Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik kwam dit tegen, is dit al eens geprobeerd...?
https://www.codeweavers.com/products
Het programma is mogelijk een betere als Wine, wat ook de Window programma's simuleert/accepteert.
https://www.codeweavers.com/products
Het programma is mogelijk een betere als Wine, wat ook de Window programma's simuleert/accepteert.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Fusion Plate amps
Misschien een al te eenvoudige vraag: mijn luidsprekers zijn continue belastbaar tot ca 110 W (bij een sensitiviteit van ca 86 dB). Bij welke negatieve waarde van de dB-schaal ligt dan de grens (FA 253)?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Weet iemand wat op t moment de levertijd is van de FA122 (2 x 125W)? Ik heb een set nodig, maar pas na mn vakantie. Als de levertijd lang is dan bestel ik ze misschien toch vast, anders komt t wel...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zijn er al forumleden die een fusion plate amp hebben gesloopt om enkel de versterkermodules te gebruiken als eindversterker?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heb problemen met het automatisch in en uit schakelen van een Fa501.
Als ik Autodetect aan zet gaat de sub-amp netjes na 15 min uit bij geen signaal.
Maar als ik dan de receiver aanzet. Niets. Dan staat de fusion Fa501 amp op XLR. En ik maak gebruik van RCA.
Als ik dan analoog RCA aan klik gaat de sub gewoon spelen. Dacht dat het dan opgelost was. Maar dan gaat de sub-amp dus niet meer in standby als ik de receiver uit zet.
Heb een verloopje gekocht van RCA naar XLR. Omdat de sub-amp elke keer op actief XLR stond als ik hem aanzetten.
Heb de verloop stekker van RCA naar XLR uitgeprobeerd.
Gaat met Autodetectie netjes in standby. Maar niet automatisch aan.
Als ik dan de receiver aanzet, en de sub-amp uit zet en weer aan zet. Krijgt de sub-amp wel gelijk signaal.
Lijkt wel of de Autodetectie het gewoon niet doet.
Heb op de receiver het volume van het sub-kanaal op +10dB gezet. Maar dat maakt ook niets uit.
Heb nog geen metingen gedaan met HFD. Maar volgens mij heeft dat niets met Autodetectie te maken.
Hebben jullie een idee wat ik fout doe?
Als ik Autodetect aan zet gaat de sub-amp netjes na 15 min uit bij geen signaal.
Maar als ik dan de receiver aanzet. Niets. Dan staat de fusion Fa501 amp op XLR. En ik maak gebruik van RCA.
Als ik dan analoog RCA aan klik gaat de sub gewoon spelen. Dacht dat het dan opgelost was. Maar dan gaat de sub-amp dus niet meer in standby als ik de receiver uit zet.
Heb een verloopje gekocht van RCA naar XLR. Omdat de sub-amp elke keer op actief XLR stond als ik hem aanzetten.
Heb de verloop stekker van RCA naar XLR uitgeprobeerd.
Gaat met Autodetectie netjes in standby. Maar niet automatisch aan.
Als ik dan de receiver aanzet, en de sub-amp uit zet en weer aan zet. Krijgt de sub-amp wel gelijk signaal.
Lijkt wel of de Autodetectie het gewoon niet doet.
Heb op de receiver het volume van het sub-kanaal op +10dB gezet. Maar dat maakt ook niets uit.
Heb nog geen metingen gedaan met HFD. Maar volgens mij heeft dat niets met Autodetectie te maken.
Hebben jullie een idee wat ik fout doe?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Autodetect heeft niets te maken met in en uitschakelen, bij deze stand gaat hij de ingangen afscannen als er 10 seconden geen signaal op de geactiveerde instelling is geweest. Als je maar 1 ingang gebruikt gewoon deze selecteren met force input.
Onder Device settings heb je rechtsboven de functie Activate signal detection, die moet je aanvinken en je kunt daar ook instellen hoe lang het duurt voordat hij weer uitschakelt zonder signaal.
Onder Device settings heb je rechtsboven de functie Activate signal detection, die moet je aanvinken en je kunt daar ook instellen hoe lang het duurt voordat hij weer uitschakelt zonder signaal.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat heb ik gedaan, maar hij gaat niet in standby.
Als ik dan force rca verander in Autodetectie gaat de sub-amp netjes in standby.
Maar met de instelling force rca dus niet. En met de instelling Autodetectie komt de sub-amp niet uit standby.
Bedankt voor je reactie.
Als ik dan force rca verander in Autodetectie gaat de sub-amp netjes in standby.
Maar met de instelling force rca dus niet. En met de instelling Autodetectie komt de sub-amp niet uit standby.
Bedankt voor je reactie.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Mijn FA501 gaat ook niet meer automatisch in standby. Nog niet de moeite genomen om weer aan te sluiten op laptop. Auto detect werkt niet lekker. Heb hem geforceerd op RCA.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Andere vraag, kun je met de Hypex Fusion amps ook meerdere presets van een filter definiëren en dan (net zoals bij de MiniDSP) via de afstandsbediening schakelen tussen verschillende presets?
