Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door hannesie »

Ik kwam dit tegen, is dit al eens geprobeerd...?
hfd.JPG
https://www.codeweavers.com/products

Het programma is mogelijk een betere als Wine, wat ook de Window programma's simuleert/accepteert.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Leeuwarden »

Winebottler bedoel je... Waarom zou dit beter kunnen zijn?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door hannesie »

Het heet CrossOver.?
Helder
Berichten: 57
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 18:02

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Helder »

Misschien een al te eenvoudige vraag: mijn luidsprekers zijn continue belastbaar tot ca 110 W (bij een sensitiviteit van ca 86 dB). Bij welke negatieve waarde van de dB-schaal ligt dan de grens (FA 253)?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

Weet iemand wat op t moment de levertijd is van de FA122 (2 x 125W)? Ik heb een set nodig, maar pas na mn vakantie. Als de levertijd lang is dan bestel ik ze misschien toch vast, anders komt t wel...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Deze maand komt er weer een partij binnen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Zweitse »

Zijn er al forumleden die een fusion plate amp hebben gesloopt om enkel de versterkermodules te gebruiken als eindversterker?
Anton.H
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jun 2018, 19:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Anton.H »

Heb problemen met het automatisch in en uit schakelen van een Fa501.

Als ik Autodetect aan zet gaat de sub-amp netjes na 15 min uit bij geen signaal. 
Maar als ik dan de receiver aanzet. Niets. Dan staat de fusion Fa501 amp op XLR. En ik maak gebruik van RCA. 
Als ik dan analoog RCA aan klik gaat de sub gewoon spelen. Dacht dat het dan opgelost was. Maar dan gaat de sub-amp dus niet meer in standby als ik de receiver uit zet.

Heb een verloopje gekocht van RCA naar XLR. Omdat de sub-amp elke keer op actief XLR stond als ik hem aanzetten.

Heb de verloop stekker  van RCA naar XLR uitgeprobeerd. 

Gaat met Autodetectie netjes in standby. Maar niet automatisch aan. 

Als ik dan de receiver aanzet, en de sub-amp uit zet en weer aan zet. Krijgt de sub-amp wel gelijk signaal. 
Lijkt wel of de Autodetectie het gewoon niet doet.

Heb op de receiver het volume van het sub-kanaal op +10dB gezet. Maar dat maakt ook niets uit.

Heb nog geen metingen gedaan met HFD. Maar volgens mij heeft dat niets met Autodetectie te maken.


Hebben jullie een idee wat ik fout doe?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Autodetect heeft niets te maken met in en uitschakelen, bij deze stand gaat hij de ingangen afscannen als er 10 seconden geen signaal op de geactiveerde instelling is geweest. Als je maar 1 ingang gebruikt gewoon deze selecteren met force input.

Onder Device settings heb je rechtsboven de functie Activate signal detection, die moet je aanvinken en je kunt daar ook instellen hoe lang het duurt voordat hij weer uitschakelt zonder signaal.
Anton.H
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jun 2018, 19:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Anton.H »

Dat heb ik gedaan, maar hij gaat niet in standby.
Als ik dan force rca verander in Autodetectie gaat de sub-amp netjes in standby.
Maar met de instelling force rca dus niet. En met de instelling Autodetectie komt de sub-amp niet uit standby.

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
dwijtsma
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 nov 2013, 15:40
Locatie: Drachten

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door dwijtsma »

Mijn FA501 gaat ook niet meer automatisch in standby. Nog niet de moeite genomen om weer aan te sluiten op laptop. Auto detect werkt niet lekker. Heb hem geforceerd op RCA.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

Andere vraag, kun je met de Hypex Fusion amps ook meerdere presets van een filter definiëren en dan (net zoals bij de MiniDSP) via de afstandsbediening schakelen tussen verschillende presets?

