GU-50 Monoblokken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Bij de eindbuizen heb ik nog een soldeer strip nodig,hoe doe ik dat :-k

Nou zo,

Twee blokjes gemaakt,draad in getapt en op het subframe vast geschroefd :)

Weer een probleempje minder :lol:
Bijlagen
trm.jpg
termin.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Waarom niet gewoon plat op afstandbussen Demo ?
Moest het een kwartslag draaien voor de ruimte
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Ja ruimte.

Er is zo meer ruimte en er hoeven geen extra gaten in de bovenplaat.

Een gedeelte van de strip wordt ook gebruikt voor de verbindingen met de tweede voorbuis,zou de strip op de blokjes zitten dan is de ruimte weg.

Dit komt beter uit wijst zich later wel................ :mrgreen:

Nu alleen nog een centraal massapunt maken en de brug voor de kastaarde plaatsen dan is het tweede kistje aan de beurt.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Nu alleen nog een centraal massapunt maken en de brug voor de kastaarde plaatsen dan is het tweede kistje aan de beurt.
Voor een vlaming leest dat wat eigenaardig,
kastaarde.jpg
:lol:
Wat een knoepers van condensators voor 47nF trouwens :shock:
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Wat een knoepers van condensators voor 47nF trouwens :shock:
Ja Russische teflon dingen, passen net tussen de voorbuizen :D

Moeilijk te vinden op het net,maar dicht bij Tsjernobyl hadden ze nog een paar :hide:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Ja ruimte.

Er is zo meer ruimte en er hoeven geen extra gaten in de bovenplaat.

Een gedeelte van de strip wordt ook gebruikt voor de verbindingen met de tweede voorbuis,zou de strip op de blokjes zitten dan is de ruimte weg.

Dit komt beter uit wijst zich later wel................ :mrgreen:

Nu alleen nog een centraal massapunt maken en de brug voor de kastaarde plaatsen dan is het tweede kistje aan de beurt.
dat je geen extra gaatjes boren moet vind ik ook een punt :D Je hebt zo een vergiet.
Je zou misschien ook nogeens de bevestigingsboutjes van de buisvoeten kunnen gebruiken.
En die van de elco,s , maar jij bouwt al langer als ik dit soort apparaten en steekt er een hoop voorbereiding in.
:goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

En als het eerste subframe uitgedokterd is en in elkaar zit, is de tweede niet zo moeilijk meer............... :mrgreen:

Verder alle gaten voor de doorvoeren/beluchting er in gezet in het tweede kistje :)

Rest nog wat in en uitgangen op de achterkant van de kasten en dan kan de boel in de verf :rock:
Bijlagen
sl.jpg
sl1.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Beetje schuren,beetje ontvetten,beetje spuiten, tussen de regendruppels door :?

Primer en 4 lagen glossy zwart (tussendoor,licht opschuren) ik vind het mooi,de eerste zit in de verf :lol:

In het was hok is het niet te harden dikke chemische lucht :shock:
Bijlagen
verf.jpg
Laatst gewijzigd door democles op vr 31 aug 2018, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Ziet er goed uit Demo :goedzo: :goedzo:
Als je straks je neus snuit weet je ongeveer wat je hebt opgesnoven
Of heb je een mond en neus filter op gehad :?:
Zit er aan te te denken om dat aan te schaffen , als ik mn neus snuit na schuren en spuiten , dan is het wel nodig Wat een vieze troep dan :(
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Normaal gebruik ik een masker met een koolstof patroon maar meestal sta ik uit de wind en krijg nog genoeg binnen 8-[

,,Waar ben ik ,wat was ik nogmaals aan het doen,kweet niet?,, :-s ,en wie ben jij dan? ,,Je vrouw!! weet je nog? :|

Een buizenversterker zetten we niet in de water dragende verf, [-X
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Nou met een koolstof patroon en de tijd dat je dat restant opsnuift zit dat wel goed Demo
Wij staan er niet 5 dagen per week en jaren in die damp , dus maak me er nog geen zorgen over
Wel dat ik vroeger een jaar lang een plastic oplossend spul heb opgesnoven .
Maar daar kan niks aan veranderd worden.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Terwijl de verf verder droogt,al vast het beslag er op gezet.

