaakt, wel een mooi plaatje gepost al een tijd terug: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1885619
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
Dank je wel, het is op een luisterdag toch altijd anders dan thuis.CoenvanDongen schreef:Iedere dag weer opnieuw de Wow-factor. De nette droge bas en het gemak van de detail in het midden en hoog. Heerlijk!rjmulder schreef:En hoe bevallen ze je eigenlijk na een tijdje?
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY Daudio C1 Dipool luidspreker
daar ben ik het ook absoluut mee eens. Voor de tijd dat ik de C1 in mijn luisterruimte had was het puur genieten.
Tot een klant op bezoek kwam met een door mij gebouwde basgitaar waar na 20 jaar dienst wat onderhoud aan moest gebeuren.
Tijdens de wachttijd kon hij genieten van de C1 ... en hebben ze een nieuwe eigenaar gevonden.
Die (contra)bassist is heel kritisch, een dusdanig stressvrije en gearticuleerde basweergave had hij nog niet eerde gehoord. Ik weet precies wat hij daarmee bedoeld want zo ook ervaar ik de C1.
Tot een klant op bezoek kwam met een door mij gebouwde basgitaar waar na 20 jaar dienst wat onderhoud aan moest gebeuren.
Tijdens de wachttijd kon hij genieten van de C1 ... en hebben ze een nieuwe eigenaar gevonden.
Die (contra)bassist is heel kritisch, een dusdanig stressvrije en gearticuleerde basweergave had hij nog niet eerde gehoord. Ik weet precies wat hij daarmee bedoeld want zo ook ervaar ik de C1.