Stefan
Stefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ja dat werkt prima. De 3 presets van mijn FA252's zijn met verschillende filters gevuld en kan met de AB gemakkelijk schakelen tussen deze presets
Re: Hypex Fusion Plate amps
Eindelijk de Fusion Amps FA123 ontvangen en Setup.exe op mijn laptop (win10) uitgevoerd. Wat is het verschil met HPD.exe in zip-file HPD_4.71? Welke moet ik gebruiken?
De FW van de FA123 blijkt 1.1 te zijn. Is die verouderd? Hoe kan ik dat controleren? Waar vind ik de hex-files van de upgrade? Niet in zip-file HPD_4.71 of HPD_2.12. Geen uitleg hiervan in de Help.pdf.
Als ik het filter opgeslagen heb (pas dan blijkt: staat niet in Help.pdf), kan ik 'Load filter to DSP' kiezen. Ik krijg na de keuze 'Upload current preset' de foutmelding '!Command error'. Ook hierover niets in de Help.pdf. Wat moet ik doen?
De FW van de FA123 blijkt 1.1 te zijn. Is die verouderd? Hoe kan ik dat controleren? Waar vind ik de hex-files van de upgrade? Niet in zip-file HPD_4.71 of HPD_2.12. Geen uitleg hiervan in de Help.pdf.
Als ik het filter opgeslagen heb (pas dan blijkt: staat niet in Help.pdf), kan ik 'Load filter to DSP' kiezen. Ik krijg na de keuze 'Upload current preset' de foutmelding '!Command error'. Ook hierover niets in de Help.pdf. Wat moet ik doen?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Wieger, ik ben hier toevallig ook tegenaan gelopen: je moet niet van te voren een filter aanmaken, dan gaat het mis en krijg je de !Command error na aankoppelen en uploaden.
Dus eerst de laptop aan de Fusion amp hangen, dan HypexFilterDesigner starten en een nieuw filter project maken. Je ziet dat je dan alleen maar "FusionAmp" kan kiezen en niet meer de oude amp types. Er worden op deze manier blijkbaar een aantal parameters vanuit de Fusion amp ingelezen die benodigd zijn.
Nu kun je het filter verder ontwerpen en daarna uploaden zonder dat je de !Command error krijgt.
Dus eerst de laptop aan de Fusion amp hangen, dan HypexFilterDesigner starten en een nieuw filter project maken. Je ziet dat je dan alleen maar "FusionAmp" kan kiezen en niet meer de oude amp types. Er worden op deze manier blijkbaar een aantal parameters vanuit de Fusion amp ingelezen die benodigd zijn.
Nu kun je het filter verder ontwerpen en daarna uploaden zonder dat je de !Command error krijgt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
HFD checkt automatisch ( mits je een verbinding naar het www hebt) op updates voor HFD en Firmware als de module hebt aangekoppeld.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Thx R.A.M.
Door eerst de Fusion Amp aan te doen, dan de HFD te starten, kan ik onder File 'New Fusion Amp' kiezen, een filter maken en succesvol uploaden. Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
Wat nu??
Wat nu??
Laatst gewijzigd door Wieger61 op ma 13 aug 2018, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik denk dat je het 3e kanaal nog even moet activeren in de device settings:


-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Contact opnemen met Hypex, je module is niet goed geconfigureerd. Dit kan je niet zelf.Wieger61 schreef:Thx R.A.M.Door eerst de Fusion Amp aan te doen, dan de HFD te starten, kan ik onder File 'New Fusion Amp' kiezen, een filter maken en succesvol uploaden. Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
Wat nu??
Re: Hypex Fusion Plate amps
Wait what? Jij hebt een 252 en je kan kanaal 3 activeren? Paar posts terug werd gezegd dat Het derde DSP kanaal onbruikbaar was bij 2 kanaals fusions (voor bijvoorbeeld een bestaande actieve subwoofer... Of gaat die functionaliteit verder dan dit vinkje?
EDIT: Oh jammer, ds23man grijpt al in. Het had zo mooi geweest...
EDIT: Oh jammer, ds23man grijpt al in. Het had zo mooi geweest...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Wieger61 schreef:Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Volgens mij hebben we nu enige verwarring, zie je in HFD maar twee kanalen of bedoel je iets anders?Wieger61 schreef:Wieger61 schreef:Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
Re: Hypex Fusion Plate amps
Bij mijn FA252 kan dat uiteraard niet. Maar ik had gehoopt dat bij dit bij de FA123 wel had gekund, want die heeft 3 kanalen. Maar gezien de reactie van ds23man kan dit blijkbaar niet.dynamike schreef:Wait what? Jij hebt een 252 en je kan kanaal 3 activeren? Paar posts terug werd gezegd dat Het derde DSP kanaal onbruikbaar was bij 2 kanaals fusions (voor bijvoorbeeld een bestaande actieve subwoofer... Of gaat die functionaliteit verder dan dit vinkje?
EDIT: Oh jammer, ds23man grijpt al in. Het had zo mooi geweest...