En de 6,3v gloeispanningen afgeregeld.
Bijlagen
beslag.jpg
6,3.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Tot op 0.01 volt goed :D :goedzo:
Kan je niet even op een plekje voorzichtig proberen of de verf al droog is
Anders wacht je misschien te lang O:) :hide:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

:lol:

Ha die Bert.

De verf is droog,zet straks de doorvoer rubbers erin.

Maar ben eerst even met het subframe bezig,kan er nu heel mooi bij. :)

Besef me opeens :shock: dat ik straks de eerste ben die de bias automaat in het echt gaat proberen :-& :hide:
Bijlagen
ster.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Ja jij bent de eerste
ik heb de handdoek in de ring gegooid :oops:
Wat ik aan het bouwen was is niet goed overdacht en het gewicht onderschat.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

De doorvoer rubbers zitten er in.

De massa aansluiting voor de kastaarde diode brug verfvrij gemaakt en de brug geplaatst.

De gloeitrafo kon er ook in . :)

Gaat best wel weer snel :lol:

Even de rem er op morgen verder.
Bijlagen
kl1.jpg
kl2.jpg
kl3.jpg
Dioda.JPG
Dioda.JPG (17.27 KiB) 260 keer bekeken
Laatst gewijzigd door democles op di 04 sep 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Stukje verder.
Bijlagen
qwe.jpg
qwe2.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Wat ook niet onbelangrijk is :shock:

Bij de teflon koppelcondensatoren heb ik met een scope de buitenkant folie bepaald en gemerkt met een streepje.
buitenkant folie.jpg


De buitenkant folie gaat naar de Anode en de binnenkant folie gaat naar het rooster van de volgende buis,geeft de minste storing en dat is ook duidelijk te zien op de scope :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door hannesie »

Kun je voor die schroeven op de bovenzijde ook wel zwarte gebruiken?

Lijkt mij net effe meer de kers op de taart effect.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Bij de teflon koppelcondensatoren heb ik met een scope de buitenkant folie bepaald en gemerkt met een streepje
De buitenkant folie gaat naar de Anode en de binnenkant folie gaat naar het rooster van de volgende buis,geeft de minste storing en dat is ook duidelijk te zien op de scope :)
En nu komt de kant met het (min)streepje aan de plus :? :lol:
Over merktekens, zou je ook niet weer de aansluitingen van de GU50 van tekst voorzien ?
Een vergissing is zo gemaakt :(
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Ah!buis schreef:
democles schreef:
Bij de teflon koppelcondensatoren heb ik met een scope de buitenkant folie bepaald en gemerkt met een streepje
De buitenkant folie gaat naar de Anode en de binnenkant folie gaat naar het rooster van de volgende buis,geeft de minste storing en dat is ook duidelijk te zien op de scope :)
En nu komt de kant met het (min)streepje aan de plus :? :lol:
Over merktekens, zou je ook niet weer de aansluitingen van de GU50 van tekst voorzien ?
Een vergissing is zo gemaakt :(
Anne
Pootje nr.1 is aan beide kanten gemerkt met een streepje.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Kun je voor die schroeven op de bovenzijde ook wel zwarte gebruiken?

Lijkt mij net effe meer de kers op de taart effect.

Weet ik nog niet Hans.

Eerst de kap er op dan verder zien.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Kon niet zoveel doen vandaag,een lid van de veestapel is vorige week geholpen en had de hechtingen er de volgende dag zelf al uit geknabbeld :shock:

Heeft nu een stoeipakje aan (na de dokter als krabpaal te hebben misbruikt :twisted: :rock: ) en voelt zich nogal zielig. :?
Bijlagen
geholpen.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Dan wordt het tijd de voedingstrafo te plaatsen en wat voedingstouwtjes te leggen. :)
Bijlagen
trafo.jpg
fgt6.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door hannesie »

:kwijl: Dat worden strakke bakkies.
Plaats reactie