Anthology speaker build
Moderator: Beheerdersteam
Re: Anthology speaker build
Aha...........ray5150 schreef:En waar haal je dat dan. Andre ?
Ik vermoed dat ze de meeste bouwmarkten een beetje glazig gaan kijken als je daar om vraagt.
Hout koop je niet in de bouwmarkt.
Elke houthandel heeft het liggen,of je kan het bestellen.
De prijzen vallen enorm mee.
Voor een plaat 22mm V313 van 122cmx244cm betaal ik net iets meer als €30.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Anthology speaker build
ik haal dat bij een lokale interieurbouwer, daar kan ik een zaagplan afleveren om zo'n grote plaat in vervoerbare stukken te zagen. Zaagplan is gewoon een A4tje met een schets en mijn 06nummer en dan bellen ze als klaar ligt.ray5150 schreef:En waar haal je dat dan. Andre ?
Ik vermoed dat ze de meeste bouwmarkten een beetje glazig gaan kijken als je daar om vraagt.
Toen ik dat spul zocht heb ben ik binnengelopen of ze dat spul gezaagd aan een particulier verkopen, dat was geen probleem
is ook van dat groene V313 MDF van spanolux, als je daar mee gewerkt hebt dan wil je niet anders
Thuis zaag/frees ik dat dan op maat.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Anthology speaker build
Ik kan V313 gewoon bestellen bij de plaatselijke houtwinkel. Ik moet echter wel een hele plaat afnemen. Op zich geen probleem.
Re: Anthology speaker build
Dat zwarte goedje waar Troels Gravesens mee werkt vind ik anders ook wel fraai.MechanicalAnimal schreef:is ook van dat groene V313 MDF van spanolux, als je daar mee gewerkt hebt dan wil je niet anders
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Anthology speaker build
Dat is gewoon zwart MDF. Naar ik begrijp net zo goed bewerkbaar als V313.
Re: Anthology speaker build
Zwart mdf is goed te bewerken. Het geeft alleen een hoeveelheid zwart stof. Nadeel is wel dat de kopse kanten minder glad zijn af te werken dan de voorzijde, en in kleur aflakken doe je natuurlijk niet bij deze mdf. Het beste is om alles onder verstek te verlijmen en met een scherpe frees en fijn schuurpapier af te werken. Het heeft wel een mooie industriële look.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Anthology speaker build
JohJoost1975 schreef:Zwart mdf is goed te bewerken. Het geeft alleen een hoeveelheid zwart stof.
Edit: Wordt zoiets, vond alleen een foto van tijdens de bouw, lak zit er al wel op hier.
Re: Anthology speaker build
Ik heb er de ombouw van mijn Lenco L75 meegemaakt. Alleen in de lijnolie gezet.
Re: Anthology speaker build
ben momenteel ook aan het overwgen om de Anthology 2 te gaan bouwen.
Momenteel staat de Vertigo (scan Speak) een aantal jaren in de huiskamer.
Het ontwerp spreekt zeer aan.
volg deze topic dus met belangstelling
Momenteel staat de Vertigo (scan Speak) een aantal jaren in de huiskamer.
Het ontwerp spreekt zeer aan.
volg deze topic dus met belangstelling
Re: Anthology speaker build
8 jaar geleden voor het laatst een reactie? Daar wordt niet meer aan gewerkt hoor...
Re: Anthology speaker build
En de topic starter was hier 2,5 jaar geleden voor het laatst.
Daar hoef je dus inderdaad niet veel meer van te verwachten.
Daar hoef je dus inderdaad niet veel meer van te verwachten.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Anthology speaker build
@Elavox:
Ik heb even op Tweakers iemand aan zijn spreekwoordelijke jassie getrokken of hij/zij de bouwer is van deze luidsprekers.
kleine sneakpreview:
De laatste bijdrage daar op het forum is van februari 2026 dus relatief recent
Ik heb even op Tweakers iemand aan zijn spreekwoordelijke jassie getrokken of hij/zij de bouwer is van deze luidsprekers.
kleine sneakpreview:
De laatste bijdrage daar op het forum is van februari 2026 dus relatief recent
Re: Anthology speaker build
Door omstandigheden destijds topic niet meer bijgehouden, bouwen speakers viel deels samen met verbouwing dus dat was niet optimaal gepland.
Ben er nog steeds blij mee, ze klinken fantastisch. Mocht je ze gaan bouwen dan zou ik voor de V2 met andere tweeter en mids gaan en verder tips hier in het topic tav materiaalkeuze opvolgen. Houdt er ook rekening mee dat ze groot zijn.
Mocht je vragen hebben tzt laat maar weten. Als je ook curved cabinets wil maken, ik heb de cad filesmvoor de braces nog wel geloof ik.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Anthology speaker build
Tof dat je even terug komt hier Dilirium, ik ben degene die je op Tweakers even gevraagd.Dilirium schreef: ↑wo 13 mei 2026, 16:26Door omstandigheden destijds topic niet meer bijgehouden, bouwen speakers viel deels samen met verbouwing dus dat was niet optimaal gepland.![]()
Ben er nog steeds blij mee, ze klinken fantastisch. Mocht je ze gaan bouwen dan zou ik voor de V2 met andere tweeter en mids gaan en verder tips hier in het topic tav materiaalkeuze opvolgen. Houdt er ook rekening mee dat ze groot zijn.![]()
Mocht je vragen hebben tzt laat maar weten. Als je ook curved cabinets wil maken, ik heb de cad filesmvoor de braces nog wel geloof ik.
Re: Anthology speaker build
Ja geen probleem. Zal vanavond even kijken of ik nog meer fotos heb smaakt destijds. Zo ja dan zal ik ze even posten
