Daudio C1 DIY project
Moderator: Beheerdersteam
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Daudio C1 DIY project
Ook ik heb meegedaan met de groupbuy. Ik hoef alleen de rvs stripsjes nog maar op de zijkanten te plakken, maar ze staan alvast een tijdje te spelen.
Hieronder de foto's van het maak-proces.
Over het geluid heb ik toch wel een andere opvatting dan de meeste.
Ik heb ze nu een paar weken vol op aan het werk gezet en vind ze vanaf het begin al fantastisch klinken.
Inspelen heb ik weinig van gemerkt. Ook het verhaal dat slechte opnames met deze middentoners door de mand vallen heb ik niet ervaren.
Ook deze opnames klinken gewoon veel beter op deze jongens.
Ik heb gespeeld met de plaatsing, maar ook wat dat betreft klinkt het hier en daar anders, maar overal beter dan dat ik ooit heb gehad met vorige speakers.
Lijkt mij dus veilig om te zeggen dat ik laaiend enthousiast ben met mijn Daudio set.
Nogmaals duizend maal dank aan Daudio en Leeuwarden dat ze dit mogelijk gemaakt hebben!
Hieronder de foto's van het maak-proces.
Over het geluid heb ik toch wel een andere opvatting dan de meeste.
Ik heb ze nu een paar weken vol op aan het werk gezet en vind ze vanaf het begin al fantastisch klinken.
Inspelen heb ik weinig van gemerkt. Ook het verhaal dat slechte opnames met deze middentoners door de mand vallen heb ik niet ervaren.
Ook deze opnames klinken gewoon veel beter op deze jongens.
Ik heb gespeeld met de plaatsing, maar ook wat dat betreft klinkt het hier en daar anders, maar overal beter dan dat ik ooit heb gehad met vorige speakers.
Lijkt mij dus veilig om te zeggen dat ik laaiend enthousiast ben met mijn Daudio set.
Nogmaals duizend maal dank aan Daudio en Leeuwarden dat ze dit mogelijk gemaakt hebben!
Re: Daudio C1 DIY project
Erg netjes afgewerkt! Zelfs zonder RVS stripjes zijn ze al een lust voor het oog.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Tot hoe hoog moeten die dan ook alweer? Ik denk dat je gelijk heb. Ik heb Freeskees laten frezen en die heeft dezelfde instellingen gebruikt als bij Leeuwarden. In zijn te koop topic zie ik dat hij de onderdelen anders verlijmd heeft
Maakt niet uit, klinkt als een klok zo!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1 DIY project
Zweitse schreef:Ik zit nog even te kijken, maar zijn de zijschotten niet te hoog?
Die heb ik inderdaad wat lager gemaakt...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Prachtig Koen, draden mooi weggewerkt, top. Hoe is de afwerking, gespoten denk ik? Komt er nog een kapje / plexiglas oid over het filter?
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Ik heb ze al liggen, maar ik ben nog even aan het uitzoeken hoe je die mooie "geborstelde" afwerking krijgt.Zweitse schreef:Mooi hoor, heb je al een adres voor de RVS strips?
Ik weet niet meer waar vandaan gewoon google en de eerste waar je makkelijk maten in kan voeren en een webkeurmerk
Ik heb ze inderdaad laten spuiten door een interieur spuiter. Deze man spuit ook regelmatig piano's. Is niet duur en levert goed werk!Barry2001 schreef:PrachtigKoenCoen, draden mooi weggewerkt, top. Hoe is de afwerking, gespoten denk ik? Komt er nog een kapje / plexiglas oid over het filter?
Vooralsnog was ik geen plexiglas van plan, maar als het erg uit de klauwen loopt met het stof dan maak ik ze er alsnog op.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Direkte collega heet Koen, excuus
Stof zal er wel in komen, tenzij je in een cleanroom woont natuurlijk. Had er persoonlijk iers overheen gemaakt, eigen keus natuurlijk. Nogmaals verder, erg fraai
Stof zal er wel in komen, tenzij je in een cleanroom woont natuurlijk. Had er persoonlijk iers overheen gemaakt, eigen keus natuurlijk. Nogmaals verder, erg fraai
Re: Daudio C1 DIY project
Scotchbrite roodCoenvanDongen schreef:Ik heb ze al liggen, maar ik ben nog even aan het uitzoeken hoe je die mooie "geborstelde" afwerking krijgt.
Ik weet niet meer waar vandaan gewoon google en de eerste waar je makkelijk maten in kan voeren en een webkeurmerk![]()
(Of groen of blauw als het wat fijner mag, gewoon bij de praxis te halen)
Re: Daudio C1 DIY project
RVS kan ook prima met de schuurmachine trouwens.
Ik had volgens mij korrel 120 genomen op mijn Festool ETS 125.(roterend dus.)
Ik had volgens mij korrel 120 genomen op mijn Festool ETS 125.(roterend dus.)
Re: Daudio C1 DIY project
Ik wou nog zeggen, dan doe ik het op de (excenter)schuurmachine maar Dre is me voor 
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Werkt inderdaad perfect.Shadow schreef:Scotchbrite rood
Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Re: Daudio C1 DIY project
Maar de vraag was hoe iets te matteren, niet hoe hoe je krassen er weer uit krijgt?FritsK schreef:Werkt inderdaad perfect.Shadow schreef:Scotchbrite rood
Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Re: Daudio C1 DIY project
Klopt.Shadow schreef:Maar de vraag was hoe iets te matteren, niet hoe hoe je krassen er weer uit krijgt?FritsK schreef:Werkt inderdaad perfect.Shadow schreef:Scotchbrite rood
Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Maar RVS is snel bekrast, dus zie het maar als een extragratis tip.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Ik een mooie set geworden Coen!
Stuur jij ze aan met de Yamaha versterker op de foto?
Stuur jij ze aan met de Yamaha versterker op de foto?
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Ja idd met de Yamaha a-s1000. Doet het naar mijn idee met gemak. Ik heb ze nog niet op oorlogsterkte aan gehad hoor. Daar houd ik ook niet van.
Vergeet ik trouwens nog te melden. Deze speakers klinken ook super op zacht volume en dat heb ik nog geen enkele speaker horen doen!
Vergeet ik trouwens nog te melden. Deze speakers klinken ook super op zacht volume en dat heb ik nog geen enkele speaker horen doen!
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio C1 DIY project
Update!
Ik heb forumgenoot Vinculum aan het werk gezet met de 3D printer en heb ringen laten maken ter grote van de woofers. Op de plek van de schroeven heb ik magneetjes in de ringen gedrukt en daarna het speakerdoek geplakt.
De bovenste heb ik met nippies bevestigd. Ik geniet nog steeds heel erg van de speakers!
Ik heb forumgenoot Vinculum aan het werk gezet met de 3D printer en heb ringen laten maken ter grote van de woofers. Op de plek van de schroeven heb ik magneetjes in de ringen gedrukt en daarna het speakerdoek geplakt.
De bovenste heb ik met nippies bevestigd. Ik geniet nog steeds heel erg van de speakers!
