Daudio C1 DIY project

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Ook ik heb meegedaan met de groupbuy. Ik hoef alleen de rvs stripsjes nog maar op de zijkanten te plakken, maar ze staan alvast een tijdje te spelen.
Hieronder de foto's van het maak-proces.

Over het geluid heb ik toch wel een andere opvatting dan de meeste.
Ik heb ze nu een paar weken vol op aan het werk gezet en vind ze vanaf het begin al fantastisch klinken.
Inspelen heb ik weinig van gemerkt. Ook het verhaal dat slechte opnames met deze middentoners door de mand vallen heb ik niet ervaren.
Ook deze opnames klinken gewoon veel beter op deze jongens.
Ik heb gespeeld met de plaatsing, maar ook wat dat betreft klinkt het hier en daar anders, maar overal beter dan dat ik ooit heb gehad met vorige speakers.
Lijkt mij dus veilig om te zeggen dat ik laaiend enthousiast ben met mijn Daudio set.

Nogmaals duizend maal dank aan Daudio en Leeuwarden dat ze dit mogelijk gemaakt hebben!
Bijlagen
IMG_3086.jpg
IMG_3087.jpg
IMG_3100.jpg
IMG_3105.jpg
IMG_3107.jpg
IMG_3111.jpg
IMG_3113.jpg
IMG_3116.jpg
IMG_3117.jpg
IMG_3287.jpg
IMG_3288.jpg
IMG_3339.jpg
IMG_3372.jpg
IMG_3373.jpg
IMG_3375.jpg
IMG_3376.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Shadow »

Wauw mooi!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Zweitse »

Mooi hoor, heb je al een adres voor de RVS strips?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door erik1977 »

Erg netjes afgewerkt! Zelfs zonder RVS stripjes zijn ze al een lust voor het oog.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Leeuwarden »

Mooi geworden!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Zweitse »

Ik zit nog even te kijken, maar zijn de zijschotten niet te hoog?
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Tot hoe hoog moeten die dan ook alweer? Ik denk dat je gelijk heb. Ik heb Freeskees laten frezen en die heeft dezelfde instellingen gebruikt als bij Leeuwarden. In zijn te koop topic zie ik dat hij de onderdelen anders verlijmd heeft ;) Maakt niet uit, klinkt als een klok zo!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Walt »

Erg fraai!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door hannesie »

Strakke uitvoering van het concept, top uitgevoerd !!!!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Leeuwarden »

Zweitse schreef:
Ik zit nog even te kijken, maar zijn de zijschotten niet te hoog?

Die heb ik inderdaad wat lager gemaakt...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Barry2001 »

Prachtig Koen, draden mooi weggewerkt, top. Hoe is de afwerking, gespoten denk ik? Komt er nog een kapje / plexiglas oid over het filter?
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Zweitse schreef:
Mooi hoor, heb je al een adres voor de RVS strips?
Ik heb ze al liggen, maar ik ben nog even aan het uitzoeken hoe je die mooie "geborstelde" afwerking krijgt.
Ik weet niet meer waar vandaan gewoon google en de eerste waar je makkelijk maten in kan voeren en een webkeurmerk ;)
Barry2001 schreef:
Prachtig Koen Coen, draden mooi weggewerkt, top. Hoe is de afwerking, gespoten denk ik? Komt er nog een kapje / plexiglas oid over het filter?
Ik heb ze inderdaad laten spuiten door een interieur spuiter. Deze man spuit ook regelmatig piano's. Is niet duur en levert goed werk!
Vooralsnog was ik geen plexiglas van plan, maar als het erg uit de klauwen loopt met het stof dan maak ik ze er alsnog op.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Barry2001 »

Direkte collega heet Koen, excuus :hide:
Stof zal er wel in komen, tenzij je in een cleanroom woont natuurlijk. Had er persoonlijk iers overheen gemaakt, eigen keus natuurlijk. Nogmaals verder, erg fraai =D>
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Shadow »

CoenvanDongen schreef:
Ik heb ze al liggen, maar ik ben nog even aan het uitzoeken hoe je die mooie "geborstelde" afwerking krijgt.
Ik weet niet meer waar vandaan gewoon google en de eerste waar je makkelijk maten in kan voeren en een webkeurmerk ;)
Scotchbrite rood :wink:
(Of groen of blauw als het wat fijner mag, gewoon bij de praxis te halen)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door dre »

RVS kan ook prima met de schuurmachine trouwens.
Ik had volgens mij korrel 120 genomen op mijn Festool ETS 125.(roterend dus.)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Shadow »

Ik wou nog zeggen, dan doe ik het op de (excenter)schuurmachine maar Dre is me voor :-#
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door dre »

Kijk,misschien hebben we dan wel een prima advies! :goedzo:
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Super! Dank voor de tips :D
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door FritsK »

Shadow schreef:
Scotchbrite rood :wink:
Werkt inderdaad perfect.

Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Shadow »

FritsK schreef:
Shadow schreef:
Scotchbrite rood :wink:
Werkt inderdaad perfect.

Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Maar de vraag was hoe iets te matteren, niet hoe hoe je krassen er weer uit krijgt?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door FritsK »

Shadow schreef:
FritsK schreef:
Shadow schreef:
Scotchbrite rood :wink:
Werkt inderdaad perfect.

Voor hardnekkige krassen ben ik wel eens uitgeweken naar een lammellenboorrol (of hoe het ook heet) met stukjes Scotch afgewisseld met stukjes schuurpapier. Ging ook prima
Maar de vraag was hoe iets te matteren, niet hoe hoe je krassen er weer uit krijgt?
Klopt.
Maar RVS is snel bekrast, dus zie het maar als een extragratis tip.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door Shadow »

3 voor de prijs van 1 :rofl:
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door hans_b »

Ik een mooie set geworden Coen!
Stuur jij ze aan met de Yamaha versterker op de foto?
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Ja idd met de Yamaha a-s1000. Doet het naar mijn idee met gemak. Ik heb ze nog niet op oorlogsterkte aan gehad hoor. Daar houd ik ook niet van.
Vergeet ik trouwens nog te melden. Deze speakers klinken ook super op zacht volume en dat heb ik nog geen enkele speaker horen doen!
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 DIY project

Bericht door CoenvanDongen »

Update!
Ik heb forumgenoot Vinculum aan het werk gezet met de 3D printer en heb ringen laten maken ter grote van de woofers. Op de plek van de schroeven heb ik magneetjes in de ringen gedrukt en daarna het speakerdoek geplakt.
De bovenste heb ik met nippies bevestigd.
IMG_3552.jpg
IMG_3571.jpg
IMG_3553.jpg
IMG_3554.jpg
IMG_3555.jpg
IMG_3556.jpg
IMG_3573.jpg
IMG_3633.jpeg
Ik geniet nog steeds heel erg van de speakers!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”