Stefan
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Ja
R.A.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 21:34

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door R.A.M. »

Ja dat werkt prima. De 3 presets van mijn FA252's zijn met verschillende filters gevuld en kan met de AB gemakkelijk schakelen tussen deze presets
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Wieger61 »

Eindelijk de Fusion Amps FA123 ontvangen en Setup.exe op mijn laptop (win10) uitgevoerd. Wat is het verschil met HPD.exe in zip-file HPD_4.71? Welke moet ik gebruiken?

De FW van de FA123 blijkt 1.1 te zijn. Is die verouderd? Hoe kan ik dat controleren? Waar vind ik de hex-files van de upgrade? Niet in zip-file HPD_4.71 of HPD_2.12. Geen uitleg hiervan in de Help.pdf.

Als ik het filter opgeslagen heb (pas dan blijkt: staat niet in Help.pdf), kan ik 'Load filter to DSP' kiezen. Ik krijg na de keuze 'Upload current preset' de foutmelding '!Command error'. Ook hierover niets in de Help.pdf. Wat moet ik doen?
R.A.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 21:34

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door R.A.M. »

Wieger, ik ben hier toevallig ook tegenaan gelopen: je moet niet van te voren een filter aanmaken, dan gaat het mis en krijg je de !Command error na aankoppelen en uploaden.
Dus eerst de laptop aan de Fusion amp hangen, dan HypexFilterDesigner starten en een nieuw filter project maken. Je ziet dat je dan alleen maar "FusionAmp" kan kiezen en niet meer de oude amp types. Er worden op deze manier blijkbaar een aantal parameters vanuit de Fusion amp ingelezen die benodigd zijn.
Nu kun je het filter verder ontwerpen en daarna uploaden zonder dat je de !Command error krijgt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

HFD checkt automatisch ( mits je een verbinding naar het www hebt) op updates voor HFD en Firmware als de module hebt aangekoppeld.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Wieger61 »

Thx R.A.M. :-) Door eerst de Fusion Amp aan te doen, dan de HFD te starten, kan ik onder File 'New Fusion Amp' kiezen, een filter maken en succesvol uploaden. Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!

Wat nu??
Laatst gewijzigd door Wieger61 op ma 13 aug 2018, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
R.A.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 21:34

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door R.A.M. »

Ik denk dat je het 3e kanaal nog even moet activeren in de device settings:
Afbeelding
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Wieger61 schreef:
Thx R.A.M. :-) Door eerst de Fusion Amp aan te doen, dan de HFD te starten, kan ik onder File 'New Fusion Amp' kiezen, een filter maken en succesvol uploaden. Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!

Wat nu??
Contact opnemen met Hypex, je module is niet goed geconfigureerd. Dit kan je niet zelf.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Wieger61 »

Zucht
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door dynamike »

Wait what? Jij hebt een 252 en je kan kanaal 3 activeren? Paar posts terug werd gezegd dat Het derde DSP kanaal onbruikbaar was bij 2 kanaals fusions (voor bijvoorbeeld een bestaande actieve subwoofer... Of gaat die functionaliteit verder dan dit vinkje?

EDIT: Oh jammer, ds23man grijpt al in. Het had zo mooi geweest...
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Wieger61 »

Wieger61 schreef:
Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Wieger61 schreef:
Wieger61 schreef:
Helaas heeft dat filter maar 2 kanalen en mijn FA123 heeft er drie nodig!
Volgens mij hebben we nu enige verwarring, zie je in HFD maar twee kanalen of bedoel je iets anders? :think:
R.A.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 21:34

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door R.A.M. »

dynamike schreef:
Wait what? Jij hebt een 252 en je kan kanaal 3 activeren? Paar posts terug werd gezegd dat Het derde DSP kanaal onbruikbaar was bij 2 kanaals fusions (voor bijvoorbeeld een bestaande actieve subwoofer... Of gaat die functionaliteit verder dan dit vinkje?

EDIT: Oh jammer, ds23man grijpt al in. Het had zo mooi geweest...
Bij mijn FA252 kan dat uiteraard niet. Maar ik had gehoopt dat bij dit bij de FA123 wel had gekund, want die heeft 3 kanalen. Maar gezien de reactie van ds23man kan dit blijkbaar niet.
Plaats reactie